520d -09, nykii,sammuilee ja vikatilaan. RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RS_
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 5
    • Finland

    520d -09, nykii,sammuilee ja vikatilaan. RATKAISTU

    Nyt tarvitaan hyviä neuvoja! Saiskohan niitä täältä?
    Eli auto on -09 520d N47, ajettu 320tkm. Herjaa imusarjan alhaista painetta.
    Vetää vikatilaan heti kun enempi painaa kaasua, saattaa myös sammua kokonaan tai vaan käydä tyhjäkäyntiä kunnon ryminällä...
    Antaa vikakoodit P0069, P115c ja P0651.

    Imusarjan paineet on koko ajan 88kilopaskalia, ei muutu vaikka antaa kaasua tai lähtee ajamaan. Vaihdettu nyt hyvien neuvojen ansiosta ahtoilman lämpötilaanturi ja map/ahtopainetunnistin imusarjan päällä. Ei mitään apua ollut...
    Johtoja kai alan seuraavaksi tutkimaan.... Onko muilla ollut vastaavaa tai tuleeko mieleen hyviä ideoita. Itsellä halpis testeri, jolla jotain arvoja pääsee näkemään.
    Last edited by RS_; 13-01-2016, 01:02.
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by RS_ View Post
    Nyt tarvitaan hyviä neuvoja! Saiskohan niitä täältä?
    Eli auto on -09 520d N47, ajettu 320tkm. Herjaa imusarjan alhaista painetta.
    Vetää vikatilaan heti kun enempi painaa kaasua, saattaa myös sammua kokonaan tai vaan käydä tyhjäkäyntiä kunnon ryminällä...
    Antaa vikakoodit P0069, P115c ja P0651.

    Imusarjan paineet on koko ajan 88kilopaskalia, ei muutu vaikka antaa kaasua tai lähtee ajamaan. Vaihdettu nyt hyvien neuvojen ansiosta ahtoilman lämpötilaanturi ja map/ahtopainetunnistin imusarjan päällä. Ei mitään apua ollut...
    Johtoja kai alan seuraavaksi tutkimaan.... Onko muilla ollut vastaavaa tai tuleeko mieleen hyviä ideoita. Itsellä halpis testeri, jolla jotain arvoja pääsee näkemään.

    No jos testerille ei näy virrat päällä auto sammuksissa about ilmankehän paine, eli 1000mBar eli 100kPa, niin on kyllä MAP-anturissa tai sen johdotuksessa vikaa.
    Nuo vikakoodit kun lukisi BMW:n omalla testerillä, voisi selvitä enemmän ongelmasta, jokatapauksessa kuulostaa siltä ettei syystä tai toisesta ahda, jos siis anturi ehjä.
    Last edited by Supra^; 17-11-2015, 15:28.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • RS_
      Newbiemmer
      • May 2011
      • 5
      • Finland

      #3
      Uskoisin että turbo kyllä pelittää, sen mitä pystyy ajamaan ennen kuin menee vikatilaan niin turbo kyllä on menossa mukana...
      Yleensä kylmänä toimii hetken aikaa pienillä kierroksilla normaalisti, kun kone lämpenee niin ongelmatkin pahenee.

      Tuo vikakoodi P0651 on nyt koko ajan päällä... Hyvää selitystä sille en ole mistään löytänyt.

      Comment

      • RS_
        Newbiemmer
        • May 2011
        • 5
        • Finland

        #4
        Auto kunnossa taas... porin rinta-joupilla nuori asentaja pisti kuntoon.
        Joten taas pelittää.

        Vikana oli korkeapainepumpulle tulevan naftaputken satunnainen vuoto, juuri tietyssä lämpötilassa. Putki uusittu ja putsattu valuneet naftatöhnät pois korkeapainepumpun anturin päältä. Vikamuistit ja opitutarvot nollattu.
        Näitä ollut kai porissa jo toinenki tapaus.

        Niin ja vaihtamani uusi tarvike map anturi oli myös viallinen, vaihdettu vanha orkkis takaisin.
        Last edited by RS_; 13-01-2016, 00:58.

        Comment

        Working...
        X