Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D -04 MAFfista errori 3FF0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Der_Mantafahrer
    Newbiemmer
    • Aug 2014
    • 4
    • Vaasa, Finland

    530D -04 MAFfista errori 3FF0

    Kertokaahan viisaammat, mitä olette mieltä:

    Masiina heittää aina välillä vikakoodia 3FF0: ilmamassa liian suuri (referenssiin nähden). Kävin eilen ehtoolla teston kanssa ajamassa pienen lenkin, ja lopputulos näytti tältä (pahoittelen rupista charttia):



    (rail pressuret jätin selkeyden vuoksi pois, seurasivat pyydettyä hyvinkin tarkasti)

    Alku näyttää menevän ihan taiteen sääntöjen mukaan, mutta enemmän painettaessa kaikki ei mene kuin Strömsöössä - ensin ilmamäärä jää pyydetystä, ja sitten ajassa 3:33-3:44 jotain tapahtuu, ja ahtopaine alkaa jäädä tuntuvasti pyydettyä ylemmäs, ja vastaavasti ilmamäärä roikkumaan myös turhan korkealle.

    Tulisi lähinnä noista mieleen, että ahtimen (alipainetoiminen) VNT-mekanismi jumii?

    Laite toimii muuten varsin normaalisti, mutta tuntuisi, että vetoa pitäis olla hieman enemmän.


    Kiitoksia näkemyksistänne etukäteen.
    Last edited by Der_Mantafahrer; 29-04-2016, 06:57. Reason: linkin vaihto
  • kaismat
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 139
    • kuopio

    #2
    Itse lähtisin varmistamaan, ettei maf itsessään ole tiensä päässä. Kellota vaikka joku pyrähdys ja sitten sama pyrähdys maf liitin irti. Kertoo aika paljon ilmamäärämittarin kunnosta.

    Comment

    • Der_Mantafahrer
      Newbiemmer
      • Aug 2014
      • 4
      • Vaasa, Finland

      #3
      Originally posted by kaismat View Post
      Itse lähtisin varmistamaan, ettei maf itsessään ole tiensä päässä. Kellota vaikka joku pyrähdys ja sitten sama pyrähdys maf liitin irti. Kertoo aika paljon ilmamäärämittarin kunnosta.

      Täytyy varmaankin kokeilla tuokin konsti. Kätevintä olisi tietysti testata uudella maffilla, mutta eipä sellaista nyt satu olemaan hyllyssä, muutenhan tässä ei tarttisi arpoakaan.

      Käppyröiden lopussa, tyhjäkäynnillä on myös oudohko kohta, eli boosti on nollassa, mutta mitattu ilmamäärä yhä liian iso.

      Comment

      • Retze
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 422
        • Keski-Suomi

        #4
        Onko ollu imusarja millon viimeks irti ku eikös tää koodi viitannu siihen et imusarja ja imukanavat ois tukossa?
        nyk. jalkapelillä
        ex BMW 320i

        Comment

        • Der_Mantafahrer
          Newbiemmer
          • Aug 2014
          • 4
          • Vaasa, Finland

          #5
          Ei se kyllä tässä tapauksessa taida tukossa olla, otin nimittäin läpät pois imusarjasta joskus melko myöhään viime syksynä, ja putsasin samalla. Sekä EGR että itse imusarja oli yllättävänkin puhtaat, tiedä sitten onko ollut auki ennenkin.

          Comment

          • petete
            Bimmer Rookie
            • Aug 2014
            • 33
            • Hyvinkää

            #6
            Kysäsen tässä myös kun on aiheeseen liittyvää. Laiskuusongelmia ollut autossa turborempan jälkeen, josta sitten vaihdoin rikkinäisen maffin motonetin maffiin. Meno piristyi hieman, mutta edelleen kova viive on ennen kuin tapahtuu mitään ja sittenkin tapahtuu melko vähän.

            Inpalla kuvasin livenä dataa, josko joku osaisi diagnosoida asiasta hieman? Vaihteet 1, 2, 3. Ei ihan loppuun asti



            Sen verran vielä, että kylmällä koneella auto tuntuu reagoivan ja vetävän paremmin.
            Huhuja kuullut, että motonetin maffit eivät olisi välttämättä sitä mitä pitäisi, joten itse epäilin tätä asiaa hieman, mutta ehdotuksia otetaan vastaan.

            320D -04
            Last edited by petete; 09-05-2016, 19:10. Reason: Täsmennystä

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎