Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 545i uudet iskarit ja madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 545Pilot
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 46
    • Espoo

    E61 545i uudet iskarit ja madallus

    Neuvokaas noviisia alusta-asioissa. Alkaa olemaan alkuperäiset iskarit vaihtokunnossa ja mietin, että laitan samalla vähän madallusta ja parannetaan ajettavuutta samalla kertaa.

    Auto siis E61 545i 2005 165tkm ajettu.

    Varmaan olisi tuo -35mm H&R + Koni FSD paras yhdistelmä, ettei ole arkiajossa liian pintakova. Toinen vaihtoehto olis Koni sport kit -30mm pudotuksella, mutta toisaalta FSD menee mukavuudessa edelle.

    Tälläinen setti larkspeediltä tilaukseen, mutta mitä muuta pitäisi varautua vaihtamaan? Tarviiko ostaa varalle jotain vaihdettavaa näiden lisäksi näillä kilometreillä? Iskarin yläpäänlaakerit tjms.?

    Item CodeItem DescriptionPriceQtyValue
    16321004008 Koni FSD Shock Absorbers
    2HR292554W H&R Lowering Springs

    Ja mitä pitää ottaa huomioon madalluksen jälkeen?
    Pyörien suuntaus ainakin pitää varmaan tehdä heti perään.

    Onkohan pääkaupunki seudulla ketään, joka vaihtaa osat alle kohtuu korvauksella tai voitteko suositella jotain ei. marmori korjaamoa (Schmiedmannin lisäksi)?
  • AnttiMH
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 146
    • Esbo

    #2
    Itse vaihdatutin iskareiden ja jousien lisäksi juurikin neuvojen perusteella vielä iskarin yläpään laakerit, raidetangon päät (sisemmät ja ulommat), oli tullut huomautusta leimamieheltä, kallistuksen vakaajan puslat (alkuperäisosiin, tarvikeosat kitisivät), reaktiotangon puslat.... taisi siinä mennä vielä kallistuksen vakaajan tangot eteen ja taaksekin.

    Oma suosikkipaja pk seudulla on Autohuolto JMW Tattarisuolla Helsingissä. Paikan omistaja ei vaikuta olevan mikään madallettujen alustojen ystävä, mutta tehnee ao. työt... ammattitaito ja hinta-laatusuhde aika hyvällä tolalla.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      #3
      Mulla on E61:ssä ollut molemmat kombinaatiot. Ensin oli H&R+FSD ja tällä hetkellä alla on H&R+Koni Sport. Muutenkin on tullut kokeiltua vähän kaikenlaista settiä E61:sen alla.

      Sanoisin että H&R:ien kanssa Sportit toimii huomattavasti paremmin, jopa täydellisesti. Varsinkin mutkiin ja käännöksiin ajettaessa. Suoralla tiellä FSD:t oli kyllä mukavuudessaan aivan omaa luokkaansa, mutta ongelmaksi tuli mielestäni liiallinen pehmeys ja voimakas niiaminen kadun risteyksissä, eikä tämä ominaisuus varmasti raskaan V8-koneisen tapauksessa ainakaan parempaan suuntaan mene.... Voi tosin olla että jotakuta toista tämä ei haittaisi niin paljoa, mutta Sporteilla tämä "sukellus-ominaisuus" poistui täysin. Ja kyllä näistä sporteista löytyy mielestäni huomattavan paljon mukavuutta ollakseen sport-pumput. Menee todella pehmeästi kaikenlaisten epätasaisuuksien yli, joka ainakin minut yllätti positiivisesti.

      Pumpun rakenteellisesta syystä FSD:t toimii parhaiten vakiojousien kanssa. Jos käytettävässä sport-jousessa on lyhyt liikerata, ei ko. iskarin automaattinen säätötekniikka jostain syystä toimi oikealla tavalla. Tästä löytyy havaintoja myös ulkomaisilta foorumeilta.

      Tota mun autoa voi tyypätä jos haluaa tuntuman "HR & Koni Sport" -setiin.

      Originally posted by 545Pilot View Post
      Tarviiko ostaa varalle jotain vaihdettavaa näiden lisäksi näillä kilometreillä? Iskarin yläpäänlaakerit tjms.?
      Yläpään laakerit on tietysti ehdottomat, jotka kannattaa uusia samalla. Laittaisin myös jousen ala-/yläkumit, sekä iskarin suojussarjan. Nämä tekee yhteensä 100€, kun otat Lemförderin osina tarvikeliikkeestä.
      Last edited by JKK; 07-03-2016, 20:52.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • 545Pilot
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 46
        • Espoo

        #4
        Tuo on hyvä pointti, et noit FSD:eet toimii parhaiten vakiojousien kanssa ja tuo raskaammalle V8:lle voi olla nuo sportit muutenkin sopivammat.

        JKK: Onko tuo sun setti konin sport kit, jossa tulee mukana H&R -30 jouset vai jotkin muut H&R:n enemmän madaltavat?

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Koni sporteille ääni

          Mulla oli omassa E61 545i vehkeessä edessä Konin sportit ja H&R -35mm jouset jos oikein muistan. Oli todella hyvät eli ääni täältä myös sporteille.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2323
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by 545Pilot View Post
            Tuo on hyvä pointti, et noit FSD:eet toimii parhaiten vakiojousien kanssa ja tuo raskaammalle V8:lle voi olla nuo sportit muutenkin sopivammat.

            JKK: Onko tuo sun setti konin sport kit, jossa tulee mukana H&R -30 jouset vai jotkin muut H&R:n enemmän madaltavat?
            Juu sanoisin että V8:n kanssa ehdottomasti Sportit, jos mukaan tulee madallusvieterit.

            Ja mulla on nimenomaan H&R:n -30mm -etujouset. Tosin jouset ja Konin Sportit ostin erikseen, en kittinä. Mutta lopputulos pitäisi olla sama. Mulla on vielä lisäksi H&R:n sway-bar-sarja, eli jäykemmät vakaajat edessä ja takana jäykemmillä puslilla, joka voi hyvinkin paljon vääristää kuvaa jäykempään suuntaan verrattuna raskaampaan V8:iin OEM-vakaajilla. Tarkoitan tilanteessa jossa verataan tota mun kevytkeulaista pikkudieseliä omaasi.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎