memebuy23buy

535d ei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gräns
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 72
    • Pohjanmaa

    535d ei lähde käyntiin

    Aamulla ajoin autolla vielä normaalisti, mutta nyt ei startatessa unahdakkaan?
    Virrat menee kyllä päälle normaalisti ja jokin rele napsuu starttinappia painaessa, mutta ei edes yritä käyntiin. Vikakoodia ei ole luettu, mutta ei herjaa ainakaan mitää ihmeellistä. Ainoastaan "service overtime" ja "change brake pads" on palanut muutaman kuukauden, kun en ole niitä itse saanut nollattua, muttei muuten ole antanut mitää poikkeavaa herjaa. Akun jännite oli 12,3V navoilta ja latasinkin sitä 12,57V asti muttei silti edes yritä käyntiin?

    Voiko polttoainepumppu tai startti mennä kertalaakista pimeäksi ?
    Auto 06-mallinen nappistartilla.
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    #2
    Kokeile lisävirralla ja mikäli ei auta niin kopauta starttia jollain metallisella jos hiilet huonosti. Itsellä oli kerran akku sökö ja teki samaa napsutusta releessä, eikä inahtanukkaan vaikka valot etc. Toimi hyvin. Menin vaihtaa startin vaik vika olikin akussa.
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Voi mennä polttoainepumppu kerrasta. Tuo kyllä antoi itselläni vikakoodin i-driven näytölle. Oletko kokeillut ibs irti? Viallinen IBS esti itselläni starttaamisen.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Siis pyörittääkö starttia vai ei? Polttoainepumppu jne ei estä starttia pyörimästä. Starttimoottorivikoja noissa on ollut.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Gräns
          Bimmer Rookie
          • Mar 2013
          • 72
          • Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Siis pyörittääkö starttia vai ei? Polttoainepumppu jne ei estä starttia pyörimästä. Starttimoottorivikoja noissa on ollut.
          Releen napsunta vain kuuluu, ei pyöritä. Apuvirralla ei mitään vaikutusta ja startin koputtelu ei auttanut. Vikakoodin lukuun varmaan pitäisi saada?

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Gräns View Post
            Releen napsunta vain kuuluu, ei pyöritä. Apuvirralla ei mitään vaikutusta ja startin koputtelu ei auttanut. Vikakoodin lukuun varmaan pitäisi saada?
            Akku...
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • jhelen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2015
              • 248
              • Ulvila

              #7
              Tere
              Itsellä kävi niin, että sunnuntaina ja maanantaina starttasi kuin olisi ollut akku lopussa. Tiistaina ei sitten inahtanutkaan.
              No akku on helppo testata. Kaikki valot paloivat normaalisti, eikä akku ottanut laturin kanssa kuin hetken virtaa vastaan ja jännite oli koko ajan ok.
              Starttihan siellä oli kuollut. Uusi startti ja se oli siinä. Maksoi 230 euroa ja Porin motormarktissa sattui olemaan hyllyssä.
              Ja mullahan on 530d lci 07 eikä ollut kuin 140tkm mittarissa kun kilahti.
              Jarno

              ps. tosta keskusteluun http://www.btcf.fi/forum/showthread....150787&page=16
              Last edited by jhelen; 06-12-2015, 15:46.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10117
                • KVLA

                #8
                Originally posted by Gräns View Post
                Releen napsunta vain kuuluu, ei pyöritä. Apuvirralla ei mitään vaikutusta ja startin koputtelu ei auttanut. Vikakoodin lukuun varmaan pitäisi saada?
                Annoitteko apuvirtaa suoraa akulle vai konehuoneesta?Jos akulle,niin vika voi olla akkukaapelissa.Se kuuluisa liitos takakontin "alla".

                Comment

                • Gräns
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2013
                  • 72
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Annoitteko apuvirtaa suoraa akulle vai konehuoneesta?Jos akulle,niin vika voi olla akkukaapelissa.Se kuuluisa liitos takakontin "alla".
                  Joo suoraa akulle annettiin. Kaapelin läpivientiä/liitosta ei tullut tarkastettua, mutta se on kyllä Autokaarella takaisinkutsussa tarkastettu/rasvattu. Kun mittasin jännitteen konehuoneen puolella niin näytti 12,1v ja suoraa akunnavoilta 12,7V joten akku ainakin pitäisi olla ok ?😳 Kuinkas tuon startin kunnon saisi selville, antaako jonkin vikakoodin jos sökö? Alapuolelta vissiin onnistuu vaihto, vai vaatiiko jotakin erikoista? Ei vain huvittaisi turhaa vaihtaa kun kuitenkin toistasataa maksaa

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Gräns View Post
                    Joo suoraa akulle annettiin. Kaapelin läpivientiä/liitosta ei tullut tarkastettua, mutta se on kyllä Autokaarella takaisinkutsussa tarkastettu/rasvattu. Kun mittasin jännitteen konehuoneen puolella niin näytti 12,1v ja suoraa akunnavoilta 12,7V joten akku ainakin pitäisi olla ok ?😳 Kuinkas tuon startin kunnon saisi selville, antaako jonkin vikakoodin jos sökö? Alapuolelta vissiin onnistuu vaihto, vai vaatiiko jotakin erikoista? Ei vain huvittaisi turhaa vaihtaa kun kuitenkin toistasataa maksaa
                    Jos tuo 0,6V:n jännite-ero on mitattu kuormittamattomana niin ei ole normaalia. Laita yleismittari kiinni konehuoneen pistokkeisiin ja katso paljonko jännite on silloin kun yrität startata? Nuo lepojännitteiden mittaukset eivät kerro akusta yhtään mitään. Tämä on kuitenkin paljon helpompi selvittää ennenkuin ryhtyy startin vaihtoon. Läpiviennin tarkastuksessa tuskin on edes käyty auton alla, jossa ongelmapaikka on.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10117
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by Gräns View Post
                      Joo suoraa akulle annettiin. Kaapelin läpivientiä/liitosta ei tullut tarkastettua, mutta se on kyllä Autokaarella takaisinkutsussa tarkastettu/rasvattu. Kun mittasin jännitteen konehuoneen puolella niin näytti 12,1v ja suoraa akunnavoilta 12,7V joten akku ainakin pitäisi olla ok ?�� Kuinkas tuon startin kunnon saisi selville, antaako jonkin vikakoodin jos sökö? Alapuolelta vissiin onnistuu vaihto, vai vaatiiko jotakin erikoista? Ei vain huvittaisi turhaa vaihtaa kun kuitenkin toistasataa maksaa
                      Siis näitähän on syttynyt jopa palamaan tuon kaapelin ongelman takia,takuu tarkastuksien jälkeenkin.

                      Tarkasta nyt se kaapeliliitos kuitenkin ensimmäiseksi kunnolla.Samalla tarkastat,että akun navat ja kaapelikengät ei ole lasittuneet.Ja on varmasti kunnolla kiinni.Jos nämä on ok,niin kokeile vielä varmuudeksi antaa sitä apuvirtaa sieltä konehuoneesta ennen startin uusimista.

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2979
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        niin kokeile vielä varmuudeksi antaa sitä apuvirtaa sieltä konehuoneesta ennen startin uusimista.
                        Niin, ja apuvirran anto on nimenomaan kielletty antamasta akunnapoihin
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Gräns
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2013
                          • 72
                          • Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Siis näitähän on syttynyt jopa palamaan tuon kaapelin ongelman takia,takuu tarkastuksien jälkeenkin.

                          Tarkasta nyt se kaapeliliitos kuitenkin ensimmäiseksi kunnolla.Samalla tarkastat,että akun navat ja kaapelikengät ei ole lasittuneet.Ja on varmasti kunnolla kiinni.Jos nämä on ok,niin kokeile vielä varmuudeksi antaa sitä apuvirtaa sieltä konehuoneesta ennen startin uusimista.
                          No niin apuvirtaa kun antoi konehuoneesta niin lähti käyntiin. Kontissa olevaa kaapeliliitosta tarkistaessa huomasin että kun kaapelia vähän heiluttelee niin tyhjäkäyntiääni muuttuu. Koitin kiristää liitosta mutta pohjassa on ja ei kiristy. Vaihdoin toisen akun joka sata varmasti kunnossa, mutta ei lähde. Eli vika on luultavasti kaapelissa tai liitoksessa ? Mistäs tuota pohjassa olevaa liitosta pitää alkaa etsimään ? En löytänyt haulla. Entä kaapelin vaihto, antaa vissiin jonkin vikakoodin kaapelista ?

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Gräns View Post
                            No niin apuvirtaa kun antoi konehuoneesta niin lähti käyntiin. Kontissa olevaa kaapeliliitosta tarkistaessa huomasin että kun kaapelia vähän heiluttelee niin tyhjäkäyntiääni muuttuu. Koitin kiristää liitosta mutta pohjassa on ja ei kiristy. Vaihdoin toisen akun joka sata varmasti kunnossa, mutta ei lähde. Eli vika on luultavasti kaapelissa tai liitoksessa ? Mistäs tuota pohjassa olevaa liitosta pitää alkaa etsimään ? En löytänyt haulla. Entä kaapelin vaihto, antaa vissiin jonkin vikakoodin kaapelista ?
                            Alapuolen liitokseen on vähän hankala päästä käsiksi jos ei pura mitään edestä. Polttoainesäiliön vasemmalta sivulta tai takapuolelta kun katselet ylöspäin auton koriin niin sieltä läpiviennin kohta löytyy. Tuon topicin kun luet niin tiedät asiasta aika paljon enemmän http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=321405 Itse en uskaltaisi pitää akkua autossa kiinni tuossa tilanteessa ennenkuin vika on selvitetty.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Gräns
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2013
                              • 72
                              • Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by markok View Post
                              Alapuolen liitokseen on vähän hankala päästä käsiksi jos ei pura mitään edestä. Polttoainesäiliön vasemmalta sivulta tai takapuolelta kun katselet ylöspäin auton koriin niin sieltä läpiviennin kohta löytyy. Tuon topicin kun luet niin tiedät asiasta aika paljon enemmän http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=321405 Itse en uskaltaisi pitää akkua autossa kiinni tuossa tilanteessa ennenkuin vika on selvitetty.
                              Olisihan tuo ketju pitänyt heti alunperin lukea Läpiviennin löysin pohjasta ja täysin hapettunut. Sitten kun rupesin ronklaamaan kaapelin suojaa auki niin koko kaapeli meni juotoskohdasta poikki. Kuumana on käynyt ja ihme on ettei tulipaloa ole tullut, maali kupruillut liitoksen ympärillä. Liitosko on läpiviennin kohdalta kuparia ja jatkuu sitten konehuoneeseen päin alumiinikaapelina jos kerta uudet kaapelit ovat kokonaan kuparia ? Se poikennut osuus nimittäin oli kuparia molemmin puolin.

                              Mitäs korjaus keinoja tähän on, uutta kaapelia vain tilalle ? Ottaako maahantuoja mitään kantaa ? Onko järkeä mennä soittamaan suuta hyväksikäyttöautolle ? Kuitenkin melkoinen turvallisuusriski ja kyseessä suomiauto.

                              Comment

                              Working...
                              X