Elikkäs homman nimi on sellainen, että nollasin tuossa taannoin adaptaatiot autosta ja alkuun tuli wau-efekti koska automaatti toimi kuin ajatus, rauhallisessa ajossa vaihtoi todella ajoissa isompaa kuten mielestäni vääntävällä turbodiisselillä kuuluukin.
Nyt siitä on noin 2tkm ja laatikko on alkanut siirtämään vaihtoja myöhemmäksi ja myöhemmäksi. Rasittavaa kun maantienopeudessa (80km/h) auto pitää vielä nelosvaihdetta sisällä, ja välillä kun siirrän kepin D->S niin vaihde ei vaihdu pienemmäksi, vaan myös S käyttäisi samaa vaihdetta.
Helvetin rasittavaa kun vaihdot on reippaasti myöhässä ja pintakaasulla ajellessa auto pitää kierroksia mielellään sen 1700-2000 vaikka vois ihan yhtä hyvin mennä 1200-1500 kierroksella vaihdetta isommalla ja vääntö riittäisi loistavasti.
Olen mielestäni ajellut suhteellisen nätisti autolla adaptaatioiden nollauksien jälkeen ja kun olen kaivannut reippaampaa menoa niin olen vaihtanut kepin S-puolelle. Onko tämä laatikko oikeasti niin tyhmä, että se tottuu vain yhteen ajotapaan jatkuvasti eikä erikseen ajotapaan D päällä ja S päällä?
S päällä kun ajo on todella reipasta ja vaihdot saavatkin olla aidosti myöhään mutta tyhmää kun D ja S ei pintakaasulla ajellessa eroa tällä hetkellä juurikaan.
Voiko joku vastaavalla tekniikalla kun mulla kokeilla missä vaiheessa auto vaihtaa pintakaasulla 5->6 vaihteelle. Mulla se suostui vaihtamaan itsekseen isommalle kun vauhtia oli 103km/h :think
Manuaalipuolelta saan 6-vaihteen päälle kun vauhtia on 78km/h, joten olis kiva jos toi vaihto tapahtuis myös D:llä aiemmin, esim 85km/h kohdalla.
Sittenhän on tietysti vaihtoehtona nollailla koko vaihdelaatikon ohjausboxi inpalla, mutta se ei nyt tuolla mun käytössä olevalla versiolla onnistunut. Tätä olis kiva kyllä kokeilla, eli jos jollain on innostusta osallistua tällaisen toimenpiteen suorittamiseen niin olisi todella bueno
Tietysti olisi myös kiva kokeilla jonkun vastaavalla autolla tuota laatikon toimintaa. Mulla se ei nyt toimi kuten oma ajatus olisi ja alkaa automaatilla ajaminen tympiä varsinkin kun maantiellä manuaalivaihteisella aivan yhtä rentoa ajoa
Niin ja koska toimintalogiikka vähän autokohtaisesti ja vuosimallikohtaisesti vaihtelee niin mainitaan että auto on 530xdA Lci.
Nyt siitä on noin 2tkm ja laatikko on alkanut siirtämään vaihtoja myöhemmäksi ja myöhemmäksi. Rasittavaa kun maantienopeudessa (80km/h) auto pitää vielä nelosvaihdetta sisällä, ja välillä kun siirrän kepin D->S niin vaihde ei vaihdu pienemmäksi, vaan myös S käyttäisi samaa vaihdetta.
Helvetin rasittavaa kun vaihdot on reippaasti myöhässä ja pintakaasulla ajellessa auto pitää kierroksia mielellään sen 1700-2000 vaikka vois ihan yhtä hyvin mennä 1200-1500 kierroksella vaihdetta isommalla ja vääntö riittäisi loistavasti.
Olen mielestäni ajellut suhteellisen nätisti autolla adaptaatioiden nollauksien jälkeen ja kun olen kaivannut reippaampaa menoa niin olen vaihtanut kepin S-puolelle. Onko tämä laatikko oikeasti niin tyhmä, että se tottuu vain yhteen ajotapaan jatkuvasti eikä erikseen ajotapaan D päällä ja S päällä?
S päällä kun ajo on todella reipasta ja vaihdot saavatkin olla aidosti myöhään mutta tyhmää kun D ja S ei pintakaasulla ajellessa eroa tällä hetkellä juurikaan.
Voiko joku vastaavalla tekniikalla kun mulla kokeilla missä vaiheessa auto vaihtaa pintakaasulla 5->6 vaihteelle. Mulla se suostui vaihtamaan itsekseen isommalle kun vauhtia oli 103km/h :think
Manuaalipuolelta saan 6-vaihteen päälle kun vauhtia on 78km/h, joten olis kiva jos toi vaihto tapahtuis myös D:llä aiemmin, esim 85km/h kohdalla.
Sittenhän on tietysti vaihtoehtona nollailla koko vaihdelaatikon ohjausboxi inpalla, mutta se ei nyt tuolla mun käytössä olevalla versiolla onnistunut. Tätä olis kiva kyllä kokeilla, eli jos jollain on innostusta osallistua tällaisen toimenpiteen suorittamiseen niin olisi todella bueno
Tietysti olisi myös kiva kokeilla jonkun vastaavalla autolla tuota laatikon toimintaa. Mulla se ei nyt toimi kuten oma ajatus olisi ja alkaa automaatilla ajaminen tympiä varsinkin kun maantiellä manuaalivaihteisella aivan yhtä rentoa ajoa
Niin ja koska toimintalogiikka vähän autokohtaisesti ja vuosimallikohtaisesti vaihtelee niin mainitaan että auto on 530xdA Lci.
Comment