Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d -07 lci Vedot loppui yhtäkkiä ja kone sammui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #31
    Originally posted by exautisti View Post
    En usko millään,että kukaan voisi pelkän vikakoodin perusteella vaihtaa suoraan korkeapainepumpun.
    Tämä nyt oli vaan heitto mutta kyllä esimerkiksi kissvesala kertoi tapauksesta jossa autoa oli merkkarilla rempattu useammalla tonnilla testerin antamien "diagnoosien" perusteella. Ongelmana oli se että k-can-väylä kilahti toisinaan. Oli muun muassa vaihdettu laturi ja muuta hauskaa. Lopulta vika oli löytynyt auton näytöstä, se oli pudonnut pois väylästä aina kun vika tuli päälle. Nuo ISTA:n testipolut antaa toisinaan mitä älyttömämpiä korjausehdotuksia ja "testeri kertoo diagnoosin"-periaatteella korjaus tulee varsin kalliiksi. Tässähän ei korjata mitään pelkkien vikakoodien perusteella vaan testipolkujen antamien tulosten mukaan. Aivot narikkaan ja kone kertoo vian aiheuttajan...
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #32
      Sen verran mitä jaksoin lukea, niin kyllä tässä vaiheessa korvauskustannukseen joutuu Laakkonen. Autohan on tuotu sinne vian diagnisointiin ja korjaukseen. No, vain luoja tietää että onko jako hypännyt ennen starttausta pumpun vaihdon jälkeen. Mutta kuitenkin, Laakkonen on diagnisoinut vian väärin, korjannut väärän osan, jonka yhteydessä moottori on rikkoutunut..
      Sen verran olen tuosta Laakkosen--> etenkin Joensuun toimipisteestä kuullut negatiivista palautetta, etten olisi alkuunkaan vienyt sinne.

      Toivotaan että asiaan tulee joku ratkaisu, johon molemmat olisivat tyytyväisiä.
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #33
        En olisi kyllä läheskään varma että ketju oli ehjä autoa Laakoselle vietäessä. Eivät ehkä vaan ole osanneet katkennutta ketjua diagnosoida alunperinkään. Toisaalta eipä tässä ole käynyt ilmi että miten siihen hajonneen pumpun diagnoosiin on alunperin päädytty eli hankala sanoa suuntaan tai toiseen, mitä ovat lie puuhastelleet.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • enins
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 513
          • Rauma

          #34
          Eikö yllä kerrottu moottorin käyneen Laakkosella pumpun vaihdon jälkeen. Miten se olisi voinut käydä katkenneella ketjulla?

          Ihan toinen asia on taas moottorin käynnistäminen tai edes sen yrittäminen noiden taustatietojen jälkeen ilman asianmukaisia tarkistuksia.

          Antaako bemari startata, jos asentotunnistimilta on vika päällä? Mersu (om612) ei anna.
          Autokalusto: 320d f30

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #35
            Originally posted by Niemelainen View Post
            Huoltoneuvoja vielä kuvaili suoraan kuinka asia oli tapahtunut:"Kun pumppu oli vaihdettu ja moottorilla koekäytön aika, niin startatessa kone kävi kuin kahvimylly. Siinä starttailujen aikana sitten kone jumi "eli käsittääkseni venttiilit ja männät kohtasivat".
            Tässä ei missään kohtaa sanota että kone olisi käynyt, vaan että starttailujen aikana kone jumi. Minuakin kiinnostaisi että miten siihen kp-pumpuun on diagnostiikassa päädytty.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • kye
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 320
              • Forssa

              #36
              Tänään tuli kasailtua yhteen M57TU2 koneeseen apulaitteita ympärille. Muunmuassa korkeapainepumppu oli asennuslistalla. Purkurilta tulleesta koneesta oli nykästy pumppu pois ja ketju ja ketjupyörä oli jätetty vapaana koteloon. Nakeloittin pumpun paikalleen ja tarkistin ajoituksen. Ei ajoitusvirhettä.
              Eli vaikka pumpunvaihdon tekisinkin ei niin ammattimaisesti eli irroittaa sen hammaspyörän paikallaanpitotyökalun väärässä kohtaa, niin jako ei siltikään sekoa.
              - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
              - N42/46 jakopäät
              - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

              tied. 0407247465

              Comment

              • tessu77
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 71
                • raahe

                #37
                joo sammallalailla oli tuo mun uus surullisen kuuluisa tehdaskorjattukin ei pumppua eikä työkalua tuossa reijässä,mutta jako oli oikein.

                Comment

                • Niemelainen
                  Newbiemmer
                  • Feb 2015
                  • 17
                  • Finland

                  #38
                  Jatketaas taas tarinaa. Vi....taa niin paljon miltei, ettei verikierrä!

                  No niin, sain Joensuun Veljekset Laakkosen huoltopäällikön vihdoin ja viimein puhelimen päähän eilen aamulla. Sanoi, että nyt ovat kaikki paikalla ja pohtivat asiaa sekä palaavat asiaan iltapäivällä.

                  Sieltä tuli sitten eilen iltapäivällä 16.18 puhelu ja kertoa täräytti, että nyt ovat purkaneet taas sen verta lisää konetta, että olivat todenneet, jotta MYÖS alempi jakoketju on POIKKI. Nyt siis molemma sekä ylempi-, että alempi jakoketju on poikki.

                  Huoltopäällikkö tuumi, että nyt pitää sitten ottaa tavarantarkastaja paikalle ja annetaan tavarantarkastajan tehdä määritys mitä on oikein tapahtunut ja kenen vastuulle tuo koko revohka sitten jää. Lähin tavarantarkastaja löytyy Lappeenrannasta (Laakkonen oli jo selvittänyt asian) ja tavarantarkastajahan on sitten näköjään kohtuullisen kallis kaveri. Ainakin mitä eilen illalla netistä tutkiskelin, niin löysin tollasen artikkelin "http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/02/05/tavarantarkastus-rahastaa-riidalla". Sekä vielä kun selvittelin, että mistä kaikesta tavarantarkastaja laskuttaa, niin löytyi tuollainen "http://kauppakamari.fi/tavarantarkastus/palkkiot/". Eli taitaa olla ihan kannatava bisness ainakin hinnat tuntuu olevan kohdillaan. Tähän vielä sekin, että minulla ei olisi ollut tosiasiallista mahdollisuutta osallistua tuohon tarkastukseen ja jos raportin saaminen kestäisi kuukauden, niin jopas on. Joten alkoi epäilyttää kohtuu paljon tuo tavarantarkastajan ottaminen.

                  tuossa vielä nuo linkit http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/02...astaa-riidalla ja http://kauppakamari.fi/tavarantarkastus/palkkiot/

                  Että näin hienosti menee tällä suunnalla!

                  Comment

                  • Niemelainen
                    Newbiemmer
                    • Feb 2015
                    • 17
                    • Finland

                    #39
                    Niin ja mitä tulee tuohon KYE:n tarinaan tuosta ajoituksesta "Nakeloittin pumpun paikalleen ja tarkistin ajoituksen. Ei ajoitusvirhettä.
                    Eli vaikka pumpunvaihdon tekisinkin ei niin ammattimaisesti eli irroittaa sen hammaspyörän paikallaanpitotyökalun väärässä kohtaa, niin jako ei siltikään sekoa."

                    Niin Laakkosellahan ei oltu juuri tässä korkeapainepumpun vaihdon yhteydessä purettu konetta ja ei myöskään siis keulaa, kun huoltoneuvoja valitteli, että on niin ahtaat ja hankalat paikat tehdä työtä, jottei tuota ketjua oikein voi todeta pumpun vaihdon yhteydessä saati sitten eivät ole kyenneet tarkistamaan näin ollen myöskään pumpun vaihdon jälkeen ajoitusta. Eläköön BMW:n viralliset korjausohjeet! Tai näin nyt oli ainakin tässä tapauksessa toimittu merkkiliikkeessä.

                    Comment

                    • kye
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 320
                      • Forssa

                      #40
                      Niin keulaa ei ole mitään tarvettakaan purkaa ko. operaatiota varten. Minäkin tarkastin ajoituksen ihan sen takia, kun purkuri oli ottanut tietysti työkalunsa talteen irroitettuaan pumpun.
                      Enkä ole aiemmin ajoitusta tarkastanut kertaakaan eikä ole edes mitään tarvetta jos ottaa vanhan pumpun irti ja laittaa uuden tilalle ja irroittaa tämän jälkeen sen pumpunhammaspyörän paikallaan pitävän työkalun.
                      Oma mielipiteeni on, että ketju (alempi) on ollut poikki jo ennen koko pumppu episodia.

                      Mitä tavaran tarkastajaa siihen nyt tarvitaan jos ketju(t) on kulunut niin siitä löytyy 5 muutakin kohtaa josta se on lähes yhtä kulunut kuin tämä kohta josta on mennyt poikki. Ketju on kulunut jokaisen "puristuksen kohdalta" tai näin on ollut niissä joita on tullut tutkailtua. Ehjästä tuollainen, vaikkakin pientä ketjua onkin, ei mene poikki. Ei ainakaan starttaamalla.
                      Last edited by kye; 22-10-2015, 21:41.
                      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                      - N42/46 jakopäät
                      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                      tied. 0407247465

                      Comment

                      • tessu77
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2015
                        • 71
                        • raahe

                        #41
                        paappas kertomusta miten tässä kävi.ja jos keulaa ei pura yhtään on sieltä mahdoton nähdä ketjurikko.toki pitäs tuntea pumpun työkaluja asennettaessa,jos ketjut ei yhtään vänkää vastaan ei niitä varmaankaan ole.

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          #42
                          Mie voin koneen osalta valottaa tilannetta. Molemmat ketjut poikki jakopäästä ja laahaimet myös päreinä. Sen lisäksi on venat ottanu mäntiin ja keinuja kymmenisen kappaletta joko osittain tai totaalisesti palasina. Puran moottorin pois lähipäivinä ja leväytän sen osiksi, että näkee missä kuosissa alakerta on. Sit saa vähän arvioitua, että saako pelkästään yläkerran rempalla ja alakerran puhdistelulla tuosta nykyisestä ajokuntoisen koneen, vai ruvetaanko metsästämään vaihtokonetta.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • exautisti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1267
                            • oulu

                            #43
                            Tuntuis et pumppu on leikannu kii tai jotain. Tai sitten toinen ketju on katkennu ja syltänny...
                            -99 punane passatti

                            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                            Tuikun softat
                            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                            www.mcars.fi

                            Kysy 041-5056506

                            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              #44
                              Mun kautta löytyy -08 lci:n kone jos sellaiselle tarvetta.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              • tessu77
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2015
                                • 71
                                • raahe

                                #45
                                tai oli jompikumpi jakoketju poikki asiakas maksaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎