Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d lämpö ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiivee530d
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 400
    • pohjois-savo

    530d lämpö ongelmaa

    Egr termari ja pää termari vaihdettu ja silti ei lämmöt nouse kun 60-70 asteeseen.

    Paljonko tässä on normaalilämmöt? Tai mihin sen pitäs nostaa lämmöt vaikka pakkasta onkin tällä hetkellä aikas paljon?

    Ilmeisesti menee vaihto vielä tuo lämmönvaihdin ? Pystyykö sitä mitenkään testaamaan että on varmasti nyt siinä vika?
    Last edited by jiivee530d; 22-01-2016, 09:15.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10058
    • KVLA

    #2
    Ajoitko riittävän pitkän koeajon?Ja laitoitko laatumerkkiset osat?Kaikkein halvimmat tarviketermarit ei vaan toimi.Ei edes uutena.Kyllä ehjillä moottorin termareilla lämmöt pitäisi nousta näilläkin keleillä 80-90 asteeseen,vaikka laatikon termari ei toimisikaan kunnolla.Tosin hitaammin silloin.Testaus onnistuu,kun puristaa laatikon termarin letkun lyttyyn koeajolla.

    Ihan tuossa vieressä paljon juttua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293257



    Last edited by Heguli 31; 22-01-2016, 12:48.

    Comment

    • AjE
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 104
      • i3

      #3
      Kahden kympin pakkasella nousee helposti n. 86 ast. ja vähän lauhemmassa 92 .. 95 ast.
      kantatietä ajellessa.

      Autossa viime kesänä laitettu alkuperäiset egr- ja päätermari.

      Comment

      • jiivee530d
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 400
        • pohjois-savo

        #4
        [QUOTE=Heguli 31;3682323[IMG]resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3682323]Ajoitko riittävän pitkän koeajon?Ja laitoitko laatumerkkiset osat?Kaikkein halvimmat tarviketermarit ei vaan toimi.Ei edes uutena.Kyllä ehjillä moottorin termareilla lämmöt pitäisi nousta näilläkin keleillä 80-90 asteeseen,vaikka laatikon termari ei toimisikaan kunnolla.Tosin hitaammin silloin.Testaus onnistuu,kun puristaa laatikon termarin letkun lyttyyn koeajolla.

        en ajanu kylläkään kun n.10km lenkin ja sinä aikana kävi parhaimmillaan 66astetta. termarit on behr merkkiset eli pitäs olla laadukkaat.

        kokeilen vielä ajaa pitemmän lenkin nii näkee mihin lämmöt nousee vaikka 50km ajun jälkeen.

        Call
        Send SMS
        Call from mobile
        Add to Skype
        You'll need Skype CreditFree via Skype

        Comment

        • Jpa80
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 133
          • Pirkanmaa

          #5
          Ei kyllä saletisti nouse lämmöt yli 70, jos vaihteiston termari on sökö, vaikka moottorin- ja egr-termarit toimisi. Kokemusta on kahdelta talvelta.
          Eri juttu tietty jos niitä letkuja puristelee tukkoon.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10058
            • KVLA

            #6
            Originally posted by jiivee530d View Post
            en ajanu kylläkään kun n.10km lenkin ja sinä aikana kävi parhaimmillaan 66astetta. termarit on behr merkkiset eli pitäs olla laadukkaat.

            kokeilen vielä ajaa pitemmän lenkin nii näkee mihin lämmöt nousee vaikka 50km ajun jälkeen.
            Kyllä se tosiaan vaatii 20-30km ennen kuin on max lämmöt.Termarin merkki on ihan pro.

            Originally posted by Jpa80 View Post
            Ei kyllä saletisti nouse lämmöt yli 70, jos vaihteiston termari on sökö, vaikka moottorin- ja egr-termarit toimisi. Kokemusta on kahdelta talvelta.
            Eri juttu tietty jos niitä letkuja puristelee tukkoon.
            Omassani nousi kyllä viime talvena uusilla termareilla yli 80 ast.Tosin paaaaaljon hitaammin kuin nyt vaihteiston termarin vaihdon jälkeen.Sen vaihdon jälkeen koneen lämmöt vielä nousi.
            Last edited by Heguli 31; 23-01-2016, 00:54.

            Comment

            • jiivee530d
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 400
              • pohjois-savo

              #7
              Nyt ajettu autolla semmonen 50km lenkki maantie vauhtia ja lämmöt nousi 90 asteeseen. Eli ei vissiin ole vikaa lämmönvaihtimessa ja lämmöt on normaalit? Pakkasta oli 16 astetta.

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                #8
                Lainaan vähän tätä topiccia. Omistan tuommosen 530d manuaalin, eli ilman egr termaria. Ei lämmöt noussut kun 60 asteeseen, vaihdoin termarin behrin 88 asteiseen. Tallissa sisällä kierroksilla nousi salavalikon mukaan 90 asteeseen, mut alavesiletku silti ihan kylmä. Maantietä ajessa ihan normaalia 80km/h, alkaa lämmöt laskeutumaan 80 asti. Kiihdyttäessä taas lämmöt lähtee nousemaan, missä nyt vika?
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  #9
                  En searchilla ettiessä älynnyt katsoa että tuli e60 osioon, kyseessä siis e39 vuosmallia -99.
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7531
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by djs^ View Post
                    Lainaan vähän tätä topiccia. Omistan tuommosen 530d manuaalin, eli ilman egr termaria. Ei lämmöt noussut kun 60 asteeseen, vaihdoin termarin behrin 88 asteiseen. Tallissa sisällä kierroksilla nousi salavalikon mukaan 90 asteeseen, mut alavesiletku silti ihan kylmä. Maantietä ajessa ihan normaalia 80km/h, alkaa lämmöt laskeutumaan 80 asti. Kiihdyttäessä taas lämmöt lähtee nousemaan, missä nyt vika?
                    Eii se alavesiletku lämpiäkkään, vesi kun kiertää syyläriltä alavesiletkua koneeseen, ts. jos alavesiletku on kuuma niin jäähdytysteho ei riitä. Ts. flektien pitäisi huutaa... Tosin E39:ssä tais olla visko ja sähköinen flekti jos oikein muistan?
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • djs^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1177
                      • Mikkeli

                      #11
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Eii se alavesiletku lämpiäkkään, vesi kun kiertää syyläriltä alavesiletkua koneeseen, ts. jos alavesiletku on kuuma niin jäähdytysteho ei riitä. Ts. flektien pitäisi huutaa... Tosin E39:ssä tais olla visko ja sähköinen flekti jos oikein muistan?
                      On visko ja sähköinen flekti. Mistä sitten voi johtua ettei lämmöt nouse puoleenväliin asti, ja sisälle tuleva ilma ei ole niin kuumaa mitä pitäisi.
                      EX :
                      -E36 316
                      -E36 325
                      -E39 523
                      -E39 530dA M-Sportx2
                      -E60 525dA M-Sport x2
                      -E60 545i Matte white
                      -E53 x5
                      -E91 3xx

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎