Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 automaatti N53 523 Co päästöt korkealla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 446
    • E-pohjanmaa

    E61 automaatti N53 523 Co päästöt korkealla

    Autoa olin katsastamassa ja co päästöt oli yli sallitun reippaasti. Sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Ongelma on vain se, että ei anna mistään vikakoodia. Delphillä katoin arvoja ja Nox katin rikki kuormitus on 164mg , signaalit lambdoilla 1,9-2V. Signaali happianturilla katin jälkeen 0,70-0,8V.
    Typpioksidipitoisuus 30ppm. Typpioksidi anturi antaa käydessä arvoksi "ei toimintaa" ja kun sammuttaa "kastepiste löytyi".? Mistäköhän alkais vikaa ettiä, kun auto muutoin pelaa normaalisti ja keskikulutus on pala ájossa ollut n. 9,8l, sekin mielestäni ihan kohillaan. Matka ajossa menee alta 8l , tarkkaa en muista. Voisko se johtua nox anturista?Katit?
    .
    Last edited by Maili; 16-03-2016, 05:27.
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 446
    • E-pohjanmaa

    #2
    Päästöt oli lapulla CO% 1,04 , CO2 14,10 , HC62 , O2 0.02 ja lambda 0.965. Vikakoodia ei tule mistään, mutta voipi olla, että katit olis antautunu. Yleensä kyllä jos katit on ollu huonot, on ne ollu lähellä mennä läpi. Noilla lukemillahan se nyt ei mikään raja tapaus ole. On vain paremmin kokemusta noista vanhemmista versioista. Autokaan ei oireile millään tapaa. Pitäiskö vain muutoskatsastaa suurempi päästöisenksi
    Last edited by Maili; 16-03-2016, 06:18.
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • Maili
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 446
      • E-pohjanmaa

      #3
      Eikös tuossa pitäisi pakosta tulla vikakoodia, kun päästöt ylittyy sallituista raja arvoista? Kiersin pitkän lenkin autolla korkeilla kierroksilla, että ei ainakaan olisi karstasta kiinni. Huomenna tarkoitus uudelleen koittaa päästöjä korjaamolla. Jos samaa näyttää, loppuu ymmärrys siihen ja vietävä jollekkin asiasta enemmän ymmärtävälle. En aivan hevillä usko , että nuo katitkaan loput olisi. Kaikki näyttäis reaalidatasta katsottuna pelaavan normaalisti. Kyllä ne m54 olikin vielä varmoja vehkeitä
      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

      Comment

      • Muppe
        BTCF Member
        • May 2006
        • 1866
        • Östermyra

        #4
        Onko vikakoodeja luettu muuta kuin delphillä?
        E61 530dA M-Sport
        E39 520iA Touring

        ex. E34 525iA
        ex. E34 535iA
        ex. E34 520i
        ex. E34 520i
        ex. E36 320i

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 446
          • E-pohjanmaa

          #5
          Ei ole muilla luettu kuin delphillä. Ei myöskään katsastuksessa näkynyt mitään. Voisko olla sitten että ei riittävän laajasti löydä tuolla?
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            #6
            Originally posted by Maili View Post
            Autoa olin katsastamassa ja co päästöt oli yli sallitun reippaasti. Sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Ongelma on vain se, että ei anna mistään vikakoodia. Delphillä katoin arvoja ja Nox katin rikki kuormitus on 164mg , signaalit lambdoilla 1,9-2V. Signaali happianturilla katin jälkeen 0,70-0,8V.
            Typpioksidipitoisuus 30ppm. Typpioksidi anturi antaa käydessä arvoksi "ei toimintaa" ja kun sammuttaa "kastepiste löytyi".? Mistäköhän alkais vikaa ettiä, kun auto muutoin pelaa normaalisti ja keskikulutus on pala ájossa ollut n. 9,8l, sekin mielestäni ihan kohillaan. Matka ajossa menee alta 8l , tarkkaa en muista. Voisko se johtua nox anturista?Katit?
            .
            Ton pitäis nyt tai pian ilmoittaa koodiksi 30e9 kun se on tohon 164mg jäänyt. Nox anturin pitäisi alkaa toimimaan suurinpiirtein silloin kun auton sisäpuhallin alkaa nostamaan auto asennossa puhaltimen kierroksia, eli moottori tietyssä lämmössä ja Nox anturin testi mennyt läpi. Toi menee nyt homo moodissa, eli lambda 1. Yrittääkö just nyt tehdä viimeisiä pikku polttoja ennen kuin menee 30e9 vika päälle?

            Comment

            • Muppe
              BTCF Member
              • May 2006
              • 1866
              • Östermyra

              #7
              Originally posted by Maili View Post
              Ei ole muilla luettu kuin delphillä. Ei myöskään katsastuksessa näkynyt mitään. Voisko olla sitten että ei riittävän laajasti löydä tuolla?
              Varmaksi ei voi mennä sanomaan, mut ei olisi ensimmäinen kerta kun ei ihan kaikkea kerro bemarista delphi.
              E61 530dA M-Sport
              E39 520iA Touring

              ex. E34 525iA
              ex. E34 535iA
              ex. E34 520i
              ex. E34 520i
              ex. E36 320i

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 446
                • E-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by jake2710 View Post
                Ton pitäis nyt tai pian ilmoittaa koodiksi 30e9 kun se on tohon 164mg jäänyt. Nox anturin pitäisi alkaa toimimaan suurinpiirtein silloin kun auton sisäpuhallin alkaa nostamaan auto asennossa puhaltimen kierroksia, eli moottori tietyssä lämmössä ja Nox anturin testi mennyt läpi. Toi menee nyt homo moodissa, eli lambda 1. Yrittääkö just nyt tehdä viimeisiä pikku polttoja ennen kuin menee 30e9 vika päälle?
                Tuo tuntuu kyllä loogiselta. 164mg näyttää koko ajan , eikä muuttunu ajo lenkin aikana miksikään. Mutta eikös se pitäis päästöistä co osalta menne siltikin läpi? Voishan tuon huomenna kattoa samalla ne vikakoodit.
                Last edited by Maili; 16-03-2016, 21:06.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • jake2710
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 828

                  #9
                  Originally posted by Maili View Post
                  Tuo tuntuu kyllä loogiselta. 164mg näyttää koko ajan , eikä muuttunu ajo lenkin aikana miksikään. Mutta eikös se pitäis päästöistä co osalta menne siltikin läpi?
                  Joo pitäis koska menee nyt normi seoksella. Veikkauksena nox katti tukkonen tai sitten yrittää sitä pikkupolttoa mitä tekee hetkellisesti tai sit molemmat.

                  Edit. Ja varmaan se nox anturi mutta se ei tähän nyt auta.
                  Last edited by jake2710; 16-03-2016, 21:30.

                  Comment

                  • Maili
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 446
                    • E-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by jake2710 View Post
                    Joo pitäis koska menee nyt normi seoksella. Veikkauksena nox katti tukkonen tai sitten yrittää sitä pikkupolttoa mitä tekee hetkellisesti tai sit molemmat.
                    Onkos tuon nox katin kanssa mitään tehtävissä , jos se on tukossa? Ainakaan ikää ei oo valittanut.
                    Ihmetyttää vain , mikä nuo co nostaa.
                    Last edited by Maili; 17-03-2016, 17:19.
                    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                    Comment

                    • Maili
                      BTCF Member
                      • Aug 2011
                      • 446
                      • E-pohjanmaa

                      #11
                      No niin, autossa taas leimaa. Eli varsinaista vikaa ei löytynyt. Noxissa saatiin poltto päälle ja annoin oikein isän kädestä kenkää autolle. Käynti konttorilla, letku putkeen ja päästöt kohdillaan. Oli kai suurin syy vähäinen kaasun käyttö emännällä ja pätkä ajot.
                      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                      Comment

                      • Milko75
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 852
                        • Kuopio

                        #12
                        Edit: väärä threadi
                        Last edited by Milko75; 11-02-2018, 17:10. Reason: Väärä threadi
                        G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                        Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎