E61 Jäähdytysnesteen katoamistemppu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ylitie
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 62
    • Kangasala

    E61 Jäähdytysnesteen katoamistemppu.

    Eli jäähdytysnestettä katoo, kaikki pihalle n.2 viikossa.
    Ajoa tuolle välille mahtuu 1000km.

    Paikallinen iso autoliike ei löytänyt vuotokohtaa mistään mutta johonkin se katoaa..

    Öljy on mustaa eikä höyrytä/savuta persiistä eli tuskin sekasin on mennyt vai onkos tuohon muita poppaskonsteja millä tarkistuttaa sekooko nuo keskenään.

    Ja vastaukseen " Vie uudestaan huoltoon " <-- Ei tällä opiskelija budjetilla marmorille kävelle. Huolloilla jo maksettu auto kahteen kertaan, mikäli ei selviä niin lisäillään nesteitä ja ajetaa paska loppuun.

    Niin ja vuosimallia -05 270tkm rullailtu.
  • jjanii
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 629
    • joensuu

    #2
    Diesel? Itellä kummassakin e61sessä egrn lauhdutin vuotanut ja sitäkautta hävittänyt.

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Ylitie View Post
      Eli jäähdytysnestettä katoo, kaikki pihalle n.2 viikossa.
      Ajoa tuolle välille mahtuu 1000km.
      Paljonko sitä oikeasti häviää, ajotietokone ilmoittaa minimin tuossa ~1000km kohdilla?
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1762
        • HKI/Orimattila

        #4
        Näkyykö kosteita kohtia? Mikäli koneen oikea kylki (auton edestä katsoen) märkä niin heittäsin veikkauksena imusarjan alla olevan ylävesiletkun haaran. Paheni käytön myötä enemmän ja enemmän.
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • Naussi
          Newbiemmer
          • Nov 2014
          • 10
          • Raasepori

          #5
          Kakkosauto S80 tdi, alkoi viemään nesteitä, kun pidin autoa yön yli lohkolämmittimessä. Viikossa vei sen puolilitraa, muuten ei mitään.

          Comment

          • JJtalo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 350
            • Kokkola

            #6
            Jos on aikaa niin kannattaa koittaa ite paikallistaa vika. Omasta alkoi öljynsuodatinjalan lämmönvaihdin vuotaan, sen yläpuolella oleva letkunippu pääsi hiestään siihen kolon.
            Ja jossei mitään ulkopuolisia vuotoja oo eikä öljyn pinta lisäänny on tuo egr aika vahva veikkaus. Mutta ensin peilillä ja lampulla tutkii koneen, alapuolelta pohjamuovi pois niin näkee jo aika hyvin.

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #7
              Kannattaa kattoa myös että paisuntasäiliön korkki on kunnossa. scmiidi myy ainakin tarvikkeena paskaa korkkia, joka vuotaa nesteitä pihalle vaikka hampaat irvessä sen kiristäisi.
              Tosin, jäisihän tuostakin varmaan jäljet säiliön päälle...

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • Koala
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 85
                • Kouvola

                #8
                Vaikuttaako webaston käyttö jäähdytysnesteen hupenemiseen?

                Tänään aamulla tuli herja nesteestä, parin tunnin päästä käynnistäessä ei enää ilmoitellut mitään. Kotona sitten kurkkasin säiliöön, niin nesteenpinta oli varmaan 5cm alle minimin. Ei taida nesteenvahtija olla ihan hereillä.
                W204 220cdi -11
                Ex E61 530d -04

                Comment

                • GT-555
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2012
                  • 183
                  • etelä

                  #9
                  Itsellä tuo linkin nro.10 putki vuoti tuosta ilmausruuvin juuresta. Aluksi hälytti parin kk välein jäähdytys nesteestä mutta vasta kun päivittäin alkoi herjata niin pystyi paikallistamaan vuodon. Eikä vuotanut ennen kuin oli tarpeeksi lämmennyt. Vittumainen oli kyllä vaihtaa

                  e61 530da

                  Comment

                  • Koala
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 85
                    • Kouvola

                    #10
                    Pitänee tutkailla.

                    Eipä kyllä tullut tarkastettua nesteen pintaa kun auto tuli termarinvaihdosta korjaamolta.

                    Edellisellä kerralla kun korjaamolla vaihdettii egr-termari niin nestettä alkoi hupenemaan. Vuodon paikansin jäähdyttimen ja termarin liitokseen. Olivat fiksuina ammattilaisina laittaneet o-renkaan lisäksi tiivistysmassaa tuubista. No eihän se tietenkään mene tarpeeksi pohjaa johtuen tuosta massasta.
                    W204 220cdi -11
                    Ex E61 530d -04

                    Comment

                    • Koala
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 85
                      • Kouvola

                      #11
                      En kyllä nää mitään paikkaa mikä olisi märkänä, ainoastaan pohjamuovin ja lattian.

                      Onko kellään kokemuksia järjestelmän paineistuksesta?
                      W204 220cdi -11
                      Ex E61 530d -04

                      Comment

                      • koz-528
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 339
                        • Ylivieska

                        #12
                        Vie korjaamoon, laittavat pumpulla painetta järjestelmään ja jostakin pitäisi alkaa suihkuaan tai ainakin suhiseen. Näin itsellä kun ei löytynyt vuotopaikkaa. Öljynlauhduttimen kennossa oli pieni halkeama joka ei näkyvästi vuotanut mutta kun ylipaineistettiin järjestelmä niin vika löytyi heti.
                        f11 520 da m-sport
                        ex e61 530 da
                        ex e39 530 da
                        ex e38 725 tdsa
                        ex e39 528i m5-look

                        Comment

                        • Istandam
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 69
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by koz-528 View Post
                          Vie korjaamoon, laittavat pumpulla painetta järjestelmään ja jostakin pitäisi alkaa suihkuaan tai ainakin suhiseen. Näin itsellä kun ei löytynyt vuotopaikkaa. Öljynlauhduttimen kennossa oli pieni halkeama joka ei näkyvästi vuotanut mutta kun ylipaineistettiin järjestelmä niin vika löytyi heti.
                          Mulla sama juttu ei näkynyt vuotopaikkaa missään ilman paineistusta ja sieltähän se sitten termarista löytyi. Nestettä siis katosi aluksi 2-3 desiä / 10000km ja pikkuhiljaa kasvoi kulutus. Termarikotelossa oli pieni hiushalkeama.

                          Comment

                          • Ylitie
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2014
                            • 62
                            • Kangasala

                            #14
                            Dodii

                            Vika löytyi, tai no löytyhä se kuukausi sitten mutta ajattelin kuitenkin tänne ilmoittaa mikäli jollain ilmenee sama vika. Eli automaatti laatikon lämmönvaihdin? Tämmöstä osaa tarjosivat kun räjäytyskuvia tarkasteltiin paikallisessa varaosa liikkeessä. Eli letkun muovinen "laippa" oli halki ja sieltä tihrutti. Kuulemma laippaa ei saa erikseen eli täytyi ostaa koko lämmönvaihdin uusi. Tosin jollain kuumakesto massallahan sen olisi saanut tukittua mutta eipä kiinnostanut.

                            Comment

                            Working...
                            X