Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d Vikatilaa? pidemmässä kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patekassu
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 4
    • Jyväskylä

    535d Vikatilaa? pidemmässä kiihdytyksessä

    Tässä jonkin aikaa tullut selailtua foorumia läpi eikä meinannut löytyä tähän asiaan ratkaisua joten uutta lankaa käyntiin.

    Tuli tuossa ostettua vuoden 05 535d. Ajellessa ostopaikkakunnalta kotia päin kaasujalka välillä kävi raskaammaksi ja hymy leveni jokaisen kiihdytyksen myötä kunnes tehot hävisi kertalaakista, aivan kuin kone olisi mennyt vikatilaan. Mitään vikavaloja, vikakoodeja tai hälytyksiä ei tullut, auto vain kulkee todella raskaasti, aivan kuin kaasua ei pääsisi painamaan kuin noin 30%. Tämä vikatila häviää kuitenkin kun auton käynnistää uudelleen, ja taas toimii normaalisti.

    Nyt kun on päässyt tarkastelemaan asiaa tarkemmin, vikatila tulee lähes aina silloin kun vedättää raskaammalla kaasulla 4+ sekuntia. Jos kiihdyttelee ns. pumppaamalla eli ei pidä poljinta pohjassa pitempiä aikoja, vikatilan välttää. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu mistään, laatikko toimii normaalisti vikatilassa ja ilman sekä turbot ahtaa helvetin hyvin silloin kun vikatila ei ole päällä. Lappujen mukaan koneeseen on ajettu harisen ohjelma lukemilla 385/755 ja samalla poistettu DPF (työntää savua mukavasti kiihdyttäessä). Vikatila ei siis aina tule päälle eli joskus pääsee kierrosalueen läpi. Kuitenkin yhden päivän sisällä(n.600km)vikatiloja useampia kertoja.

    Kokeneemmat kertokaa ideoita mihin voisi viitata.:think Myyjän mukaan auto oli tottakai viaton mutta eihän myyjäkään välttämättä kaikkea tiedä/hänelle ole kerrottu. Itsellä ei ole Obd lukijaa kummempia sähkövehkeitä ole joten millä voisi saada vian selville/kuka osaisi tämän selvittää. Marmorille viimeisenä veisin.
    535xd F11 LCI
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Tämä lienee Jyväskylästä ostettu "M5" style?

    Taitaa ahtojen säätely heittää,
    joko alipainesolenoidit tai alipaineletkut on huonossa kunnossa.
    Tietysti vikakoodit kannattaa lukea alkuun ja seurata
    ahtojen käyttäytymistä livedatasta ajon aikana...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #3
      Ohjelmassa liian vähän yliahtamisen prosentuaalista sallimista.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • mtv67
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 364
        • Kokkola

        #4
        Mul oli aivan sama vika. Alipaineletkut oli huonossa hapessa,ne kun uusi,tehot pysyy tallella.
        e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
        e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

        Comment

        • Patekassu
          Newbiemmer
          • Jun 2016
          • 4
          • Jyväskylä

          #5
          Kiitos näistä! Letkut tarkistukseen/vaihtoon ja jos sitten pysyis tehot tuolla koneen ja renkaiden välillä Onhan tuolla jo työnnetty yli 260tkm että hyvin mahdollinen ropleema.
          535xd F11 LCI

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎