Huurteenpoistolla puhallin pyörii ja pystyy säätämään. Automaatilla ja manuaalisesti puhallin ei toimi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60:n ilmastoinnin puhallin ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by petnen View PostHuurteenpoistolla puhallin pyörii ja pystyy säätämään. Automaatilla ja manuaalisesti puhallin ei toimi.��
Akku/latausongelmaa, lataa akku ja kokeile uudestaan.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Itsellä aloitti tämän myös heti kun pakkaset tuli, äskön ajelin melkein tunnin eikä lähtenyt puhaltamaan hönkimistä enempää.. Huomenna menossa tosin huoltoon ja auto sen vissiin tajusi itsekin. :think Vasta 142tkm ajettu, joten toivotaan ettei se moottori/siili rikki kuitenkaan.. Akkua kyllä on muutamaan otteeseen valitellut silloin tällöin.
Muistaakseni tosin jo viime kesänä oli ilmastoinnin kanssa ongelmaa, ettei oikein lähtenyt puhaltamaan joten en ihmettelisi jos puhallinmoottori olisi oikeasti rikki. E: Joo näköjään kun lähti taas ajamaan niin töyssyssä käynnistyi puhallin joten kaipa se täytyy vaihtaa siilin kera.
Schmiedmannilla osat+työ n. 550€ joten eipähän niin kiire ole tämän kanssa kun tuntuu lähtevän aina toimimaan muutaman minuutin ajelun jälkeen. Kun lopettaa hönkimisen kokonaan niin silloin viimeistään. Viittaa kyllä vahvasti puhallinmoottoriin vika, koska tänäänkin 2h ajon jälkeen kävin kahvilla ja silti heti ei lähtenyt puhaltamaan vaan motarille siirtyessä pompussa.Last edited by bambino; 05-01-2016, 22:11.E60 525i 2006
Comment
-
-
Samaa täällä nyt kunnon pakkasten tullessa, eli huurteen poistolla vain kunnon puhallus. Isommat nopeudet ei toimi ollenkaan(paitsi siis se tuulilasi nappi painettuna). Manuaalisesti n. 1/3 osaan asti saa nopeuden laitettua mutta siihen jää. Laaja ilmastointi kyseessä.Last edited by GT-555; 07-01-2016, 12:20.e61 530da
Comment
-
-
Originally posted by GT-555 View PostSamaa täällä nyt kunnon pakkasten tullessa, eli huurteen poistolla vain kunnon puhallus. Isommat nopeudet ei toimi ollenkaan(paitsi siis se tuulilasi nappi painettuna). Manuaalisesti n. 1/3 osaan asti saa nopeuden laitettua mutta siihen jää. Laaja ilmastointi kyseessä.
Kävi akku melkoisen tyhjänä ja nyt on kateissa Webasto ja kovemmat puhallinnopeudet. Mistähän päästä tuota alkais selvitellä.
Comment
-
-
Mulla ei Webastoa, akku vaihdettu tänään 80Ah lyijystä 95Ah AGM akkuun ei vieläkään lähde oikein pyörimään kuin satunnaisesti. Tosin akkua ei kerrottu vielä autolle, katsotaan lähipäivinä kun akku saadaan kerrottua ja ajettua vähän pidempään että akku on varmasti täysi.
Joskus lähtee heti pyörimään, joskus lähtee itsestään ajossa, joskus lähtee pyörimään kun nappeja pyörittelee ja joskus ei lähde ollenkaan. Aika kylmähän tuolla pakastimella on ajella jos ei satu lämpeämään.
E: Mullakin käynyt akku tyhjänä monta kertaa jo kesällä ja varsinkin nyt talvella kylmillä keleillä vanhalla akulla. (kello nollaantunut)
E2: Akku ilmoitettu autolle ja vanha olikin kerennyt täyttää jo melkein pyöreät 10 vuotta. Ainakin tuolloin lämmitys toimi, mutta jäädään tarkkailemaan oliko vaikutusta muuten.Last edited by bambino; 19-01-2016, 20:06.E60 525i 2006
Comment
-
-
Tänään käynnistyi uusi akku vähän heikohkosti, joten olettaisin ettei ihan hirveän täynnä ole. En ladannut siis akkulaturilla ollenkaan kyseistä akkua ja starttasin vielä -20c kylmänä ihan testin vuoksi. Ekan startin jälkeen n. 10min päästä lähti puhaltamaan. Sen jälkeen 30min ajoa ja tankille, siitä lähtiessä meni n. 2min. Seuraavan stopin jälkeen ei lähtenyt enää puhaltamaan 15min sisään ajossa.
Starttaa normaalisti eikä anna vikakoodia puhallinmoottorista.. penkinlämmitin lähtee kyllä jotenkuten päälle vaikka puhallin ei puhaltaisi, penkinlämmitin antaa kyllä jonkun vikakoodin jostain nopeasta lämmityksestä eli lämpeää muutenkin vähän hitaasti.. apparin puolella muutaman minuutin nopeampi lämpeämään.
Lisättäköön, että puhallin lähtee kyllä puhaltamaan aina vain uudelleen vaikka sitä sammuttelisi OFF napilla, kunhan se vain ensimmäisen kerran käynnistyy. Eli voiko kyseessä tällöin olla edes puhallinmoottori?E60 525i 2006
Comment
-
-
Jos puhallus toimii huurteenpoistolla normaalisti niin vika on liian alhaisessa akun jännitteessä. Monelta tuntuu unohtuvan että uusi akku olisi syytä ladata ennen asennusta. Näillä pakkasilla kun laittaa vaikkapa puolikkaassa varauksessa olevan akun autoon, saa ajaa melko pitkän tovin ennen kuin auto saa akun täyteen.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Päivitellään sen verran, että kaipa se on akun varauksessa 'vika' kun -2 näytti ulkona niin alkoi virtaakin löytymään ja nyt on tämän päivän toiminut puhallin normaalisti. Eli uusi akku ei ole siis ollut tarpeeksi täynnä eikä omalla tämän hetkisellä lyhyellä ajolla täytykään kun vasta alkuviikosta. Lähinnä ihmetyttää miksi puhallin ei toimi jos penkinlämmittimet ja takalasinlämmitin toimii.. Ensimmäinen auto jossa puhallin jää pois kun akun varaus matala.. kuulostaa epäloogiselta. Noh toivotaan, että auto lataa OK ja kun pääsen pitempään reissuun niin saadaan sinne kunnolla virtaa!Last edited by bambino; 23-01-2016, 22:07.E60 525i 2006
Comment
-
-
Riivaus jatkuu edelleen näköjään.. taas yllättäen ei lähtenyt ollenkaan puhaltamaan? Nyt se vika kaivetaan jostain tain vaihdetaan auto kokonaan, ei riitä kärsivällisyys noin vittumaisen vian kanssa..
Puhallinmoottori? Voiko akku muka edelleen olla noin tyhjä vaikka penkinlämmitin ja takalasi toimii kun puhallin ei toimi..
E: Ja mikä taas oudointa, tämänkin viestin jälkeen 1h kotona ja auto käyntiin ja heti toimii kaikki täydellisesti. Akusta ei voi kyllä olla kyse.. IBS sekoilee..? Mutta miksi auto kytkisi ainoastaan puhaltimen pois..Last edited by bambino; 13-02-2016, 22:23.E60 525i 2006
Comment
-
Comment