Tässä jonkin aikaa tullut selailtua foorumia läpi eikä meinannut löytyä tähän asiaan ratkaisua joten uutta lankaa käyntiin.
Tuli tuossa ostettua vuoden 05 535d. Ajellessa ostopaikkakunnalta kotia päin kaasujalka välillä kävi raskaammaksi ja hymy leveni jokaisen kiihdytyksen myötä kunnes tehot hävisi kertalaakista, aivan kuin kone olisi mennyt vikatilaan. Mitään vikavaloja, vikakoodeja tai hälytyksiä ei tullut, auto vain kulkee todella raskaasti, aivan kuin kaasua ei pääsisi painamaan kuin noin 30%. Tämä vikatila häviää kuitenkin kun auton käynnistää uudelleen, ja taas toimii normaalisti.
Nyt kun on päässyt tarkastelemaan asiaa tarkemmin, vikatila tulee lähes aina silloin kun vedättää raskaammalla kaasulla 4+ sekuntia. Jos kiihdyttelee ns. pumppaamalla eli ei pidä poljinta pohjassa pitempiä aikoja, vikatilan välttää. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu mistään, laatikko toimii normaalisti vikatilassa ja ilman sekä turbot ahtaa helvetin hyvin silloin kun vikatila ei ole päällä. Lappujen mukaan koneeseen on ajettu harisen ohjelma lukemilla 385/755 ja samalla poistettu DPF (työntää savua mukavasti kiihdyttäessä). Vikatila ei siis aina tule päälle eli joskus pääsee kierrosalueen läpi. Kuitenkin yhden päivän sisällä(n.600km)vikatiloja useampia kertoja.
Kokeneemmat kertokaa ideoita mihin voisi viitata.:think Myyjän mukaan auto oli tottakai viaton mutta eihän myyjäkään välttämättä kaikkea tiedä/hänelle ole kerrottu. Itsellä ei ole Obd lukijaa kummempia sähkövehkeitä ole joten millä voisi saada vian selville/kuka osaisi tämän selvittää. Marmorille viimeisenä veisin.
Tuli tuossa ostettua vuoden 05 535d. Ajellessa ostopaikkakunnalta kotia päin kaasujalka välillä kävi raskaammaksi ja hymy leveni jokaisen kiihdytyksen myötä kunnes tehot hävisi kertalaakista, aivan kuin kone olisi mennyt vikatilaan. Mitään vikavaloja, vikakoodeja tai hälytyksiä ei tullut, auto vain kulkee todella raskaasti, aivan kuin kaasua ei pääsisi painamaan kuin noin 30%. Tämä vikatila häviää kuitenkin kun auton käynnistää uudelleen, ja taas toimii normaalisti.
Nyt kun on päässyt tarkastelemaan asiaa tarkemmin, vikatila tulee lähes aina silloin kun vedättää raskaammalla kaasulla 4+ sekuntia. Jos kiihdyttelee ns. pumppaamalla eli ei pidä poljinta pohjassa pitempiä aikoja, vikatilan välttää. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu mistään, laatikko toimii normaalisti vikatilassa ja ilman sekä turbot ahtaa helvetin hyvin silloin kun vikatila ei ole päällä. Lappujen mukaan koneeseen on ajettu harisen ohjelma lukemilla 385/755 ja samalla poistettu DPF (työntää savua mukavasti kiihdyttäessä). Vikatila ei siis aina tule päälle eli joskus pääsee kierrosalueen läpi. Kuitenkin yhden päivän sisällä(n.600km)vikatiloja useampia kertoja.
Kokeneemmat kertokaa ideoita mihin voisi viitata.:think Myyjän mukaan auto oli tottakai viaton mutta eihän myyjäkään välttämättä kaikkea tiedä/hänelle ole kerrottu. Itsellä ei ole Obd lukijaa kummempia sähkövehkeitä ole joten millä voisi saada vian selville/kuka osaisi tämän selvittää. Marmorille viimeisenä veisin.
Comment