Announcement

Collapse
No announcement yet.

530iA flekti ja normaalikäyntilämpö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

    530iA flekti ja normaalikäyntilämpö

    Moro, talven mittaan olen huomannut että tuo kauppakassi (eli pre LCI 530iA) on "höyrynnyt" munuaisista enemmän kuin ennen. Pistin aluksi vähän lumen piikkiin, koska sitähän keulalle täällä maalla lentää...

    Nyt kuitenkin katselin salavalikosta lämpöjä, ja lämmöt nousee taajama-ajossa sataan asteeseen. Onko liikaa? Mitä pitäisi olla?

    Samoin huomasin että flekti nokalla ei lähde pyörimään ikinä. Olettaisin että pitäisi jo noilla asteilla lähteä? Kertaakaan ei ole tullut mittaristoon / iDriveen herjaa liian korkeista lämmöistä. Myöskään aktiivisia vikakoodeja ei ole.

    Onko tuota flektin toimintaa mahdollista testata jotenkin? Särkyykö noita ylipäänsä, ja jos särkyy niin meneekö koko flektipaketti vaihtoon?

    t.Pekka
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

    #2
    No niin. Netti tongittu ja autoa rassattu. Ropleemi tosiaan oli se että flekti ei pyöri missään tilanteessa. Positiivistä on se että vika ei ole puhalllinasetelmassa, vaan siihen tulevassa liittimessä.

    Eli perus putsailut ja hiukan CRC-tä ja pohistin lähti päälle. Korjaus ei kuitenkaan ole 100%:nen: siihen liittimelle kun tulee kaksi järeää piuhaa (oletan jännitettä) ja yksi kaksivärinen ohut (ilmeisesti ohjaus jolla nopeus säätyy) niin tämä ohut johto on osittain poikki. Eli ei yhdistä joka asennossa kunnolla.

    Ko. johto tulee saman teipatun johtohässäkän sisällä ja menee minne lie. Siinä on kuitenkin useampi sentti löysää, eli siitä voisi katkenneen kohdan ottaa pois ja korjata, mutta osaako joku valaista saako sitä flektin liitintä purettua mitenkään järkevästi? En ainakaan heti keksinut miten siitä ehjänä saisi piuhoja pois...

    Comment

    • mkkk
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 69
      • kuusankoski

      #3
      Läppärillä ehkä helpoin testaa pyöriikö potkuri .toinen konsti tälleen talvella ajella auto lämpöseen tilaan että saa ilmastoinnin päälle ,pitäs potkurin lähteä kyllä aikasin heti pyöriin .ite painin e91 kanssa missä potkuri ei mukamas pyörinyt mutta kyllä se siellä sadan asteen pinnassa vaan rupesi heräilee.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎