Olisi kiinnostavaa tietää onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa kuin minulla. Käynnistettäessä tuntuu kuin auto kävisi vajailla pytyillä kunnes painaa kaasua ja auto alkaa kehräämään kuin kissa. Mistähän mahtaa johtua ? Autolla ajettu 188 tkm ja tulpat vaihdettu 150 tkm kohdalla. Vikakoodeja ei tuosta tullut kun kävin testerissä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 523i 190 HP vm 2009 käynnistys
Collapse
X
-
Suutin/suuttimia soseena. Jos kävit BMW:llä koodien luvussa, ne ei välttämättä sielä näy.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Tuolla suutin Puola tulppa linjalla minäkin epäilisin vian olevan. Yks mahdollisuus myös imupuolen karstoittuminen. Ite syötän huollon yhteydessä forten valve cleanerin läpi.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Jatkoa vikalistaan
Tulpat vaihdettu, puolat vaihdettu, vikakoodit otettu ja nollattu. Mitään uusia vikakoodeja ei tullut mutta nyt auto käy lämpimänä , ei siis enää kylmänä, erittäin epätasaista tyhjäkäyntiä. Ajossa ei juurikaan huomaa mitään mutta kun tuo tyhjäkäynti soutaa niin haluaisi auton kuntoon. Eikös suutinvika pitäisi näkyä myös ajaessa ? Olisiko kellään ideoita mistä alkaa vikaa hakemaan kun testerit eivät mitään ilmoita ? Olisin kiitollinen ehdotuksistanne. Autohan on siis Bmw 523I 2009 N53.
Comment
-
-
Olisko MAF tiensä päässä? Paljon ollut e60:ssä ja ei välttämättä jätä edes vikakoodia...-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **230e**
-
Comment
-
-
Kyllä se melkolailla varmasti on suutin mikä siellä on sökö. On vaarana, että se vuotava suutin särkee katit pidemmän päälle. Se on vähän vitsikäs vain paikallistaa välillä. Suuttimen vaihto sinällään on aika helppo homma. Itellä annoin käydä tyhjä käyntiä huonosti niin kauan, että antoi vikakoodinparillepytylle. Vaihdoin lopuksi 3 suurinta kerralla, kun olivat vanhan deviision suuttimia. Halpaahan se ei ole. Bemariosilta itse ostin, kunne nopeasti tarvitsin.Ihan halvimmasta päästäkin kyllä olivat.Last edited by Maili; 20-12-2015, 13:25.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Edelleen jatkoa
Putsasin MAF (ilmamassa-anturin) Crc:n tarkoitukseen sopivalla spraylla mutta ei auttanut. Käsittääkseni jos tuo anturi olisi tiensä päässä, myös ajossa tulisi huomata tehon puutetta. Näin ei kuitenkaan ole. Siksi tämä onkin niin ihmeellistä sillä kun lähdetään ajamaan, on kuin ei mitään olisi, mutta kun tullaan risteyksiin tai pysähdytään, kierrokset tippuvat 500r korville ja kone alkaa tärisemään ja käy kuin vanha diesel. Kun nyt olen tuota vikaa hakenut niin ensimmäistä kertaa aloin ajattelemaan että kun putkista tulee valkoista höyryä suht runsaasti, niin voisiko olla että nestettä vuotaisi sylintereihin. Avasin paisuntasäiliön korkin, mutta siellä oli riittävästi painetta, joskin nestepinta oli tippunut. Nyt seuraan nestepintaa muutaman päivän niin selviää häviääkö se. Jostain luin että jollain oli lambda ongelma joka aiheutti hiukan vastaavaa, mutta kone kylmänä. Onko jollain tästä tietoa ? Kyseessä oli ilmeisesti jompikumpi katin jälkeisistä lambdoista. Miten lambda voisi aiheuttaa tällaista ? Eikös näiden sähkösuutinten pitäisi antaa vikakoodeja jos ne oikuttelevat ? Ennen tulppien ja puolien vaihtoa tuli vikakoodit polttoaineen seoksesta, mutta ei niiden vaihdon jälkeen enää mitään. Olisin tosi kiitollinen jos osallistutte tämän vian paikallistamiseen samalla kun itse laukkaan korjaamoilla auton kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by Jormamu View PostPutsasin MAF (ilmamassa-anturin) Crc:n tarkoitukseen sopivalla spraylla mutta ei auttanut. Käsittääkseni jos tuo anturi olisi tiensä päässä, myös ajossa tulisi huomata tehon puutetta. Näin ei kuitenkaan ole. Siksi tämä onkin niin ihmeellistä sillä kun lähdetään ajamaan, on kuin ei mitään olisi, mutta kun tullaan risteyksiin tai pysähdytään, kierrokset tippuvat 500r korville ja kone alkaa tärisemään ja käy kuin vanha diesel. Kun nyt olen tuota vikaa hakenut niin ensimmäistä kertaa aloin ajattelemaan että kun putkista tulee valkoista höyryä suht runsaasti, niin voisiko olla että nestettä vuotaisi sylintereihin. Avasin paisuntasäiliön korkin, mutta siellä oli riittävästi painetta, joskin nestepinta oli tippunut. Nyt seuraan nestepintaa muutaman päivän niin selviää häviääkö se. Jostain luin että jollain oli lambda ongelma joka aiheutti hiukan vastaavaa, mutta kone kylmänä. Onko jollain tästä tietoa ? Kyseessä oli ilmeisesti jompikumpi katin jälkeisistä lambdoista. Miten lambda voisi aiheuttaa tällaista ? Eikös näiden sähkösuutinten pitäisi antaa vikakoodeja jos ne oikuttelevat ? Ennen tulppien ja puolien vaihtoa tuli vikakoodit polttoaineen seoksesta, mutta ei niiden vaihdon jälkeen enää mitään. Olisin tosi kiitollinen jos osallistutte tämän vian paikallistamiseen samalla kun itse laukkaan korjaamoilla auton kanssa.
Edit: nämä laihaseosvehkeet ovat ilmeisen kovia "höyryämään" talvella, no worries!Last edited by thaifly; 20-12-2015, 22:40.__________________
e90 M3 -11
Ex:
f11 530xdA M-Sport -12
e39 525iA M-Sport -02 Aus Japan
e39 525iA M-Sport -01 Aus Japan
e61 530xdA LCI M-Sport -08
e39 M5 Dakargelb II
e61 523iA LCI -08
e39 530iA -01
e87 118d M-Sport -06
e39 520i M-Sport -02
e36 316i Compact -95
e36 328i -95
e30 318i -89
Comment
-
-
Se ilmenee suuttimen kyljestä, mitkä on. Esim. Tuossa mulla oli-08 ja nyt uusissa -11. Hyvin ovat suuttimet kestäneet jos alkuperäiset vielä ovat. Kannattanee vähän tarkemmin tutkia , ennenkö kantta repii irti. Pysyisin sitkeästi suutin linjalla.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Vikaa alkaa löytymään
Tänään tarkistimme nokka-akselien anturit joissa ei vikaa ollut. Sitten otimme ilmasuodatinkotelon ja ilmamassamittarin pois ja syötimme savukoneella savua imusarjaan. Savu alkoi nousta huohottimesta. Eli moottori otti ilmaa sivusta, liekö kalvo tai jotakin hajalla... Nyt tilattu uusi venttiilikoppa ja sen tiiviste koska huohotin on integroitu siihen. Hinta 450,- euroa. Testeissä auto tuntui käyvän liian laihalla ja kun ruiskautimme brakecleaneria huohottimen päälle, moottori otti kierroksia. Huohotin siis vuotaa läpi ja ilma kulkeutuu sisään sen kautta jolloin moottori käy miten sattuu. Tukimme huohottimen teipillä siihen saakka kun uusi venttiilikoppa tulee. Kirjoitan lisää oliko koko syy tuossa vai tuleeko vielä jotain eteen kun tuo on saatu kuntoon.
Comment
-
-
Lähteekö öljyn lisäys korkki helposti auki auton käydessä? Yleensä jos huohotin oireilee, imee se korkkia niin lujasti kiinni, että sitä ei tahdo käsin saada pois ja pitää jonkinmoista vikinää.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by Jormamu View PostNyt tilattu uusi venttiilikoppa ja sen tiiviste koska huohotin on integroitu siihen. Hinta 450,- euroa. Testeissä auto tuntui käyvän liian laihalla ja kun ruiskautimme brakecleaneria huohottimen päälle, moottori otti kierroksia. Huohotin siis vuotaa läpi ja ilma kulkeutuu sisään sen kautta jolloin moottori käy miten sattuu. Tukimme huohottimen teipillä siihen saakka kun uusi venttiilikoppa tulee. Kirjoitan lisää oliko koko syy tuossa vai tuleeko vielä jotain eteen kun tuo on saatu kuntoon.
Originally posted by Maili View PostLähteekö öljyn lisäys korkki helposti auki auton käydessä? Yleensä jos huohotin oireilee, imee se korkkia niin lujasti kiinni, että sitä ei tahdo käsin saada pois ja pitää jonkinmoista vikinää.Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
Comment
-
Comment