Terve,
Omistan harrasteautona 928s Porschen ja nyt on aika ostaa rinnalle modernimpi käyttöauto perhekäyttöön. Budjetti ~20k€ myös halvemmat käy. Auton ajattelin pitää useamman vuoden tai jopa loppuun asti (kunnes auto hajoaa täysin tai polttomoottoriauton käyttö hankaloituu). Hakusessa siis erittäin hyvä yksilö ja kattavilla varuistella.
Mahdollisimman hiljainen, tilava, automaatti, vetokoukku, varusteltu, mukava kuljettajan ympäristö ja mielellään neliveto. Farmari tai iso sedan isolla takakontilla ja kohtuullisilla ylläpitokustannuksilla. Kilometrejä tulee vuosittain keskimäärin noin 6000 - 9000. Hyvin vähän työmatkaa 8km suuntaansa kaupunkiajoa ja sit enempi pidempää matkaa suomessa. Mahdollisesti joku isompi reissu välillä Lappiin ja ulukomaille. Mahduttava kahden/kolmen normaalikokoisen aikuisen lisäksi lapsi kaukaloineen ja tavaroineen. Harvoin moottorikelkan kärräystä.
Foorumeita olen ahkerasti lukenut ja yksilöitä käynyt ostoaikaisessa katsomassa ja koeajamassa.
Kokemuksia löytyy yleisesti mm. seuraavista uudemmista autoista:
Tesla Model S P85d -15
F10 BMW 535ia -11
E90 320i -07
D3 Audi S8 -09
C6 Audi S6 Avant -07
B8 Audi S4 Avant -10
Lisäksi ostomielessä seuraavista lähimuistissa:
E60 535i -08 (muuttoauto usa)
E61 530xi -08
C6 Audi A6 3.0tfsi -09
W221 MB S350 bensa -06
S211 MB E500 4matic -05
E39 530i touring -01
Citroen C6 2.7hdi -06
Bemari foorumilla kun ollaan niin ajattelin tänne kirjoitella ja kysellä mielipiteitä tuosta E61stä. Millä koneella se kannattaisi ostaa?
N53 (530xi lci)
Koeajamani oli harvinaisen hiljainen ja herkkä käytökseltään. Se miellytti kovasti vaikkei ässämersun hiljaisuuteen ja kyydin pehmeyteen yltänyt. Tuo N53 kone on kuitenkin itselleni vähän kysymysmerkki. Ensinnäkin se kuulosti tyhjäkäynnillä ihan dieseliltä. Kaasuun vastaavuus ja "herkkyys" alakierroksilla ihmeen hyvä, mutta sitten kierroksille ei tapahdu mitään, kuuluu vaan ääntä joka ei mielestäni ole i6ksi edes miellyttävä. Luotettavuus? Syö ilmeisesti öljyä ja nakutus kuuluu asiaan sekä bensapumppu hajoilee... Käytännön keskikulutus ~11l/100km E61 530xia
N54 (535i ja 535xi)
Ääneltään parempi kuin N53. Hyvä väännön tuotto koko kierrosalueen. Pientä viivettä vapariin nähden havaittavissa, mutta vääntö korvaa sitä mukavasti. Tämä sopisi nelivetoon mielestäni hyvin. Yksilöitä euroopassa vain muutama ja sellaisia jossa haluamani varusteet ei näy. Eli joko jälkiasennukset tai usa haku. Molemmat nostaa turhaa hintaan. Tullin verot iso kysymysmerkki. Korkeapainebensapumppu vaihtoon ellei jo vaihdettu. Käytännön keskikulutus xxl/100km E61 535xia
M57(TÜ2D30) (530xd)
Ei kokemusta. Täytyy testata. Tyhjäkäynnin tietää kokeilematta, mutta mitenkäs ajossa äänet. Turboviivettä oltava kun yksi iso turbo. Mitenkäs käyttökustannukset. Mutu sanoo, että bensa minulle halvempi toki ei voi tietää kokonaiskustannuksia huoltoineen korjauksineen. Arvonalenemaa en huomioi. Käytännön keskikulutus ~8l/100km E61 530xda
Tällaisia pohdintoja pyörittelen ja toki nuo muutkin merkit tässä vielä listoilla pyörii. Audi A8 olis tiloiltaan myös melko passeli, koska isompi takakontti kuin esimerkiksi ässässä. Farmarissa kuitenkin tietty helppous aina vaikka äänekkäämpiä ovatkin. Perussetti eli liikaa vaihtoehtoja eikä päätöksiä.
Olisko foorumilaisille myynnissä / kokeiltava varmasti kunnossa olevaa ei-sporttialustaista, korkeaprofiilisilla rengailla olevaa e61 530xd lci automaattia? Saa olla piristetty.
Omistan harrasteautona 928s Porschen ja nyt on aika ostaa rinnalle modernimpi käyttöauto perhekäyttöön. Budjetti ~20k€ myös halvemmat käy. Auton ajattelin pitää useamman vuoden tai jopa loppuun asti (kunnes auto hajoaa täysin tai polttomoottoriauton käyttö hankaloituu). Hakusessa siis erittäin hyvä yksilö ja kattavilla varuistella.
Mahdollisimman hiljainen, tilava, automaatti, vetokoukku, varusteltu, mukava kuljettajan ympäristö ja mielellään neliveto. Farmari tai iso sedan isolla takakontilla ja kohtuullisilla ylläpitokustannuksilla. Kilometrejä tulee vuosittain keskimäärin noin 6000 - 9000. Hyvin vähän työmatkaa 8km suuntaansa kaupunkiajoa ja sit enempi pidempää matkaa suomessa. Mahdollisesti joku isompi reissu välillä Lappiin ja ulukomaille. Mahduttava kahden/kolmen normaalikokoisen aikuisen lisäksi lapsi kaukaloineen ja tavaroineen. Harvoin moottorikelkan kärräystä.
Foorumeita olen ahkerasti lukenut ja yksilöitä käynyt ostoaikaisessa katsomassa ja koeajamassa.
Kokemuksia löytyy yleisesti mm. seuraavista uudemmista autoista:
Tesla Model S P85d -15
F10 BMW 535ia -11
E90 320i -07
D3 Audi S8 -09
C6 Audi S6 Avant -07
B8 Audi S4 Avant -10
Lisäksi ostomielessä seuraavista lähimuistissa:
E60 535i -08 (muuttoauto usa)
E61 530xi -08
C6 Audi A6 3.0tfsi -09
W221 MB S350 bensa -06
S211 MB E500 4matic -05
E39 530i touring -01
Citroen C6 2.7hdi -06
Bemari foorumilla kun ollaan niin ajattelin tänne kirjoitella ja kysellä mielipiteitä tuosta E61stä. Millä koneella se kannattaisi ostaa?
N53 (530xi lci)
Koeajamani oli harvinaisen hiljainen ja herkkä käytökseltään. Se miellytti kovasti vaikkei ässämersun hiljaisuuteen ja kyydin pehmeyteen yltänyt. Tuo N53 kone on kuitenkin itselleni vähän kysymysmerkki. Ensinnäkin se kuulosti tyhjäkäynnillä ihan dieseliltä. Kaasuun vastaavuus ja "herkkyys" alakierroksilla ihmeen hyvä, mutta sitten kierroksille ei tapahdu mitään, kuuluu vaan ääntä joka ei mielestäni ole i6ksi edes miellyttävä. Luotettavuus? Syö ilmeisesti öljyä ja nakutus kuuluu asiaan sekä bensapumppu hajoilee... Käytännön keskikulutus ~11l/100km E61 530xia
N54 (535i ja 535xi)
Ääneltään parempi kuin N53. Hyvä väännön tuotto koko kierrosalueen. Pientä viivettä vapariin nähden havaittavissa, mutta vääntö korvaa sitä mukavasti. Tämä sopisi nelivetoon mielestäni hyvin. Yksilöitä euroopassa vain muutama ja sellaisia jossa haluamani varusteet ei näy. Eli joko jälkiasennukset tai usa haku. Molemmat nostaa turhaa hintaan. Tullin verot iso kysymysmerkki. Korkeapainebensapumppu vaihtoon ellei jo vaihdettu. Käytännön keskikulutus xxl/100km E61 535xia
M57(TÜ2D30) (530xd)
Ei kokemusta. Täytyy testata. Tyhjäkäynnin tietää kokeilematta, mutta mitenkäs ajossa äänet. Turboviivettä oltava kun yksi iso turbo. Mitenkäs käyttökustannukset. Mutu sanoo, että bensa minulle halvempi toki ei voi tietää kokonaiskustannuksia huoltoineen korjauksineen. Arvonalenemaa en huomioi. Käytännön keskikulutus ~8l/100km E61 530xda
Tällaisia pohdintoja pyörittelen ja toki nuo muutkin merkit tässä vielä listoilla pyörii. Audi A8 olis tiloiltaan myös melko passeli, koska isompi takakontti kuin esimerkiksi ässässä. Farmarissa kuitenkin tietty helppous aina vaikka äänekkäämpiä ovatkin. Perussetti eli liikaa vaihtoehtoja eikä päätöksiä.
Olisko foorumilaisille myynnissä / kokeiltava varmasti kunnossa olevaa ei-sporttialustaista, korkeaprofiilisilla rengailla olevaa e61 530xd lci automaattia? Saa olla piristetty.
Comment