Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D LCI Ketjujakopään kestävyys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    E60 530D LCI Ketjujakopään kestävyys?

    Tuli tuolla kylillä heitto ja huhu ettei E60 530 D , Ketjujakopää kestä onko niissä ollut ongelmaa, missä kilometreissä pitää jakopään ketju vaihtaa?
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Ainakin foorumilla on monessa keskustelussa mainintoja ettei olisi ongelma, yksittäistapauksia toki on hajonnut.
    Läpät ne taitaa se suurin huolenaihe olla.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      #3
      Kyllä nuo vielä on aika lailla yksittäistapauksia M57N2-koneellakin ja tainnut pääsääntöisesti kaikissa rikkoutuneissa olla mittarissa yli 300 tkm. Toki ei enää niin pomminvarmaa tekniikkaa, kuin vanhemmissa M57:issa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #4
        Jep. Riski ketjun katkeamiseen on alle promille luokassa.
        Oliko pari kolme tapausta foorumilla tiedossa.

        Nytkin pihassa seisoo 395 ajettu 530d alkuperäisellä ketjulla ja M57N2 koneella...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • JJtalo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 350
          • Kokkola

          #5
          Eikös tuo sama ketju oo kaikissa bemarin dieseleissä ( m47n2, m57, m57n2) vuodesta 2003 eteenpäin ? Ainakin realoem:n mukaan
          Eli aika marginaalisesta viasta on kyse kun aattelee paljonko näitä on tien päällä...

          Comment

          • Torppa
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 291
            • Vihti

            #6
            Mulla oli kuukausi takaperin työnalla vm08 m57n2 josta oli alempi ketju katkennut. Kilometrejä oli ~220tkm


            Omaan m57n laitoin uudet ketjut,kiristäjän, laahaimet sekä rattaat moottorirempan yhteydessä. Eiköhän niillä loppuun mennä ;D Mitään erikoista niissä ei näkynyt
            ~295tkm oli mittarissa
            Last edited by Torppa; 14-03-2016, 19:35.
            ------------------------------------------------
            Entiset:
            E61 535D M-sport 11/-05
            E61 535D M-sport 12/-04
            E46 330D Touring 11/-03
            E36 325i Coupe 8/-92
            E30 318i Coupe -89

            Comment

            • jamo1
              Bimmer Rookie
              • Dec 2003
              • 90

              #7
              535d lci -07 m57n2 250tkm meni alempi ketjupoikki. Ei ole vielä purettu mitä kaikkee hajosi.

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1761
                • HKI/Orimattila

                #8
                Mitäs luulette onko näissä kiristäjä se paikka joka pettää? :think
                Mulla nyt ketjulla menty 380tkm, vaihdettu joskus 250tkm paikkeilla mahdollisesti. Sanoisin että suurimmassa osassa autoista kestää hyvin sellaisen oletettavan nykyaikaisen laatuauton eliniän eli 300tkm
                Mulla on jo kolmas elämä lähdössä käyntiin.
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by jamo1 View Post
                  535d lci -07 m57n2 250tkm meni alempi ketjupoikki. Ei ole vielä purettu mitä kaikkee hajosi.
                  Useampi keinu ainakin halki, jos kävi tuuri niin kansi on vielä "ehjä" eli ei mitään toimintaan vaikuttavaa kappaletta rikki. :think
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17515
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by jamo1 View Post
                    535d lci -07 m57n2 250tkm meni alempi ketjupoikki. Ei ole vielä purettu mitä kaikkee hajosi.
                    Originally posted by suppari View Post
                    Useampi keinu ainakin halki, jos kävi tuuri niin kansi on vielä "ehjä" eli ei mitään toimintaan vaikuttavaa kappaletta rikki. :think
                    Ihan sama, miten minulla kävi. Kesällä 2014 alempi jakoketju poikki, autona 535d LCI -07, jolla ajettu 205tkm. Ei mitään ennakkovaroituksia eikä ääniä. Minulla kansi koneistettiin, jakopää tietysti täysin uusiksi ja vähän muuta kivaa siinä samalla.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      Onko BMW:llä jakopään huoltosuosituksia?

                      Onko BMW:llä mitään huolto suosituksia ketjun vaihdolle? ja onko tuo alempi ketju heikompi ja olisko ketjun tavarantoimittajalla osuutta asiaan kun noi näyttä olleen 2007 ja 2008 mallisia koneita mistä ketjut menneet?


                      Originally posted by E39Fin View Post
                      Mitäs luulette onko näissä kiristäjä se paikka joka pettää? :think
                      Mulla nyt ketjulla menty 380tkm, vaihdettu joskus 250tkm paikkeilla mahdollisesti. Sanoisin että suurimmassa osassa autoista kestää hyvin sellaisen oletettavan nykyaikaisen laatuauton eliniän eli 300tkm
                      Mulla on jo kolmas elämä lähdössä käyntiin.

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #12
                        "Äääh, mulla on lepra"

                        Montako näitä M57n2 ketjuja on katkeillut ?
                        Missä kannattaisi vaihdattaa nämä ketjut ja rissat kanta-hämeen alueella ?
                        Olisi tarkoitus meinaan 525xd ajella paaliin asti kun on osoittautunut parhaaksi autoksi mitä minulla ikinä ollut, yli 200tkm rullattu pelkillä termostaattien vaihdolla.

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1761
                          • HKI/Orimattila

                          #13
                          Originally posted by 325E View Post
                          Onko BMW:llä mitään huolto suosituksia ketjun vaihdolle? ja onko tuo alempi ketju heikompi ja olisko ketjun tavarantoimittajalla osuutta asiaan kun noi näyttä olleen 2007 ja 2008 mallisia koneita mistä ketjut menneet?
                          En usko että BMW:llä olisi vaihtoon suosituksia mutta auton edellinen omistaja oli tällaisen lisäduunin teettänyt. Onhan se halvempi teettää liikkeessä reilun tonnin jakopääremppa kuin ostaa vaihtokone (ja auto seisoo jälkimmäisessä tapauksessa pidempään, sillä taksikuskille paljon merkitystä). Laakkosella meinasivat, että kilometrit eivät ole se minkä perusteella vaihto pitäis tehdä kun esim. helsingin taksikäytössä tulee samoille kilsoille paljon enemmän tunteja kuin maantiellä. :think

                          En kuitenkaan näkisi mitään suurta hätää näiden ketjujen kanssa. Jos haluaa varmuutta niin laittaa jakopään ennen 300tkm niin sitten tietää että on taas toiset samanlaiset jäljellä.
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • Eerop87
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 41
                            • Kuopio

                            #14
                            Mahtaisiko tarvita huolestua jos -08 530d manuaalilla rullattu 340tkm ilman ketjun vaihtoa, suurin osa matka-ajoa.

                            Varmin tietysti vaihtaa jo suorilta uuteen?
                            F31 330d M-Sport

                            Comment

                            • KOMBI7
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2011
                              • 82
                              • Satakunta

                              #15
                              Tuo konetyyppi jäi hieman askarruttamaan mutta voisiko joku kertoa mitä tarkoittaa konetyyppi: M57/T2. Auto on tehty 2007-05-24 ja on E61 525dA LCI.

                              Muutenkin tuo jakoketjun uusiminen on tullut mieleen kun on tarkoitus kuitenkin ajaa auto loppuun asti. Mutta onko sen vaihdolle jotain muuta indikaattoria kuin kilometrit, ketju poikki tai jotain ääntä? Autolla ajettu 320tkm ja ajattelin teettää vielä turbon vaihdon (kun sekin vääjäämättä tulee lähitulevaisuudessa eteen, vai tuleeko?) ja samalla voisi tuon ketjuhässäkänkin hoitaa. Eli voiko tuolla ketjulla vielä mennä esim. 400tkm asti, kun tuo turbokaan ei vaivaa millään tavalla eikä koneeseen tarvitse lisätä öljyä sen 20tkm vaihtovälillä.
                              Näyttää niitä murheita olevan silloinkin kun kaikki toimii hyvin:think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎