Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 523i 190 HP vm 2009 käynnistys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jormamu
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 8
    • Kauhajoki

    E60 523i 190 HP vm 2009 käynnistys

    Olisi kiinnostavaa tietää onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa kuin minulla. Käynnistettäessä tuntuu kuin auto kävisi vajailla pytyillä kunnes painaa kaasua ja auto alkaa kehräämään kuin kissa. Mistähän mahtaa johtua ? Autolla ajettu 188 tkm ja tulpat vaihdettu 150 tkm kohdalla. Vikakoodeja ei tuosta tullut kun kävin testerissä.
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    #2
    Suutin/suuttimia soseena. Jos kävit BMW:llä koodien luvussa, ne ei välttämättä sielä näy.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Maili
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 449
      • E-pohjanmaa

      #3
      Tuolla suutin Puola tulppa linjalla minäkin epäilisin vian olevan. Yks mahdollisuus myös imupuolen karstoittuminen. Ite syötän huollon yhteydessä forten valve cleanerin läpi.
      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

      Comment

      • pertsa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 219
        • Tampere

        #4
        Suuttimissa vika oli itsellä samanlaisilla oireilla. Suuttimissa näissä N53 koneisissa on ollut paljon vikoja. Forumillakin monta tapausta.
        G31 530dxA 2017
        ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
        ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
        ex:E60 525iA 2008 titan silber

        Comment

        • Jormamu
          Newbiemmer
          • Dec 2015
          • 8
          • Kauhajoki

          #5
          Jatkoa vikalistaan

          Tulpat vaihdettu, puolat vaihdettu, vikakoodit otettu ja nollattu. Mitään uusia vikakoodeja ei tullut mutta nyt auto käy lämpimänä , ei siis enää kylmänä, erittäin epätasaista tyhjäkäyntiä. Ajossa ei juurikaan huomaa mitään mutta kun tuo tyhjäkäynti soutaa niin haluaisi auton kuntoon. Eikös suutinvika pitäisi näkyä myös ajaessa ? Olisiko kellään ideoita mistä alkaa vikaa hakemaan kun testerit eivät mitään ilmoita ? Olisin kiitollinen ehdotuksistanne. Autohan on siis Bmw 523I 2009 N53.

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7572
            • Kotona

            #6
            Olisko MAF tiensä päässä? Paljon ollut e60:ssä ja ei välttämättä jätä edes vikakoodia...
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
            Myydään: HP 14" kannettava Win11 **230e**
            -

            Comment

            • Maili
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 449
              • E-pohjanmaa

              #7
              Kyllä se melkolailla varmasti on suutin mikä siellä on sökö. On vaarana, että se vuotava suutin särkee katit pidemmän päälle. Se on vähän vitsikäs vain paikallistaa välillä. Suuttimen vaihto sinällään on aika helppo homma. Itellä annoin käydä tyhjä käyntiä huonosti niin kauan, että antoi vikakoodinparillepytylle. Vaihdoin lopuksi 3 suurinta kerralla, kun olivat vanhan deviision suuttimia. Halpaahan se ei ole. Bemariosilta itse ostin, kunne nopeasti tarvitsin.Ihan halvimmasta päästäkin kyllä olivat.
              Last edited by Maili; 20-12-2015, 13:25.
              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

              Comment

              • Jormamu
                Newbiemmer
                • Dec 2015
                • 8
                • Kauhajoki

                #8
                Edelleen jatkoa

                Putsasin MAF (ilmamassa-anturin) Crc:n tarkoitukseen sopivalla spraylla mutta ei auttanut. Käsittääkseni jos tuo anturi olisi tiensä päässä, myös ajossa tulisi huomata tehon puutetta. Näin ei kuitenkaan ole. Siksi tämä onkin niin ihmeellistä sillä kun lähdetään ajamaan, on kuin ei mitään olisi, mutta kun tullaan risteyksiin tai pysähdytään, kierrokset tippuvat 500r korville ja kone alkaa tärisemään ja käy kuin vanha diesel. Kun nyt olen tuota vikaa hakenut niin ensimmäistä kertaa aloin ajattelemaan että kun putkista tulee valkoista höyryä suht runsaasti, niin voisiko olla että nestettä vuotaisi sylintereihin. Avasin paisuntasäiliön korkin, mutta siellä oli riittävästi painetta, joskin nestepinta oli tippunut. Nyt seuraan nestepintaa muutaman päivän niin selviää häviääkö se. Jostain luin että jollain oli lambda ongelma joka aiheutti hiukan vastaavaa, mutta kone kylmänä. Onko jollain tästä tietoa ? Kyseessä oli ilmeisesti jompikumpi katin jälkeisistä lambdoista. Miten lambda voisi aiheuttaa tällaista ? Eikös näiden sähkösuutinten pitäisi antaa vikakoodeja jos ne oikuttelevat ? Ennen tulppien ja puolien vaihtoa tuli vikakoodit polttoaineen seoksesta, mutta ei niiden vaihdon jälkeen enää mitään. Olisin tosi kiitollinen jos osallistutte tämän vian paikallistamiseen samalla kun itse laukkaan korjaamoilla auton kanssa.

                Comment

                • thaifly
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 67
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Jormamu View Post
                  Putsasin MAF (ilmamassa-anturin) Crc:n tarkoitukseen sopivalla spraylla mutta ei auttanut. Käsittääkseni jos tuo anturi olisi tiensä päässä, myös ajossa tulisi huomata tehon puutetta. Näin ei kuitenkaan ole. Siksi tämä onkin niin ihmeellistä sillä kun lähdetään ajamaan, on kuin ei mitään olisi, mutta kun tullaan risteyksiin tai pysähdytään, kierrokset tippuvat 500r korville ja kone alkaa tärisemään ja käy kuin vanha diesel. Kun nyt olen tuota vikaa hakenut niin ensimmäistä kertaa aloin ajattelemaan että kun putkista tulee valkoista höyryä suht runsaasti, niin voisiko olla että nestettä vuotaisi sylintereihin. Avasin paisuntasäiliön korkin, mutta siellä oli riittävästi painetta, joskin nestepinta oli tippunut. Nyt seuraan nestepintaa muutaman päivän niin selviää häviääkö se. Jostain luin että jollain oli lambda ongelma joka aiheutti hiukan vastaavaa, mutta kone kylmänä. Onko jollain tästä tietoa ? Kyseessä oli ilmeisesti jompikumpi katin jälkeisistä lambdoista. Miten lambda voisi aiheuttaa tällaista ? Eikös näiden sähkösuutinten pitäisi antaa vikakoodeja jos ne oikuttelevat ? Ennen tulppien ja puolien vaihtoa tuli vikakoodit polttoaineen seoksesta, mutta ei niiden vaihdon jälkeen enää mitään. Olisin tosi kiitollinen jos osallistutte tämän vian paikallistamiseen samalla kun itse laukkaan korjaamoilla auton kanssa.
                  Täältäkin ääni suutinvialle, etenkin jos on ollut sitä kylmänä ryskyttämistä. Toinen vaihtoehto voi olla paskaksi mennyt huohottimen kalvo. Näissä huohotin on integroitu venakoppaan, joten täytyy uusia koko koppa kerralla. Huohotinvika oireilee ilmeisesti enemmän lämpimällä koneella.

                  Edit: nämä laihaseosvehkeet ovat ilmeisen kovia "höyryämään" talvella, no worries!
                  Last edited by thaifly; 20-12-2015, 22:40.
                  __________________
                  e90 M3 -11

                  Ex:
                  f11 530xdA M-Sport -12
                  e39 525iA M-Sport -02 Aus Japan
                  e39 525iA M-Sport -01 Aus Japan
                  e61 530xdA LCI M-Sport -08
                  e39 M5 Dakargelb II
                  e61 523iA LCI -08
                  e39 530iA -01
                  e87 118d M-Sport -06
                  e39 520i M-Sport -02
                  e36 316i Compact -95
                  e36 328i -95
                  e30 318i -89

                  Comment

                  • Maili
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 449
                    • E-pohjanmaa

                    #10
                    Onko tietoa, onko viimeisimmän deviision suuttimet?
                    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                    Comment

                    • Jormamu
                      Newbiemmer
                      • Dec 2015
                      • 8
                      • Kauhajoki

                      #11
                      Vastauksia

                      Kiitos kommenteista. Tuo huohotinvika tulee seuraavaksi tarkistukseen ennen kuin kantta revitään auki. Suuttimista ei ole huoltokirjassa mainintaa että olisi vaihdettu Katsoin BMW:n ohjelmasta joka minulla on käytössä että alkuperäiset suuttimet ovat numerolla 13537589048.

                      Comment

                      • Maili
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 449
                        • E-pohjanmaa

                        #12
                        Se ilmenee suuttimen kyljestä, mitkä on. Esim. Tuossa mulla oli-08 ja nyt uusissa -11. Hyvin ovat suuttimet kestäneet jos alkuperäiset vielä ovat. Kannattanee vähän tarkemmin tutkia , ennenkö kantta repii irti. Pysyisin sitkeästi suutin linjalla.
                        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                        Comment

                        • Jormamu
                          Newbiemmer
                          • Dec 2015
                          • 8
                          • Kauhajoki

                          #13
                          Vikaa alkaa löytymään

                          Tänään tarkistimme nokka-akselien anturit joissa ei vikaa ollut. Sitten otimme ilmasuodatinkotelon ja ilmamassamittarin pois ja syötimme savukoneella savua imusarjaan. Savu alkoi nousta huohottimesta. Eli moottori otti ilmaa sivusta, liekö kalvo tai jotakin hajalla... Nyt tilattu uusi venttiilikoppa ja sen tiiviste koska huohotin on integroitu siihen. Hinta 450,- euroa. Testeissä auto tuntui käyvän liian laihalla ja kun ruiskautimme brakecleaneria huohottimen päälle, moottori otti kierroksia. Huohotin siis vuotaa läpi ja ilma kulkeutuu sisään sen kautta jolloin moottori käy miten sattuu. Tukimme huohottimen teipillä siihen saakka kun uusi venttiilikoppa tulee. Kirjoitan lisää oliko koko syy tuossa vai tuleeko vielä jotain eteen kun tuo on saatu kuntoon.

                          Comment

                          • Maili
                            BTCF Member
                            • Aug 2011
                            • 449
                            • E-pohjanmaa

                            #14
                            Lähteekö öljyn lisäys korkki helposti auki auton käydessä? Yleensä jos huohotin oireilee, imee se korkkia niin lujasti kiinni, että sitä ei tahdo käsin saada pois ja pitää jonkinmoista vikinää.
                            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                            Comment

                            • PPmotor
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 725
                              • E-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by Jormamu View Post
                              Nyt tilattu uusi venttiilikoppa ja sen tiiviste koska huohotin on integroitu siihen. Hinta 450,- euroa. Testeissä auto tuntui käyvän liian laihalla ja kun ruiskautimme brakecleaneria huohottimen päälle, moottori otti kierroksia. Huohotin siis vuotaa läpi ja ilma kulkeutuu sisään sen kautta jolloin moottori käy miten sattuu. Tukimme huohottimen teipillä siihen saakka kun uusi venttiilikoppa tulee. Kirjoitan lisää oliko koko syy tuossa vai tuleeko vielä jotain eteen kun tuo on saatu kuntoon.
                              Itse juuri vaihdoin kyseisen huonon käynnin takia. Genuine partsilta tilasin ja hintaa oli about 280e.

                              Originally posted by Maili View Post
                              Lähteekö öljyn lisäys korkki helposti auki auton käydessä? Yleensä jos huohotin oireilee, imee se korkkia niin lujasti kiinni, että sitä ei tahdo käsin saada pois ja pitää jonkinmoista vikinää.
                              Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                              Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                              Power2Drift Team

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎