Announcement

Collapse
No announcement yet.

kuuskympin puhallin probleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A.Salonen
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 58
    • Köyliö

    kuuskympin puhallin probleema

    Elikkäs aamulla töihin meno matkalla hyttiin tuli pieni palaneen käry.... ja puhallin lakkas toimimasta, oli webasto samalla päällä (jälkiasennettu). Otin webaston pois päältä ja jatkoin matkaa, vähän aikaa ajettuani niin puhallin rupesi toimimaan normaalisti eli kaikki nopeudet toimi yms. Sen jälkeen on toiminut ihan normaalisti! Löin testerin kiinni äsken ja antoi seuraavat koodit ilmastoinnin puolelta:

    9C54 -AUC-tunnistin ei yhteyttä katkonainen
    E706- Unknown fault code????

    Luin koodit autocomilla. Mikä vittu toi jälkinmäinen koodi on???!! Poistin koodit ja käytin puhallinta erinopeuksilla ja räpläilin muutenkin ja sen jälkeen ei vikakoodeja tullut! Voiko olla että "siili" puhaltimen esivastus on tiensä päässä, en uskois että puhaltimesta voi hiilet olla vielä loppu kun ei pidä erikoista ääntäkään..... vaivai toi jälkiasennettu webaston ohjaus... Akku testeri että akku on ok

    Autakaa pliiis tyhmäää
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    #2
    AUC sensori on konehuoneessa, ns. paskan haistelija

    Comment

    • A.Salonen
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 58
      • Köyliö

      #3
      Originally posted by ptikkala View Post
      AUC sensori on konehuoneessa, ns. paskan haistelija

      jep sen tiesinkin! Mutta toi E706..........

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Turha kai tuota on ihmetellä kun ei testerikään tuota tiennyt.. Käy lukemassa jossain oikealla testerillä niin selviää.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          #5
          Sinulla on akun varaus käynyt turhan alhaalla, arvatenkin lämmitit auton Webastolla ennen starttia? Kun varaus menee riittävän alas,
          puhallin lakkaa puhaltamasta ja muitakin säkövermeitä pistetään "jäähylle"...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • A.Salonen
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 58
            • Köyliö

            #6
            Originally posted by Rahu View Post
            Turha kai tuota on ihmetellä kun ei testerikään tuota tiennyt.. Käy lukemassa jossain oikealla testerillä niin selviää.

            Mikäs on oikee testeri?! Tähän aikaa vuodest ei vaan aika riitä ajamaan 100kilsaa et saa heitettyy johonki bemarin testeriin...... autocomilla ja boschin testerillä koitin eilen

            Comment

            • A.Salonen
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 58
              • Köyliö

              #7
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Sinulla on akun varaus käynyt turhan alhaalla, arvatenkin lämmitit auton Webastolla ennen starttia? Kun varaus menee riittävän alas,
              puhallin lakkaa puhaltamasta ja muitakin säkövermeitä pistetään "jäähylle"...
              Tiedän kyllä et varauksen tiputtua alas niin heittää vermeitä pois päältä. Mutta käynnistin auton ja laitoin sitten vasta webaston päälle ja annoin käydä ku join kahvit siinä välissä ja lataus jännite oli kuitenkin 14.6v. Ja vasta 10km ajon jälkeen teki tuon..... mistä tuo palaneen haju?? Akku antoi kuin uuden akun lukemia

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                #8
                Kolvaukset irti puhallinkotelossa?

                BTW toi E706 on lin bus vika, eli webaston ohjain kun katkaisee läppien ohjauksen niin tulee tuo, ihan normaalia. Ei liity sun vikaasi.
                Last edited by Perlenbacher; 09-10-2015, 07:40.

                Comment

                • A.Salonen
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 58
                  • Köyliö

                  #9
                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Kolvaukset irti puhallinkotelossa?

                  BTW toi E706 on lin bus vika, eli webaston ohjain kun katkaisee läppien ohjauksen niin tulee tuo, ihan normaalia. Ei liity sun vikaasi.
                  Täytyy tsekata, ihmeellinen kun ei oo aiemmin oireillut mitenkään.... tänke tost tiedosta! Jos siili olisi kärvähtänyt niin ei puhallin toimis kaikilla nopeuksilla..... aika outo kyl ku kaikki puhaltimen toiminnot meni jumiin, täytyskö vaan vaihtaa akku ja koodata se???... tai puran sisustaa ja katon mist on käry käynyt vitullinen homma vaa.....

                  Comment

                  • A.Salonen
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 58
                    • Köyliö

                    #10
                    Mitä vittua?!!! sen käryn on pakko olla joku mystinen haju purin puhaltimen esiin ja kaikki tinaukset ja liitännät ok! ei näkynyt paikkoja mitkä olis niinku lämpöä saanu. Puhaltiment hiilet ok! Etuvastus ok! Purin kuoret pois ja kattelin piirikorttia ja haistelin eikä mitään näkynyt eikä haissut palaneelta eikai muutaku takasin nippuun..... vituttaa tommoset tarkistelut mut pakko se oli tehdä että sai varmuuden! Tunti meni että puhallin oli kädessä ja ekaa kertaa tein olihan se työläs homma

                    Comment

                    • Woke
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 170
                      • Kemi

                      #11
                      Oisko käryn haju voinut aiheutua lämppärin sähkövastuksista? Pitkästä aikaa täydelle teholle kun nyt ollut kylmät ilmat niin voi tulla käryn hajua?
                      BMW E60 520da -2008

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎