530d ei ahda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetriPT
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 290
    • Ylöjärvi

    530d ei ahda

    Laitoin tuonne projektitopicciinkin juttua mutta tätä puolta varmaan seuraa useampi henkilö.

    Olisiko kellään vinkkiä mistä lähteä etsimään vikaa kun ahdot ei nouse?
    Potilaana sigun E61 530d pre lci josta toimiessaan saatiin pihalle vajaa 400hp.
    Nyttemmin vaan savuttaa ja ei kulje sitten ei minnekään.
    Pyynnit on 2,2bar ja toteumat jää noin 0,4bar alle. Savusta päätellen ahdot ei missään vaiheessa kunnon syötöillä nouse sinne missä pitäisi olla.

    Ahdin, vnt-koneisto ja servo sekä moottorin kaapelisarja on tarkistettu. Turbon pitäisi olla täysin kunnossa, kyseessä siis Murolan modaama vakio vnt jossa amg pakosiipi ja 11-lapainen billet joita nyt useampaankin vekottimeen onnistuneesti asennettu.

    Vikakoodeista jää talteen ahtovuodon vikakoodi mutta ahtovuodosta ei ole kyse vaan siitä että ahdin ei ahda.

    Välillä paikaltaankin lähtiessä puskee ensin mustan pilven ja sitten lähtee liikkeelle. Täyskaasukiihdytyksessä puskee aivan järkyttävän sankan savupilven joka ei haihdu moneen minuuttiin. Voisiko kuitenkin tuo vnt koneisto jumia niin että penkissä ei tule esiin mutta lämpöisenä vetää juntturaan? Joskus, hyvin harvoin lähtee savuitta kiihtymään ja silloin kulkuakin on. Useimmiten ei.

    Onkohan kellään ollut vastaavia ongelmia esim. vakioturbon kanssa?
    now. 530D E61 2005
    ex. 325i A Touring 2004
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Onko EGR pois käytöstä ettei ole auki? Ahtovuoto? Kaasuläppä?
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • PetriPT
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 290
      • Ylöjärvi

      #3
      Kaasuläpällä ei vaikutusta kulkuun. Egr kiinni.
      Ahtovuotoa ei ole ja ihmeellistä on kun tuo on niin satunnaista että välillä ahtaa ja välillä ei.
      now. 530D E61 2005
      ex. 325i A Touring 2004

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1374
        • Lempäälä

        #4
        No mutta :
        jos tulee savua mutta ei ahda -> onko ahtopainetta / ilmavirtaa mittaava elin kunnossa ? Tai onko jossain ahtovuoto ?

        Eli tsekkaa nyt vielä map-anturi (onko täynnä egr-moskaa), maf-anturi (pohjaako kiihdytyksessä) sekä ilmanlämpöanturi.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          #5
          Map anturia epäilen itekki.juuri samat oireet oli e39 530d:ssä ja korjautu uudella map anturilla
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • PetriPT
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 290
            • Ylöjärvi

            #6
            Missäs tuo MAP konkreettisesti sijaitsee?
            now. 530D E61 2005
            ex. 325i A Touring 2004

            Comment

            • vekkuli
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1337
              • Liminka

              #7
              Originally posted by PetriPT View Post
              Missäs tuo MAP konkreettisesti sijaitsee?
              Imusarjassa.
              E93 ///M3
              E60 530dA aka M5
              F11 525dA Xdrive
              Tesla model 3 LR MY22

              Comment

              • Wangel436
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1029
                • Ylöjärvi

                #8
                Löytyy imusarjan takapäässä ja näkyy heti kun ottaa suojamuovin pois koneen päältä.
                Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                E61 530D ///M-sport




                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Uudemmissa ahtopaineanturi on imusarjan plenumin päällä, vanhemmissa siellä takapäässä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  Working...
                  X