Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e60 moottorin lämpötila pieni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nemarikuski
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 9
    • Kauhava suomi

    bmw e60 moottorin lämpötila pieni

    Elikkäs minulla on 525d e60 ja kaipaisin apua tälläiseen asiaan kun moottorin lämmöt ei nouse normaaliin lämpötilaan vaan salavalikosta katsottuna maantie ajossa 50 astetta ja kaupunkiajossa 52-55 astetta tyhjäkäynnillä lämmöt kyllä nousee mutta hitaasti 80 asteeseen olen lukenut että yleensä syy on tuossa egr termostaatissa mutta rupesin siinä miettimään kun auto on tuotu käytettynä saksasta että onko näissä pienempi termostaatti kun oikein "suomiautoissa" vai onko ihan sama onko tuotu käytettynä tai uutena auto suomeen suomiautoon kuulemma asennellaan kaikenlaisia lisälämmittimiä kun ne uutena tuodaan että pärjää talvella suomessa nouseeko koneen lämmöt autooni pelkällä egr termarin vaihdolla vai pitäisikö olla jokin lisälämmitin autoon autoista ei ole hirveän paljoa kokemusta siksi kaipaan apua
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3749
    • Kajaani

    #2
    Huh. Vähän oli hankaluuksia selvittää mihin yksi kysymys loppuu ja mistä toinen alkaa, mutta kyllä niissä on kaikissa samat termostaatit . Lähtisin vaihtamaan tässä järjestyksessä:
    1) EGR-termostaatti
    2) Päätermostaatti
    3) Laatikon lämmönvaihdin, jos siis automaattilaatikko.

    - Antti -

    Comment

    • nemarikuski
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 9
      • Kauhava suomi

      #3
      Originally posted by Anzafin View Post
      Huh. Vähän oli hankaluuksia selvittää mihin yksi kysymys loppuu ja mistä toinen alkaa, mutta kyllä niissä on kaikissa samat termostaatit . Lähtisin vaihtamaan tässä järjestyksessä:
      1) EGR-termostaatti
      2) Päätermostaatti
      3) Laatikon lämmönvaihdin, jos siis automaattilaatikko.

      - Antti -
      Joo oli ehkä vähä epäselvä teksti mutta joo on automaattilaatikko kiitos neuvoista mutta se jäi vielä vähän epäselväksi että kun minun bemarissa ei ole tätä lisälämmitintä niin pitäisikö lämpöjen silti pysyä 80-90 asteen välillä vai pitääkö asentaa esim webasto tai jokin muu lämmitin
      Last edited by nemarikuski; 02-01-2016, 21:44.

      Comment

      • jeppe56
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 65
        • Keminmaa

        #4
        Ei tarvi asentaa lisälämmitintä.

        Kohta 1 ja 2 vaihtoon ja tarkista sen jälkeen lämmöt.

        Kohta 3 vasta sitten, niin kuin tuossa jo aiemmin mainittiin.

        Lämpenee 80-90 ilman lisälämmittimiä.

        Comment

        • nemarikuski
          Newbiemmer
          • Jan 2016
          • 9
          • Kauhava suomi

          #5
          Originally posted by jeppe56 View Post
          Ei tarvi asentaa lisälämmitintä.

          Kohta 1 ja 2 vaihtoon ja tarkista sen jälkeen lämmöt.

          Kohta 3 vasta sitten, niin kuin tuossa jo aiemmin mainittiin.

          Lämpenee 80-90 ilman lisälämmittimiä.
          nojoo pitää aloittaa vaihtamalla tuo egr termari ja katsoa rupeaako lämmöt pysymään

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by nemarikuski View Post
            nojoo pitää aloittaa vaihtamalla tuo egr termari ja katsoa rupeaako lämmöt pysymään
            Jotenkin tuntuu että tulet kirjottaamaan pelkän egr termostaatin vaihdon jälkeen lämpöjen olevan ~70c
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Cunttory View Post
              Jotenkin tuntuu että tulet kirjottaamaan pelkän egr termostaatin vaihdon jälkeen lämpöjen olevan ~70c
              +1
              Noin alhaiset lämmöt niin todennäköisesti kumpikin termari auki.
              Tosiaan,samat 88 asteen termarit siellä saksassakin on
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                #8
                Mulla ei noussut yli 65 kun pakkasta oli 15, pelkkä laatikon vaihdin syynä. Sillä tuli vasta kuntoon.

                Comment

                • nemarikuski
                  Newbiemmer
                  • Jan 2016
                  • 9
                  • Kauhava suomi

                  #9
                  Soitin korjaajalle ja kehotti vaihtamaan molemmat termostaatit ilmoittelen tänne tuliko kuntoon korjauksen jälkeen

                  Comment

                  • nemarikuski
                    Newbiemmer
                    • Jan 2016
                    • 9
                    • Kauhava suomi

                    #10
                    nyt on vaihdettu egr ja päätermostaatti ja lämmöt maantieajossa 88-93 astetta

                    Comment

                    • M_P
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 97
                      • ----------------

                      #11
                      Kysymys viisaille, onko bensamalleissakin tuo egr-termostaatti ja missä sijaitsee? Oma 525i kyllä lämpenee yli 90 asteen, mutta kuuluisalla PERStuntumalla tuntuisi että se voisi tapahtua nopeamminkin, joten olisiko joku sitten mikä sitä hidastaa. Huoltokuitin mukaan autoon on viime vuonna vaihdettu "termostaatti" ja epäilen kyllä että päätermari kyseessä.

                      Vai olenko sitten vaan tottunut lohko+sisätilalämmitettyyn autoon :think

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by M_P View Post
                        Kysymys viisaille, onko bensamalleissakin tuo egr-termostaatti ja missä sijaitsee? Oma 525i kyllä lämpenee yli 90 asteen, mutta kuuluisalla PERStuntumalla tuntuisi että se voisi tapahtua nopeamminkin, joten olisiko joku sitten mikä sitä hidastaa. Huoltokuitin mukaan autoon on viime vuonna vaihdettu "termostaatti" ja epäilen kyllä että päätermari kyseessä.

                        Vai olenko sitten vaan tottunut lohko+sisätilalämmitettyyn autoon :think
                        Kovaa ajoa vain jos lämpee, aivan turha ruveta vaihtamaan. Näissä nyt on neste ja öljytilavuus sen verran iso, että ei ne hetkessä lämpeä.
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • M_P
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 97
                          • ----------------

                          #13
                          OK, tällä ohjeella eteenpäin. Tuntui vaan tänään kun ajelin taajamassa 50-70 vauhteja, 20 km rullailin ennenkun 90 raja ylittyi, 95 taisi käydä maksimissaan.

                          Mikäs näissä on muuten termarin avautumisraja?

                          Originally posted by -rik View Post
                          Kovaa ajoa vain jos lämpee, aivan turha ruveta vaihtamaan. Näissä nyt on neste ja öljytilavuus sen verran iso, että ei ne hetkessä lämpeä.

                          Comment

                          • Monni2015
                            Newbiemmer
                            • Aug 2015
                            • 15
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Tänään menossa auto pajalle, lämpeää pikkupakkasella 50 asteeseen ja lämpimällä n 60-65 asteeseen. Eikä hyttiin tule lämmintä. Arvon vaan että kumman vaihdatan lämmönsäätimen vai päätermarin. Päätermari vaihdettu viimeksi keväällä luulis että toimii, Gates. Mikä letku letku täytyi lytätä kun testasi lämmönsäätimen? Egr poistettu käytöstä.

                            Comment

                            • Juuså
                              BTCF Member
                              • Oct 2009
                              • 207
                              • Kuopio

                              #15
                              Helpoin varmaan lytätä vaihtimelta tuleva letku, kulkee flektin alaosasta syylärille. Siitä konehuoneesta kun katsot niin apukuskin puolelta saa letkupihdit laitettua siihen letkuun alas. Ja nuo tarvike päätermarit ei vaan kestä, sinne kannattaa laittaa vain alkuperäinen.
                              Last edited by Juuså; 30-10-2018, 20:01.
                              G31 540d xDrive -18

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎