Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525d automaattilaatikon softa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lemi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 72
    • vaasa

    E61 525d automaattilaatikon softa

    Auto E61 525d vm.-04.

    Voisko tuohon ohjelmoida laatikoon 530d:n softan?:think
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    voihan siihen
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • lemi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 72
      • vaasa

      #3
      Originally posted by Kissvesala View Post
      voihan siihen
      Löytyisköhän tekijää tästä Vaasan lähistöltä?

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        #4
        Entäs kukas tekis sellasia täällä Helsinki-Porvoo akselin suunnalla? Josko tohon vaihtamiseen tulis jotain tolkkua kolmekymppisen softalla...

        Comment

        • Telehell
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2016
          • 330
          • Joensuu

          #5
          Mitenkäs 25 softa eroaa 30 softassa?
          Mitsubishi Outlander PHEV
          Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
          Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
          Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
          Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
          Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
          Ex: Nissan Primera P11 -01
          Ex: Nissan Sunny -94

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            #6
            Käsittääkseni hyödyntää vääntöä paremmin eikä kierrätä konetta niin paljoa, joten parhaimman hyödyn saanee softatussa vermeessä. Tai sitten olen hiffannut asianlaidan väärin jolloin edellisen voi täysin unohtaa

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #7
              525 vääntökäyrä on kyllä loivempi kuin 530:n, muistaakseni 400nm 1350-4000rpm. 530 taisi olla vääntöä 400nm vasta 1500-1600 kohdalla. Miksi siis hyödyntäisi ja millä kohdalla vääntöä paremmin ?
              Siis kysyn mielenkiinnosta asiaa kohtaan.

              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                #8
                No enpäs ossoo sannoo. Kolmekymppisessä on kuitenkin 0,5 litraa isompi kone kun prefaceliftistä puhutaan, joten siinä olis maalaismutuilun ryydittämänä _pakko_ olla parempi vääntö kuin 525:ssa? Sen lisäkseni muistan lukeneeni tällä foorumilla että joku oli softattuun kaksvitoseen tunkannu kolmekymppisen lootasoftan ja kehui että lootan toiminta muuttui paljon järkevämmäksi. Kolmas mietintö on se, että toi vakiosofta ainakin vinguttaa sitä konetta aivan saatanasti ja aivan turhaan.

                Vai onko maan napaisuus muuttunut E60/61 kohdalla ja 525 on väännökkäämpi laite kuin 530? Ainakin mun E39 530d väänsi helvetin paljon kovempaa ja alempaa kuin tuo E61 525d jolla nyt suhaan. Ja tuntuu tosiaan siltä että sitä pientäkään vääntöä ei hyödynnetä vaan loota pitää jatkuvasti aivan turhan pientä vaihdetta sisällä, ajeli sitten pintakaasulla tai lusu pohjassa.

                Kuten sanottu niin omia aivoituksia nämä että josko vaikka kolmekymppisen softalla sitten tarjoilis vähän hanakammin sitä isompaa pykälää, minähän en edes tiedä onko niissä softissa eroa vai ei. Lootahan on kuitenkin sama prefaceliftissä, turbiinista ei käryä.
                Last edited by Macke; 25-03-2016, 21:41.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  525 vääntökäyrä on kyllä loivempi kuin 530:n, muistaakseni 400nm 1350-4000rpm. 530 taisi olla vääntöä 400nm vasta 1500-1600 kohdalla. Miksi siis hyödyntäisi ja millä kohdalla vääntöä paremmin ?
                  Siis kysyn mielenkiinnosta asiaa kohtaan.
                  Riippuu minkä ikäisestä puhutaan. Eikä missään mallissa 525d:ssä ole vääntö isompi kuin 530d:ssä jos saman ikäisestä puhutaan.

                  2006:
                  Engine horsepower and torque curve for BMW 530d (man. 6) in 2006, the model with 4-door sedan body and Line-6 2993 cm3 / 182.8 cui, 170 kW / 231 PS / 228 hp (ECE) engine for Europe ..

                  Engine horsepower and torque curve for BMW 525d (man. 6) in 2006, the model with 4-door sedan body and Line-6 2497 cm3 / 152.4 cui, 130 kW / 177 PS / 174 hp (ECE) engine for Europe ..


                  2008 (LCI)
                  Engine horsepower and torque curve for BMW 525d (man. 6) in 2008, the model with 4-door sedan body and Line-6 2993 cm3 / 182.8 cui, 145 kW / 197 PS / 194 hp (ECE) engine for Europe ..

                  Engine horsepower and torque curve for BMW 530d (man. 6) in 2008, the model with 4-door sedan body and Line-6 2993 cm3 / 182.8 cui, 173 kW / 235 PS / 232 hp (ECE) engine for Europe ..
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • lemi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 72
                    • vaasa

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Riippuu minkä ikäisestä puhutaan. Eikä missään mallissa 525d:ssä ole vääntö isompi kuin 530d:ssä jos saman ikäisestä puhutaan.

                    2006:
                    Engine horsepower and torque curve for BMW 530d (man. 6) in 2006, the model with 4-door sedan body and Line-6 2993 cm3 / 182.8 cui, 170 kW / 231 PS / 228 hp (ECE) engine for Europe ..

                    Engine horsepower and torque curve for BMW 525d (man. 6) in 2006, the model with 4-door sedan body and Line-6 2497 cm3 / 152.4 cui, 130 kW / 177 PS / 174 hp (ECE) engine for Europe ..


                    2008 (LCI)
                    Engine horsepower and torque curve for BMW 525d (man. 6) in 2008, the model with 4-door sedan body and Line-6 2993 cm3 / 182.8 cui, 145 kW / 197 PS / 194 hp (ECE) engine for Europe ..

                    http://www.automobile-catalog.com/cu.../bmw_530d.html
                    Mutta ,mutta löytisköhän tästä Vaasan seudulta tuota softan vaihtajaa? Kun se kerran on mahdollista.

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #11
                      Originally posted by lemi View Post
                      Mutta ,mutta löytisköhän tästä Vaasan seudulta tuota softan vaihtajaa? Kun se kerran on mahdollista.
                      Minä kulen seinäjoella toisinaan. Siellä se on mahollista joku kerta tehä. En tiiä onko lähempänä ketään.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • Telehell
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2016
                        • 330
                        • Joensuu

                        #12
                        Tuo on kyllä totta, että 525d softa kierrättää tuota laatikkoa turhan kovilla kierroksilla. Taajamassa tämän hyvin huomaa, kun keskustassa ajellaan pitkälti 2 vaihteella 2000rpm kierroksilla vaikka voisi kolmostakin tarjota silmään. Tämän takia käytänkin paljon manuaalimodea. Myöskin maantienopeuksissa menee pitkälti 5 vaihteella ja vasta yli 100km/h vauhdissa lykkää 6 vaihteen silmään.

                        Passatilla totuin taas siihen, että auto laittoi aina liian ison vaihteen liian aikaiseen....5 vaihteella jyryytti ylämäkeen 50km/h vauhdissa ja 1200rpm kierroksilla.
                        Mitsubishi Outlander PHEV
                        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                        Ex: Nissan Primera P11 -01
                        Ex: Nissan Sunny -94

                        Comment

                        • Macke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1134
                          • Porvoo

                          #13
                          Mjooh, Tuikkuhan se sitten taas toisaalla kirjoitteli että sitä moottorin softaa puukottamalla päästään vaikuttamaan vaihtoihin (jos en nyt taas väärin ymmärtänyt). Tuhannen taalan kysymyhän onkin sitten, että auttaako toi lootan softan puukotus ja minkä verran, vai pitäiskö sitä moottorin softaa puukottaa?

                          Manuaalillahan saa törkittyä vaihteita kyllä, ja joskus tulee itsekin pakkosyötettyä moottoritiellä kutonen silmään kun ei millään muuten tuntuisi vaihtavan sille. Se nyt ei lähtökohtaisesti kuitenkaan kiinnosta, vaan olis ihan pop saada jotain älliä tohon lootan käytökseen.

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            #14
                            E6x autoja monelta vuodelta liikenteessä.
                            Varmaan softan päivitykset auttaa asiaan.
                            Periaatteessa alunperin x25d mallit on viherpipertäjä malleja,joten kone pyritään pitämään alhaisella kierroksilla.
                            Onko E6x mallissa eri softat?
                            Pikkuveli E90 325d kyllä vaihtaa alhaisillilla kierroksilla jos ei lappu tiskissä.
                            Kutonen on minulla silmässä alle 80in.
                            Kierrokset noin 1350 rpm.
                            Eikä kyllä kaupungissakaan taida 2000 kierrosta olla muulloin kuin kylmällä laatikolla (lämmitysmoodi)
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • Macke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1134
                              • Porvoo

                              #15
                              Mulla on -06 mallinen eli vanhemmalla 6HP lootalla, ja väännön hyväksikäyttämisestä ei tietoakaan toiminnassa. Pikkasen on erilaista meininki tossa 3.0sd X5:ssa mutta eipä niitä nyt tietty voi mitenkään vertailla kun on enempi turpojaja litrojaja tuoreempia lootia jajajaja...

                              Auton softat on muistaakseni syksyltä -09 että on niissäkin varmaan jotain tapahtunut. Mikähän mahtais olla tuorein softataso tollaselle historic kulkineelle?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎