Announcement

Collapse
No announcement yet.

525xi herjaa useita vikoja ja kulkee max30kmh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarkkoKo
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 14
    • Nokia

    525xi herjaa useita vikoja ja kulkee max30kmh

    Torstaina alkoi. Lähti esilämmitettynä hyvin käyntiin. Pääsin 2 km kun tuli 4x4 system failure, DSC system failure, ja päästöjen tms keltainen "venttiili tms" syttyi. Lisäksi tuli teksti engine power reduced. Sammutin auton ja se toimi ok. Töistä lähtiessä sama homma taas sammutus auttoi. Pejantaina pääsin kyydillä töihin. Laitoin Perjantai illalla ylääpitolaturin lataamaan akkua. Aamulla oli vihreänä annoin vielä olla ja laitoin lohkolämmpärin päälle. Nyt kävin koittamassa lähti hyvin käyntiin, annoin pari minuuttia käydä. Sitten laitoin pakin päälle ja saman tien samat varoitukset ja nyt lisänä engine fault . Ja se engine power reduced.
    Onko tässä nyt akku ongelma vai mikä ?
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    #2
    Originally posted by JarkkoKo View Post
    Torstaina alkoi. Lähti esilämmitettynä hyvin käyntiin. Pääsin 2 km kun tuli 4x4 system failure, DSC system failure, ja päästöjen tms keltainen "venttiili tms" syttyi. Lisäksi tuli teksti engine power reduced. Sammutin auton ja se toimi ok. Töistä lähtiessä sama homma taas sammutus auttoi. Pejantaina pääsin kyydillä töihin. Laitoin Perjantai illalla ylääpitolaturin lataamaan akkua. Aamulla oli vihreänä annoin vielä olla ja laitoin lohkolämmpärin päälle. Nyt kävin koittamassa lähti hyvin käyntiin, annoin pari minuuttia käydä. Sitten laitoin pakin päälle ja saman tien samat varoitukset ja nyt lisänä engine fault . Ja se engine power reduced.
    Onko tässä nyt akku ongelma vai mikä ?
    Menee limphome tila päälle, jos on vähäkin jännite akussa alhaalla tulee kyllä vaikka mitä häiriöitä. Tuo 4x4 failure voi tulla jos jännite on käynyt jossain vaiheessa alhaalla. Ainakin omassa näillä pakkasilla herjaa tuota kaasuläppää joten kannattaa lukea koodit.

    Comment

    • JJtalo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 350
      • Kokkola

      #3
      Jos jaksaa hyvin startata niin en heti syyttäis akkua.. eikös jännitteensäädin hiilien loppuessa anna satunnaisesti ylijännitepiikkejä, jollon voi tulla vaikka mitä herjoja ?

      Comment

      • Jaristr
        Newbiemmer
        • May 2014
        • 21
        • Muurame

        #4
        Originally posted by 523i View Post
        Menee limphome tila päälle, jos on vähäkin jännite akussa alhaalla tulee kyllä vaikka mitä häiriöitä. Tuo 4x4 failure voi tulla jos jännite on käynyt jossain vaiheessa alhaalla. Ainakin omassa näillä pakkasilla herjaa tuota kaasuläppää joten kannattaa lukea koodit.
        Ittellä tuli x5 ssa. samanlaisia vaivoja. Nyt ainakin ollut jonkinaikaa kunnossa kun puhdistettiin kaasuläppäkotelo.

        Comment

        • JarkkoKo
          Newbiemmer
          • Aug 2015
          • 14
          • Nokia

          #5
          No niin akku vahdettu. Toimi hetken ja taas tuli viat. Sain INPA läppärin lainaan.
          Kun kone käy tulee kaasuläppä herjoja.
          11500 2CEC Trottle valve controller. jammed temporary
          11501 2CED Trottle valve controller. jammed permanently
          11529 2CEC Trottle valve
          11518 2CFE Trottle valve. contimous adaption
          11515 2CFB Trottle valve -addaptionvalue

          Pakkanen häirii vianhakua. Onneks on varauto

          Comment

          • 523i
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 319
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by JarkkoKo View Post
            No niin akku vahdettu. Toimi hetken ja taas tuli viat. Sain INPA läppärin lainaan.
            Kun kone käy tulee kaasuläppä herjoja.
            11500 2CEC Trottle valve controller. jammed temporary
            11501 2CED Trottle valve controller. jammed permanently
            11529 2CEC Trottle valve
            11518 2CFE Trottle valve. contimous adaption
            11515 2CFB Trottle valve -addaptionvalue

            Pakkanen häirii vianhakua. Onneks on varauto
            Amerikan sivuilla oli joskus juttuja että nuita kaasuläpän adaptio arvoja ei saa nollata alle -10 lämpötilassa, ja nehän todennäköisesti nollauttuu kun akku vaihdetaan. Liekkö sitten perää?

            Comment

            • JarkkoKo
              Newbiemmer
              • Aug 2015
              • 14
              • Nokia

              #7
              No ootellaa että pakkanen laskis.
              Pitääkö akku taas käyttää irti vai osaako hakea läpän arvot kohilleen automaattisesti.
              Onko kaasuläppäkotelon puhdistuksessa, jotain erityistä mitä pitää huomioida?
              Ei lienee mahdoton irroittaa?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎