Originally posted by exautisti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 535d -07 lci Vedot loppui yhtäkkiä ja kone sammui
Collapse
X
-
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
-
-
Sen verran mitä jaksoin lukea, niin kyllä tässä vaiheessa korvauskustannukseen joutuu Laakkonen. Autohan on tuotu sinne vian diagnisointiin ja korjaukseen. No, vain luoja tietää että onko jako hypännyt ennen starttausta pumpun vaihdon jälkeen. Mutta kuitenkin, Laakkonen on diagnisoinut vian väärin, korjannut väärän osan, jonka yhteydessä moottori on rikkoutunut..
Sen verran olen tuosta Laakkosen--> etenkin Joensuun toimipisteestä kuullut negatiivista palautetta, etten olisi alkuunkaan vienyt sinne.
Toivotaan että asiaan tulee joku ratkaisu, johon molemmat olisivat tyytyväisiä.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
En olisi kyllä läheskään varma että ketju oli ehjä autoa Laakoselle vietäessä. Eivät ehkä vaan ole osanneet katkennutta ketjua diagnosoida alunperinkään. Toisaalta eipä tässä ole käynyt ilmi että miten siihen hajonneen pumpun diagnoosiin on alunperin päädytty eli hankala sanoa suuntaan tai toiseen, mitä ovat lie puuhastelleet.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Eikö yllä kerrottu moottorin käyneen Laakkosella pumpun vaihdon jälkeen. Miten se olisi voinut käydä katkenneella ketjulla?
Ihan toinen asia on taas moottorin käynnistäminen tai edes sen yrittäminen noiden taustatietojen jälkeen ilman asianmukaisia tarkistuksia.
Antaako bemari startata, jos asentotunnistimilta on vika päällä? Mersu (om612) ei anna.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by Niemelainen View PostHuoltoneuvoja vielä kuvaili suoraan kuinka asia oli tapahtunut:"Kun pumppu oli vaihdettu ja moottorilla koekäytön aika, niin startatessa kone kävi kuin kahvimylly. Siinä starttailujen aikana sitten kone jumi "eli käsittääkseni venttiilit ja männät kohtasivat".-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Tänään tuli kasailtua yhteen M57TU2 koneeseen apulaitteita ympärille. Muunmuassa korkeapainepumppu oli asennuslistalla. Purkurilta tulleesta koneesta oli nykästy pumppu pois ja ketju ja ketjupyörä oli jätetty vapaana koteloon. Nakeloittin pumpun paikalleen ja tarkistin ajoituksen. Ei ajoitusvirhettä.
Eli vaikka pumpunvaihdon tekisinkin ei niin ammattimaisesti eli irroittaa sen hammaspyörän paikallaanpitotyökalun väärässä kohtaa, niin jako ei siltikään sekoa.- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
-
Jatketaas taas tarinaa. Vi....taa niin paljon miltei, ettei verikierrä!
No niin, sain Joensuun Veljekset Laakkosen huoltopäällikön vihdoin ja viimein puhelimen päähän eilen aamulla. Sanoi, että nyt ovat kaikki paikalla ja pohtivat asiaa sekä palaavat asiaan iltapäivällä.
Sieltä tuli sitten eilen iltapäivällä 16.18 puhelu ja kertoa täräytti, että nyt ovat purkaneet taas sen verta lisää konetta, että olivat todenneet, jotta MYÖS alempi jakoketju on POIKKI. Nyt siis molemma sekä ylempi-, että alempi jakoketju on poikki.
Huoltopäällikkö tuumi, että nyt pitää sitten ottaa tavarantarkastaja paikalle ja annetaan tavarantarkastajan tehdä määritys mitä on oikein tapahtunut ja kenen vastuulle tuo koko revohka sitten jää. Lähin tavarantarkastaja löytyy Lappeenrannasta (Laakkonen oli jo selvittänyt asian) ja tavarantarkastajahan on sitten näköjään kohtuullisen kallis kaveri. Ainakin mitä eilen illalla netistä tutkiskelin, niin löysin tollasen artikkelin "http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/02/05/tavarantarkastus-rahastaa-riidalla". Sekä vielä kun selvittelin, että mistä kaikesta tavarantarkastaja laskuttaa, niin löytyi tuollainen "http://kauppakamari.fi/tavarantarkastus/palkkiot/". Eli taitaa olla ihan kannatava bisness ainakin hinnat tuntuu olevan kohdillaan. Tähän vielä sekin, että minulla ei olisi ollut tosiasiallista mahdollisuutta osallistua tuohon tarkastukseen ja jos raportin saaminen kestäisi kuukauden, niin jopas on. Joten alkoi epäilyttää kohtuu paljon tuo tavarantarkastajan ottaminen.
tuossa vielä nuo linkit http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/02...astaa-riidalla ja http://kauppakamari.fi/tavarantarkastus/palkkiot/
Että näin hienosti menee tällä suunnalla!
Comment
-
-
Niin ja mitä tulee tuohon KYE:n tarinaan tuosta ajoituksesta "Nakeloittin pumpun paikalleen ja tarkistin ajoituksen. Ei ajoitusvirhettä.
Eli vaikka pumpunvaihdon tekisinkin ei niin ammattimaisesti eli irroittaa sen hammaspyörän paikallaanpitotyökalun väärässä kohtaa, niin jako ei siltikään sekoa."
Niin Laakkosellahan ei oltu juuri tässä korkeapainepumpun vaihdon yhteydessä purettu konetta ja ei myöskään siis keulaa, kun huoltoneuvoja valitteli, että on niin ahtaat ja hankalat paikat tehdä työtä, jottei tuota ketjua oikein voi todeta pumpun vaihdon yhteydessä saati sitten eivät ole kyenneet tarkistamaan näin ollen myöskään pumpun vaihdon jälkeen ajoitusta. Eläköön BMW:n viralliset korjausohjeet! Tai näin nyt oli ainakin tässä tapauksessa toimittu merkkiliikkeessä.
Comment
-
-
Niin keulaa ei ole mitään tarvettakaan purkaa ko. operaatiota varten. Minäkin tarkastin ajoituksen ihan sen takia, kun purkuri oli ottanut tietysti työkalunsa talteen irroitettuaan pumpun.
Enkä ole aiemmin ajoitusta tarkastanut kertaakaan eikä ole edes mitään tarvetta jos ottaa vanhan pumpun irti ja laittaa uuden tilalle ja irroittaa tämän jälkeen sen pumpunhammaspyörän paikallaan pitävän työkalun.
Oma mielipiteeni on, että ketju (alempi) on ollut poikki jo ennen koko pumppu episodia.
Mitä tavaran tarkastajaa siihen nyt tarvitaan jos ketju(t) on kulunut niin siitä löytyy 5 muutakin kohtaa josta se on lähes yhtä kulunut kuin tämä kohta josta on mennyt poikki. Ketju on kulunut jokaisen "puristuksen kohdalta" tai näin on ollut niissä joita on tullut tutkailtua. Ehjästä tuollainen, vaikkakin pientä ketjua onkin, ei mene poikki. Ei ainakaan starttaamalla.Last edited by kye; 22-10-2015, 21:41.- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
-
Mie voin koneen osalta valottaa tilannetta. Molemmat ketjut poikki jakopäästä ja laahaimet myös päreinä. Sen lisäksi on venat ottanu mäntiin ja keinuja kymmenisen kappaletta joko osittain tai totaalisesti palasina. Puran moottorin pois lähipäivinä ja leväytän sen osiksi, että näkee missä kuosissa alakerta on. Sit saa vähän arvioitua, että saako pelkästään yläkerran rempalla ja alakerran puhdistelulla tuosta nykyisestä ajokuntoisen koneen, vai ruvetaanko metsästämään vaihtokonetta.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Tuntuis et pumppu on leikannu kii tai jotain. Tai sitten toinen ketju on katkennu ja syltänny...-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Comment