Announcement

Collapse
No announcement yet.

ACSM60 / internal fault (airbag-ohjain)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #16
    Räjäyttänyt bagit tuo ohjain ja on sen myötä resetoimattomassa tilassa. Bagiboksithan vetävät itsensä jumiin suuremmista virheistä ja bägien räjäyttämisistä, boksi vetää kirjoitussuojauksen päälle että vikakoodeja ei saa nollattua enää mitenkään - no e36:n SRS boksiin joku oli löytänyt ohjainprosessorin dokumentoimattomia käskyjä joilla vikakoodit sai nollattua kirjoitussuojauksen päälläolosta huolimatta mutta jos ei joku supernörtti ole moista takaovea löytänyt niin tuolla boksilla voi heittää vesilintua, jos saat crash telegramin nollattua niin saat nuo pienemmätkin kirjoitussuojatut. Boksin internal faulthan tulee
    jos boksin sisäinen tarkistusalgoritmi löytää virheen eprommista, sellaisen saa aikaiseksi vaikka ncs expertillä helposti, asetustiedostothan on kahtena kopiona joiden pitää olla identtiset....
    Last edited by naukkis; 08-01-2017, 14:28.

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1365
      • Lempäälä

      #17
      joop, tuttu oli ostanut ebaystä latvian pojilta tuon purnukan. No, otti nyt yhteyttä jo melkoisen tovin jälkeen että näin pääs äijät käymään -> lupasivat vielä vaihtaa purkin toiseen. Hyvää palvelua sanoisin.

      Tuosta eikai muuta ollut tapahtunut tuon internal vian kanssa kuin joku aamu käynyt epäonninen käynnistys. Ei ilmeisesti maailman mittakaavalla e60/e61 autoissa mikään harvinaisuus.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by repsa View Post
        Tuosta eikai muuta ollut tapahtunut tuon internal vian kanssa kuin joku aamu käynyt epäonninen käynnistys. Ei ilmeisesti maailman mittakaavalla e60/e61 autoissa mikään harvinaisuus.
        No ei noissa tarvii muuta kuin jännitepiikin siinä kohtaa kun srs boksi ajaa tarkistusskannia ja bittivirheen huomattuaan vetää boksin lukkoon. Aavistuksen ääliö systeemi vetää koko boksi jumiin ekasta virheestä noin käyttäjän lompakon kannalta. Fläshi irti ja vikakoodialueen nollaus niin boksi pelaisi taas.......

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1365
          • Lempäälä

          #19
          Kaverille tuli toinen purkki, käytetty tämäkin. Saatekirjelmässä luki että varmasti ehjä ja kaikkea.

          No, paikalleen autoon. Kas kummaa, heti tuli vikakoodi että yksi piiri on pamahtanut. Ja aikaisempi 93D5 myös. Ja puuttuvista turvalaitteista (niskatyynyjen bägit ja sos-puhelin ja jotain muuta).

          No, varustelistauksen päivitys ncs-expertillä ja kaiken muun antoi taas nollata paitsi tuon 93D5.

          Eikait autossa itsessään voi olla jotain joka kirjoittaisi tuohon ACSM purkkiin heti tuon vikakoodin ? Olen siinä uskossa että ei.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #20
            Siis kait oot huomannut NCS-expertillä koodaillessa että varustelistaukset yms. on kahtena kopiona ja kummankin pitää olla koodauksen jälkeenkin identtiset tai purkki vetää itsensä jojoon peruuntumattomasti huomatessaan sisäisen koodausvirheen?

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1365
              • Lempäälä

              #21
              Iik sekin meni pas2.

              No ei vaan, asiallinen huomautus jos tätä samaa ketjua joku joskus lukee. Mutta kyse oli siis oikeasti siitä että suomea murtaen puhuva romari lähetti 2 kertaa kaverille kolariautosta ohjaimen mikä oli lukossa.

              Tänään toi AVK:lta hommatun (ei turvalaite-kolariauton) ohjaimen ja kaikki kävi kuin strömsössä. Eli valot on poissa ja nyt se pääsee leimaamaan autoansa vähän myöhässä.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎