Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 523iA LCI Sammuu parkilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake***
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 49
    • hki

    E60 523iA LCI Sammuu parkilla

    Mistähän mahtaa johtua että välillä kun laittaa parkille niin kierrokset ''kyykkää'' tai nytkähtää tyhjäkäynnillä alaspäin ihan huomattavasti, siis tosi lähellä sammumista.

    Eilen se jopa sammui kauppareissun jälkeen kun laitoin pihassa parkille. Keltanen moottorinvalo jäi loistamaan mutta toimi heti sen jälkeen taas kuitenkin normaalisti.

    Ja aina se ei tota ''nytkähdystä'' tee parkille laitettaessa, tänään niias taas kierrokset senverta alas että kiusasin sitä muutaman kerran pihassa laittamalla takas d:lle ja sitten parkkia, mutta eihän se toistakertaa nytkähtänyt vaan tuntu sitten toimivan ihan normaalisti. Toisaalta eihän se mitään haittaa jos P:lle laittaessa sammuu ''automaattisesti'', eipähän tarvi sit erikseen sammuttaa.

    Mutta haiskahtaa kyllä että jossain olis mahdollisesti ongelmaa?! :think
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    #2
    Originally posted by jake*** View Post
    Mistähän mahtaa johtua että välillä kun laittaa parkille niin kierrokset ''kyykkää'' tai nytkähtää tyhjäkäynnillä alaspäin ihan huomattavasti, siis tosi lähellä sammumista.

    Eilen se jopa sammui kauppareissun jälkeen kun laitoin pihassa parkille. Keltanen moottorinvalo jäi loistamaan mutta toimi heti sen jälkeen taas kuitenkin normaalisti.

    Ja aina se ei tota ''nytkähdystä'' tee parkille laitettaessa, tänään niias taas kierrokset senverta alas että kiusasin sitä muutaman kerran pihassa laittamalla takas d:lle ja sitten parkkia, mutta eihän se toistakertaa nytkähtänyt vaan tuntu sitten toimivan ihan normaalisti. Toisaalta eihän se mitään haittaa jos P:lle laittaessa sammuu ''automaattisesti'', eipähän tarvi sit erikseen sammuttaa.

    Mutta haiskahtaa kyllä että jossain olis mahdollisesti ongelmaa?! :think
    Ja sitä vikakoodin lukua. Veikkaisin nokka tai kampi-akselin asentotunnistinta.
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • jake***
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 49
      • hki

      #3
      Originally posted by djs^ View Post
      Ja sitä vikakoodin lukua. Veikkaisin nokka tai kampi-akselin asentotunnistinta.
      Kävi just leimalla eikä vikakoodeja ollut ainakaan sillä hetkellä..

      Comment

      • Maili
        BTCF Member
        • Aug 2011
        • 446
        • E-pohjanmaa

        #4
        Jotenkin ajattelis viittaavan laatikon sisustan sähköihin, eli venttiilistöön. Mikä vuosimalli auto on? Alkupään lci malleissa oli vanhempi aski. Niinkuin tuossa omassa,mutta uudemman mallin sekoittimella. Tai näin asiasta enemmän tietävät kertoivat. Onko laatikko öljyjä ikään vaihdettu?
        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

        Comment

        • jake***
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 49
          • hki

          #5
          Originally posted by Maili View Post
          Jotenkin ajattelis viittaavan laatikon sisustan sähköihin, eli venttiilistöön. Mikä vuosimalli auto on? Alkupään lci malleissa oli vanhempi aski. Niinkuin tuossa omassa,mutta uudemman mallin sekoittimella. Tai näin asiasta enemmän tietävät kertoivat. Onko laatikko öljyjä ikään vaihdettu?
          Vuosimalli on 2008.
          Ei tietoa laatikon öljynvaihdosta eli luultavasti ei ole vaihdettu ikinä. Onko noitten laatikon öljynvaihdolle jotain vaihtoväliä olemassa? Koitin joskus aiheesta googlettaa mutta en siitä kauheesti ainakaan paikkaansapitävää tietoa löytänyt. 170tkm tulee kohta täyteen.

          Comment

          • Maili
            BTCF Member
            • Aug 2011
            • 446
            • E-pohjanmaa

            #6
            Eihän näillä mitään vaihtoväliä ole ja hyvinkin ristiriitaista tietoa on vaihtamisista. Tuohon omaan kotteroon on noilla kilsoilla vaihdettu öljyt huuhtelemalla. Vaihtaa ihan nätisti vieläkin , mutta tuo sähköpuoli näissä kai on vaarana väsähtää.
            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

            Comment

            • Mnederst
              Bimmer Rookie
              • Sep 2014
              • 88
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Maili View Post
              Mikä vuosimalli auto on? Alkupään lci malleissa oli vanhempi aski.
              Kuulostaa aika erikoiselta. Luulisi että kulutus olisi muuttunut askin myötä. Mutta nythän alkupään LCI:ssä on täsmälleen sama kulutus kuin uudemmissa.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7531
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by Maili View Post
                Jotenkin ajattelis viittaavan laatikon sisustan sähköihin, eli venttiilistöön. Mikä vuosimalli auto on? Alkupään lci malleissa oli vanhempi aski. Niinkuin tuossa omassa,mutta uudemman mallin sekoittimella. Tai näin asiasta enemmän tietävät kertoivat. Onko laatikko öljyjä ikään vaihdettu?
                Vain alkupään 520d:ssä on vanha aski (ja vanha kone),
                kone ja aski päivittyy vasta 9/2007.
                Bensassa on aina uudempi cobra stick.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Maili
                  BTCF Member
                  • Aug 2011
                  • 446
                  • E-pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Vain alkupään 520d:ssä on vanha aski (ja vanha kone),
                  kone ja aski päivittyy vasta 9/2007.
                  Bensassa on aina uudempi cobra stick.
                  Niin lähinnä tarkoitin tuota sähköpuolta ja venttiilistöä. Ne on käsittääkseni vielä tätä helpommin humppaavaa ja oireilevaa mallia, eli vanhempaa. Sekoitin on kyllä uutta laatua. Näin mulle kerrottiin , kun autoa ostin, mutta väärässähän voin kyllä olla. Vai olisko tuosta ventiilistöstä tullut vielä parempi versio myöhemmin?
                  Last edited by Maili; 27-10-2015, 13:25.
                  E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                  Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                  Comment

                  • jake***
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 49
                    • hki

                    #10
                    qqqqq
                    Last edited by jake***; 06-12-2019, 22:30.

                    Comment

                    • onavez
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 87
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Löytyikö tälle mitään selitystä miksi tekee noin? Oma E60 lci 3.0 on alkanut tekemään samaa, että parkille vaihtaessa kyykkää kierrokset ja sillointällöin sammuu. Mitään vikakoodeja ei anna. Laatikossa on reilu vuosi sitten vaihdetut öljyt ja muuten toimii ihan täysin normaalisti.
                      E60 LCI 530xi -07
                      Ex:
                      E36 325 -91
                      E36 318 -93

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎