Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus / vaihteiston vikatila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Katsastus / vaihteiston vikatila

    Tuli katsastusaikaa pohtiessa mieleen viimevuotinen katsastuksessa tapahtunut juttu. Katsuri otti dieselpäästöt polkaisemalla kaasun pohjaan, kerran ja puhtaat paperit. Mutta kun koitti lähteä mittauspaikalta (hieman loiva ylämäki halliin sisään) ei Lci525xda suostunut kytkemään vaihdetta. Viiden minuutin kuluttua otti vaihteen ja on tämän jälkeen toiminut erinomaisesti, toimii tälläkin hetkellä.
    Kävin tuon episodin jälkeen tarkastuttamassa öljymäärän ja värinkin, kaikki ok.

    Mistähän tuo hetkellinen vikatila johtui ?
    Auto oli lievästi keula ylöspäin ja täyskaasutuksella vaihteistosta pakeni öljyt ja vaihteiston öljypumppu haukkasi ilmaa ?

    Kun tuo päästökoe otetaan automaatista, pitääkö auton olla tasaisella ja vaihde P vai N ?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #2
    Jostain luin,että N:llä.Näin aina ollut omassa autossa katsurilla käydessä ja ihan pyytämättä,kun olen sivusta seurannut.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      Näin epäilinkin että N. Katsurilla oli P päällä kun polkaisi.
      Pitää vahtia tulevassa katsastuksessa että menee oikein.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎