Tuli tuolla kylillä heitto ja huhu ettei E60 530 D , Ketjujakopää kestä onko niissä ollut ongelmaa, missä kilometreissä pitää jakopään ketju vaihtaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D LCI Ketjujakopään kestävyys?
Collapse
X
-
Kyllä nuo vielä on aika lailla yksittäistapauksia M57N2-koneellakin ja tainnut pääsääntöisesti kaikissa rikkoutuneissa olla mittarissa yli 300 tkm. Toki ei enää niin pomminvarmaa tekniikkaa, kuin vanhemmissa M57:issa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Jep. Riski ketjun katkeamiseen on alle promille luokassa.
Oliko pari kolme tapausta foorumilla tiedossa.
Nytkin pihassa seisoo 395 ajettu 530d alkuperäisellä ketjulla ja M57N2 koneella...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Mulla oli kuukausi takaperin työnalla vm08 m57n2 josta oli alempi ketju katkennut. Kilometrejä oli ~220tkm
Omaan m57n laitoin uudet ketjut,kiristäjän, laahaimet sekä rattaat moottorirempan yhteydessä. Eiköhän niillä loppuun mennä ;D Mitään erikoista niissä ei näkynyt
~295tkm oli mittarissaLast edited by Torppa; 14-03-2016, 19:35.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Mitäs luulette onko näissä kiristäjä se paikka joka pettää? :think
Mulla nyt ketjulla menty 380tkm, vaihdettu joskus 250tkm paikkeilla mahdollisesti. Sanoisin että suurimmassa osassa autoista kestää hyvin sellaisen oletettavan nykyaikaisen laatuauton eliniän eli 300tkm
Mulla on jo kolmas elämä lähdössä käyntiin.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by jamo1 View Post535d lci -07 m57n2 250tkm meni alempi ketjupoikki. Ei ole vielä purettu mitä kaikkee hajosi.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by jamo1 View Post535d lci -07 m57n2 250tkm meni alempi ketjupoikki. Ei ole vielä purettu mitä kaikkee hajosi.Originally posted by suppari View PostUseampi keinu ainakin halki, jos kävi tuuri niin kansi on vielä "ehjä" eli ei mitään toimintaan vaikuttavaa kappaletta rikki. :thinkNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Onko BMW:llä jakopään huoltosuosituksia?
Onko BMW:llä mitään huolto suosituksia ketjun vaihdolle? ja onko tuo alempi ketju heikompi ja olisko ketjun tavarantoimittajalla osuutta asiaan kun noi näyttä olleen 2007 ja 2008 mallisia koneita mistä ketjut menneet?
Originally posted by E39Fin View PostMitäs luulette onko näissä kiristäjä se paikka joka pettää? :think
Mulla nyt ketjulla menty 380tkm, vaihdettu joskus 250tkm paikkeilla mahdollisesti. Sanoisin että suurimmassa osassa autoista kestää hyvin sellaisen oletettavan nykyaikaisen laatuauton eliniän eli 300tkm
Mulla on jo kolmas elämä lähdössä käyntiin.
Comment
-
-
"Äääh, mulla on lepra"
Montako näitä M57n2 ketjuja on katkeillut ?
Missä kannattaisi vaihdattaa nämä ketjut ja rissat kanta-hämeen alueella ?
Olisi tarkoitus meinaan 525xd ajella paaliin asti kun on osoittautunut parhaaksi autoksi mitä minulla ikinä ollut, yli 200tkm rullattu pelkillä termostaattien vaihdolla.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostOnko BMW:llä mitään huolto suosituksia ketjun vaihdolle? ja onko tuo alempi ketju heikompi ja olisko ketjun tavarantoimittajalla osuutta asiaan kun noi näyttä olleen 2007 ja 2008 mallisia koneita mistä ketjut menneet?
En kuitenkaan näkisi mitään suurta hätää näiden ketjujen kanssa. Jos haluaa varmuutta niin laittaa jakopään ennen 300tkm niin sitten tietää että on taas toiset samanlaiset jäljellä.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Tuo konetyyppi jäi hieman askarruttamaan mutta voisiko joku kertoa mitä tarkoittaa konetyyppi: M57/T2. Auto on tehty 2007-05-24 ja on E61 525dA LCI.
Muutenkin tuo jakoketjun uusiminen on tullut mieleen kun on tarkoitus kuitenkin ajaa auto loppuun asti. Mutta onko sen vaihdolle jotain muuta indikaattoria kuin kilometrit, ketju poikki tai jotain ääntä? Autolla ajettu 320tkm ja ajattelin teettää vielä turbon vaihdon (kun sekin vääjäämättä tulee lähitulevaisuudessa eteen, vai tuleeko?) ja samalla voisi tuon ketjuhässäkänkin hoitaa. Eli voiko tuolla ketjulla vielä mennä esim. 400tkm asti, kun tuo turbokaan ei vaivaa millään tavalla eikä koneeseen tarvitse lisätä öljyä sen 20tkm vaihtovälillä.
Näyttää niitä murheita olevan silloinkin kun kaikki toimii hyvin:think
Comment
-
Comment