Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sivupeilin palastelu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

Sivupeilin palastelu

Sain viimein aikaiseksi alkaa irrottelemaan peilejä peilikolmioiden (jotka on järkyttävästi hapettuneet) maaalausta varten. Koko peilihässäkkähän irtoaa hienosti, mutta ajattelin sitten purkaa mahdollisimman paloihin ne että saisi hiottua ja maalattua siististi.

Eli peilin lasi pois, kuori pois, muovikehys pois ja sitten muovinen sisuskalu, jolloin ei ole enää kuin itse peilinrunko, peilikolmio ja niiden välissä muutama muovihilu. Peilin runko vielä kääntyy käsin vääntämällä "luimuun" kun vain taittaa. Nivelen alla näkyy ruuveja, mutta niihin ei pääse käsiksi. Kysymys kuuluukin että millä opilla tuo itse peilin runko irrotetaan siitä kolmiosta? Vai rälläkällä?

Onko itseasiassas toi osa 9 (http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...side_mirror_2/) erikseen irtoa kuorenpala siellä pohjassa...
  • Merlin
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 144
    • Rmk

Saikkonää purettua palasiks asti? Jos niin kerro miten, täälä kohta sama edessä. Kertaalleen jo maalasin mutta eihän noita kunnolla saanut hiottua kun en kehdannu alkaa purkamaan palasiksi.
    2006 525 iX

Comment

• Kert
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 108
      • Vantaa

Mulla myös sama homma edessä. Ilmeisesti ihan yleinen vika? Kaverin bemarissa myös hapettunut kolmiot.
      E60 525i (09/2004)
      Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

Comment

• ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

Minulla maalattiin nuo myös ja maalari sanoi että joku muovi piti halkaista että saa pois ja voi puhaltaa pinnat. Kasattaessa oli nätisti sulatellut sauman kiinni.

Comment

• MazterI
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 312
          • Jyväskylä

Muuten sen saa hajalle, mutta niveltä en osannut avata. En tiedä onko se tappi jousineen jotenkin vaan puristettu kassaan, niin ei ainakaan kotikonstein kylloä auennut. Ja sen seurauksena yhtä muoviosaa ei siitä irti saa, kaiken muun kyllä.

Tein sitten itse niin että en puhaltanut vaan hioin käsipelillä (kyllä, oli kova homma) tuon rungon puhtaaksi. Pahimmat oli ne saumakohdat mihin asti maali oli lähtenyt ja pohja hapettunut ja sitten tiukka maali vieressä. Mutta ajan kanssa ne toki sileäksi saa. Sitten vaan teippausta ja paperia vähän suojaksi, joskin sen yhden muovipalan annoin mennä samalla maalilla.

Nyt tuo on pohjamaalissa mustana, ja onhan se jo 100 kertaa siistimpi kuin hapettunut versio, mutta toisessa ketjussa koitankin kysellä että mikähän musta olisi oikea sävy pintaan...

Comment

• Kert
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 108
            • Vantaa

Ja koritakuuseen tollaisia ei varmaan saa?
            E60 525i (09/2004)
            Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

Comment

• Merlin
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 144
              • Rmk

Originally posted by MazterI View Post
              Nyt tuo on pohjamaalissa mustana, ja onhan se jo 100 kertaa siistimpi kuin hapettunut versio, mutta toisessa ketjussa koitankin kysellä että mikähän musta olisi oikea sävy pintaan...
              Mä maalasin sen satiini kuumakestolla Aikaliki orkkis ei kiiltävää mutta ei mattaakaan, Mulla tais jossain olla vielä jemmassa E30 yks peili joka näyttää rakenteeltaan aikasamalta, taidan palastella sen joutessani.
              2006 525 iX

Comment

• MazterI
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 312
                • Jyväskylä

Joku Satin black tais jossain ulkomaisella foorumilla. Ei mene koritakuuseen, koska ei koria
                ... Kävin kokeilemassa.

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎