Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 rattilukko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KaHo78
    Newbiemmer
    • Nov 2015
    • 5
    • Imatra

    E61 rattilukko

    Eli -06 e61 kyseessä ja valittaa steerin wheel lock defective. Auto pelannut normaalisti jo useamman kuukauden , muttei enää jaksais katella tuota merkkivalo.
    Pikaisesti tuossa hakien ilmeisesti pitäis joku laskuri nollata? Onkohan täällä etelä-Karjalan alueelta ketään, kuka vois tuon suorittaa.
    Tai selkeitä ohjetta miten se tuolla inpalla suoritetaan. Kaverilla on sellanen muttei äkkiseltään osannut tehdä mitään asialle.
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1575

    #2
    Tool32:lla lataat cas.prg:n, sitten ajat nämä steuern_elvcounter_cas_loeschen ja steuern_elvcounter_elv_loeschen.

    Comment

    • jusv
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 145
      • Turenki

      #3
      Was? Muutaman kerran tullut naukuja tuosta...osaako joku avata mitä nämä tekee ja tarkottaa?

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1575

        #4
        nollataan nuo laskurit

        Comment

        • jusv
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 145
          • Turenki

          #5
          Originally posted by ptikkala View Post
          nollataan nuo laskurit
          Tyhymä kysymys....mitä ne laskee

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            #6
            Ne kait laskee, montako kertaa avain on laitettu pesään ja montako kertaa auto on käynnistetty. Miksi, en tiedä mutta jos tuo 'steering column' vaihdetaan, noi laskurit täytyy nollata.

            Electrical - HOW TO: Reset ELV counter. Steering lock RED warning - First of all, sorry about my bad english, i'm spanish native. Second, 1 year ago i received a RED warning on my dashboard after using my car for some days with a bad battery (ultra low voltage). The RED warning indicate that my ELV (Steering lock) was...


            Jos rattilukko toimii normaalisti, tuo ylläoleva ohje auttaa eli sama operaatio minkä ptikkala neuvoi mutta kuvien kanssa.

            Jos taas rattilukko ei toimisi niin tuo laskureiden nollaus ei auta yksinään. Silloin pitää lukko vaihtaa mutta ilmeisesti E60n lukon voi vaihtaa ilman koko ohjausakselin vaihtoa. E90een ei voi vaihtaa pelkkää lukkoa vaan vaihtoon menee koko akseli. Maksaa ilmeisesti perkeleesti.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1575

              #7
              Dodii tänne olikin jo kommentoitu. Joo elikkäs ittellä omassa E61ssä joskus aina heitti herjaa tuosta keltaisella merkillä höystettynä ja rattilukko ei auennut. Kuittasin noi laskurit ja sen jälkeen ei ole pariin vuoteen sitä tullut ja auto on päivittäin ajossa. Jotenkin on semmoinen muistikuva, että tuosta rattilukosta olisi E9x sarjaan ollut joku kampanja aikoinaan... varma en ole. Useampaan E9x sarjalaiseen tuo laskurin nollaus on auttanut myös...

              Comment

              • Hakkapeliitta
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2014
                • 552
                • P-Sawo

                #8
                Huhhuh... on kyllä käsittämätöntä.

                Ei ole ihme että näillä mallisarjoilla on hieman epävarma maine.

                annetaan BMW-osaa

                Comment

                • T H
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 33
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Laskureiden nollaus onnistuu DIS:llä https://www.youtube.com/watch?v=_W7De82tVgA. Jos lukko on oikeasti hajalla sen voi kaiketi korvata edukkaasti myös emulaattorilla: http://www.tek-tronics.co.uk/product...roducts_id=185
                  BMW 525d LCI E61 -07
                  Ex. BMW 525i Exe E34 -94 ja BMW 315 E21 -82

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1575

                    #10
                    Tuosta olikin puhetta toisessa threadissa, että katsuri ei välttämättä hyvällä asiaa katsoisi.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #11
                      Juu rattilukko on katsastusvaruste. Sen kyllä saa myös ohjelmallisesti pois, halvemmalla kuin emulaattorilla, jos se on pakko poistaa.

                      Laskurit laskee että kuinka monta kertaa ELV:n käytössä on ollut jotain ongelmaa. Minäkin olen noita laskureita nollaillut useasti ja vielä kertaakaan ei ole kukaan soittanut perään että hälytys olisi lauennut uudestaan. Jos ELV:ssä on akuttia vikaa niin vikakoodi tulee kyllä takaisin parin avauksen jälkeen ja silloin tilanne on toinen. Kunnolla rikki oleva ELV myöskin estää sytytysvirran kytkemisen.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1367
                        • Lempäälä

                        #12
                        Eikait rattilukko mikään pakollinen katsastusvaruste ole, seiskassa se ainakin mielestäni on korvattu vaihdelaatikon pakko-p:llä.

                        Samaahan oli saabeissakin, rattilukko puuttui mutta pakki oli aina jumissa.

                        Onko lci e60/61 vielä rattilukko vai käytetäänkö sielläkin vaihteiston lukitusta ?
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #13
                          Joissain E60:ssä on kuitenkin vielä käsivaihteet. Oliskohan niihinkin helpompi retrofitata pakkilukko Saabista, kuin korjata se rattilukko?


                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #14
                            Uudemmissa bemuissa rattilukko on tosiaan korvattu vaihteiston lukolla. Jompi kumpi pitää olla, jos autossa on ELV niin silloin vaihteistossa ei ole lukkoa.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎