Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i -06 käyntihäiriöiden mystisyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nimila75
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 26
    • Helsinki

    525i -06 käyntihäiriöiden mystisyys

    Tässä taustaa: noin kuukausi sitten auto alkoi nykiä ajettaessa, sillä kuitenkin pystyi ajamaan, kun pysähtyi, tyhjäkäynti heijasi älyttömästi kuin osa pytyistä vain toimisi. Vikakoodiksi ilmoitti nokka-akselin synkron. arvo ylittää sallitun rajan.
    Termostaatin toimintahäiriöstä ilmoitettiin myös. Sekä anturi että termostaatti vaihdettiin. Auto toimi muutaman viikon moitteettomasti.

    Viikko sitten auto alkoi nykiä ihan identtisesti uudelleen. Vikakoodeja: Nokka-akselin synkron. kampiakseliin arvo ylittää sallitun alueen. Palamiskatkoksia viidessä sylinterissä. Tämän seurauksena solenoidit putsattiin ja kampiakselin anturin toiminta testattiin, toimi ok. Mitään selvää vikaa ei kuitenkaan löytynyt.

    Korjaamolla epäiltiin, että nokkaketju on venynyt tms ja siksi aiheuttaa kipua. Mitä mieltä ollaan? Voiko tosiaan olla ketjuvika vai saattaako tuo "ok-toimiva" nokka-akselin anturi olla kuitenkin viallinen ja sekoittaa koko systeemin? Vai pitääkö varautua ketjunvaihtoon ym. kivaan? Vai onko sytytyspuolen vika, vaikka ei mitään sen puolen vikakoodeja ilmoitakaan? Tai olisiko Vanoksessa häikkää, solenoidien tiivisteet syytä vaihtaa tms?

    Enpä ole tottunut bemareissani tällaiseen mystiikkaan. Ovat totuttaneet mut liian hyvälle.
  • hander
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 152
    • Mylly

    #2
    Kannattaa myös searchia e46 ja e39 -puolet, kun tässä taitaa olla vielä m54 pata ? Onko sensorit oem-kamaa, siis ostettu joko bemarilta tai kl-varaosasta? Tarvikkeet ei varmasti toimi.
    - vw

    Menneet:
    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #3
      Varmaan n52 moottori jo tuon ikäisessä. Lähtisin liikkeellä jollain BMW testerillä vikamuistin luvusta, melko varmasti tuossa on vain vanos solenoidit likaantuneet/vaihtokunnossa. Voi tuossa olla harvinaisempikin vika mutta sitä on turha spekuloida ennen kunnon testeriin pääsyä. Ketju ei 6 sylinterisissä veny.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • nimila75
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 26
        • Helsinki

        #4
        Kiitos vinkeistä. Nyt auto on taas toiminut moitteettomasti. Seuraavaa nykimistä odotellessa. Millaista öljyä olette käyttäneet kyseisessä moottorissa? Kuullut huhuja, että Vanos on tarkka öljyistä.

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by nimila75 View Post
          Kiitos vinkeistä. Nyt auto on taas toiminut moitteettomasti. Seuraavaa nykimistä odotellessa. Millaista öljyä olette käyttäneet kyseisessä moottorissa? Kuullut huhuja, että Vanos on tarkka öljyistä.
          Kyllä se seuraavakin rykimä valitettavasti tulee. Kuten Supparikin totesi, vanoksen solenoidit noissa yleensä takkuaa ja vikakoodikin siitä kyllä tulee. BMW LL04 5w30 öljyillä tää meidänkin N52 kulkee, mutta lyhennetyllä CBS:llä karstanmuodostuksen minimoimiseksi
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Ei sillä öljymerkillä ole niinkään merkitystä, pääasia että on LL04 luokiteltu ja säännöllisesti vaihdettu, mielellään pienellä etukenolla.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎