Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d -07 lci Vedot loppui yhtäkkiä ja kone sammui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tessu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 71
    • raahe

    #46
    ei se pumppu leikkaa kiinni vaan se alempi jakoketju katkeaa.

    Comment

    • GuGi_
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 700
      • Vantaa city

      #47
      Pitäskö Tessu77:n siirtyä vaikka sinne volvofoorumille ihannoimaan sitä tehtaan gw:n mutkattomuutta. Nyt tätä teikäläisen katkeraa Kitinää saa lukea jo ihan tarpeeks monesta threadistä. Anna meiän muitten ajella rauhassa loppuun nää ketjuvammaset ja tehtaan kusetusgw:n ulkopuolelle jäävät romut
      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

      F11 525d -11
      E60 M5 -05
      E12 530i -75
      E32 730i - 91
      Chevy Silverado 3500 -93
      R33 Skyline GTS-T -93

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #48
        Originally posted by böntti View Post
        En olisi kyllä läheskään varma että ketju oli ehjä autoa Laakoselle vietäessä. Eivät ehkä vaan ole osanneet katkennutta ketjua diagnosoida alunperinkään. Toisaalta eipä tässä ole käynyt ilmi että miten siihen hajonneen pumpun diagnoosiin on alunperin päädytty eli hankala sanoa suuntaan tai toiseen, mitä ovat lie puuhastelleet.
        Komppaan tätä. Tietenkin asia olisi pitänyt vikakoodeista älytä kun nokan anturi antaa koodia, jos ketju on poikki tai jako sekaisin, kummin vain. Jos alkuperäiset vikakoodit, mitkä on otettu ekana kun auto on liikkeeseen viety, on saatavilla, ja nehän pitäisi tallentua, niin niistä kyllä varmuudella selviää onko ketju ollut poikki taikka jako sekaisin ennen vai jälkeen... se ei toki selviä kumpi näistä. Manuaalivaihteisessa jako voi hypätä auton valuessa ylämäkeen pysäköitynä taaksepäin vaihde päällä jolloin kone pyörii väärään suuntaan jos kiristäjän jousi on löystynyt, käytännössä muussa tilanteessa ei jako ko. koneessa sekoa ilman ketjun katkeamista. Eli kun tämäkin on ajossa mennyt niin homma on tapahtunut todennäköisesti niin että yksi keinuvivun laakeri on hajonnut, ulkoistanut rullansa, rulla on kulkeutunut jakoketjun ja jakopään rattaan väliin tunnetuin tuloksin. Tämä on tyypillinen ja käytännössä ainoa ketjun katkeamistapa M57N moottorille. Keinuvipujen laakerointi on heikko kohta. Joskus irronnut rulla menee ketjun väliin, joskus öljypohjaan. Tämän ketjun väliin menemisen näkee kyllä ko. rullasta joka löytynee öljypohjasta... voi päätellä myös ketjun ja rattaan jäljistä.

        Kuitenkin jos nokan anturilta on koodi ollut niin pumpun vaihtamiseen ei ole ollut mitään syytä lähteä tarkistamatta tätä vikaa ensin.

        Jos näin on ollut niin ei tässä pitäisi olla Laakkoselle maksettavaa kuin diagnostiikka ja jonkin verran vianrajoitusta ketjun katkeamisen toteamiseksi. Pumppuhomma kuuluisi mennä heidän omaan piikkkinsä, tietenkin saavat uuden pumppunsa pitää.
        Last edited by WSE1; 13-11-2015, 23:27.

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #49
          ISTA/D lähettää FASTA-datan tehtaalle joka ikinen kerta kun auto lyödään merkkarilla läppäriin kiinni. Dataan sisältyy mm. kaikki vika- ja infokoodit.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎