Laitoin tuonne projektitopicciinkin juttua mutta tätä puolta varmaan seuraa useampi henkilö.
Olisiko kellään vinkkiä mistä lähteä etsimään vikaa kun ahdot ei nouse?
Potilaana sigun E61 530d pre lci josta toimiessaan saatiin pihalle vajaa 400hp.
Nyttemmin vaan savuttaa ja ei kulje sitten ei minnekään.
Pyynnit on 2,2bar ja toteumat jää noin 0,4bar alle. Savusta päätellen ahdot ei missään vaiheessa kunnon syötöillä nouse sinne missä pitäisi olla.
Ahdin, vnt-koneisto ja servo sekä moottorin kaapelisarja on tarkistettu. Turbon pitäisi olla täysin kunnossa, kyseessä siis Murolan modaama vakio vnt jossa amg pakosiipi ja 11-lapainen billet joita nyt useampaankin vekottimeen onnistuneesti asennettu.
Vikakoodeista jää talteen ahtovuodon vikakoodi mutta ahtovuodosta ei ole kyse vaan siitä että ahdin ei ahda.
Välillä paikaltaankin lähtiessä puskee ensin mustan pilven ja sitten lähtee liikkeelle. Täyskaasukiihdytyksessä puskee aivan järkyttävän sankan savupilven joka ei haihdu moneen minuuttiin. Voisiko kuitenkin tuo vnt koneisto jumia niin että penkissä ei tule esiin mutta lämpöisenä vetää juntturaan? Joskus, hyvin harvoin lähtee savuitta kiihtymään ja silloin kulkuakin on. Useimmiten ei.
Onkohan kellään ollut vastaavia ongelmia esim. vakioturbon kanssa?
Olisiko kellään vinkkiä mistä lähteä etsimään vikaa kun ahdot ei nouse?
Potilaana sigun E61 530d pre lci josta toimiessaan saatiin pihalle vajaa 400hp.
Nyttemmin vaan savuttaa ja ei kulje sitten ei minnekään.
Pyynnit on 2,2bar ja toteumat jää noin 0,4bar alle. Savusta päätellen ahdot ei missään vaiheessa kunnon syötöillä nouse sinne missä pitäisi olla.
Ahdin, vnt-koneisto ja servo sekä moottorin kaapelisarja on tarkistettu. Turbon pitäisi olla täysin kunnossa, kyseessä siis Murolan modaama vakio vnt jossa amg pakosiipi ja 11-lapainen billet joita nyt useampaankin vekottimeen onnistuneesti asennettu.
Vikakoodeista jää talteen ahtovuodon vikakoodi mutta ahtovuodosta ei ole kyse vaan siitä että ahdin ei ahda.
Välillä paikaltaankin lähtiessä puskee ensin mustan pilven ja sitten lähtee liikkeelle. Täyskaasukiihdytyksessä puskee aivan järkyttävän sankan savupilven joka ei haihdu moneen minuuttiin. Voisiko kuitenkin tuo vnt koneisto jumia niin että penkissä ei tule esiin mutta lämpöisenä vetää juntturaan? Joskus, hyvin harvoin lähtee savuitta kiihtymään ja silloin kulkuakin on. Useimmiten ei.
Onkohan kellään ollut vastaavia ongelmia esim. vakioturbon kanssa?
Comment