Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ostoaikeissa (katsomaan la 18.6.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpaakkonen
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 15
    • Helsinki

    E61 ostoaikeissa (katsomaan la 18.6.)

    Moikka,

    Uutena foorumilla ja ensimmäistä bemaria hankkimassa.
    Olin huomeniss lauantaina aikeissa mennä katselemaan seuraavaa yksilöä


    Onko jotain erityistä mitä kyseisen vuosisarjam bemareissa pitäisi tarkistella ja ottaa huomioon kaupassa tai nyt ennen, jottei tule hukkareissua.

    Hyvältä tuo noin paperilla vaikuttaa...

    + Liitteinä kuvia maalipinnan jäljistä. ruostetta ei kyllä pitäisi olla. Pitäisiköhän noista olla huolissaan.. Tai saisko paikattua ilman uutta maalausta (myllytys?)
    Attached Files
    Last edited by jpaakkonen; 17-06-2016, 08:31.
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Ajomäärä versus tuo kunto ei näytä ainakaan ruudulta katsoen oikein täsmäävän. Tutkisin/tutkituttaisin laitteen aika tarkasti ennen ostopäätöstä, ja mikään autotohtori tarkistus ei ole tässä riittävä..
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • jpaakkonen
      Newbiemmer
      • Jun 2016
      • 15
      • Helsinki

      #3
      Kiitos vastauksesta, ajattelin kun on Suomessa ja ilmeisesti huoltokirjallinen, että kilometrit olisi oikein. Mutta voihan näitäkin ruuvailla. Pitäiskö tuoda teille näytille?

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        #4
        ota takaluukku auki ja kurkkaa lampun kanssa sinne saranoihin missä menee nuo johtosarjat... jos on teipit löystynyt tms johtonipun ympärillä niin kohta on remonttia niihin tiedossa. Testaa panoraamakaton toiminta ja jos ostat niin ensimmäisenä ihan varuiksi putsaa ne luukun vesiputket ettei tule sen kanssa ongelmia.
        Last edited by ptikkala; 17-06-2016, 11:10.

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          #5
          Ota yhteyttä nimimerkkiin jaki ja pyydä tutkimaan auton historia.

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1178
            • Tuusula

            #6
            Tsekkaa nyt vielä takalasin kulmista kontin puolelta kupliiko.
            Ilmoituksen lupaamia huippuvarusteita ei tuosta löydy mutta jos miellyttää niin ei kai siinä.
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • jpaakkonen
              Newbiemmer
              • Jun 2016
              • 15
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by 174000 View Post
              Tsekkaa nyt vielä takalasin kulmista kontin puolelta kupliiko.
              Ilmoituksen lupaamia huippuvarusteita ei tuosta löydy mutta jos miellyttää niin ei kai siinä.
              Ok, et tiedä mitä tuosta uupuu? Voisikohan tämän jostain itse tarkistaa?

              Tässä Trafin tietoja
              Attached Files

              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                #8
                Eiköhän tuo aikaisempi kommentti vaan tarkoittanut että autossa ei ole "huippuvarusteita" siinä mielessä miten ne tällä foorumilla ymmärretään. Eli siinä vois olla jos jonkinmoista perseensuristinta vielä lisää, mutta jos omaan mieleen riittävästi himmuloita niin sittenhän se täyttää kriteerit?

                Helmoista nyt ei ainakaan tartte olla huolissaan ruosteen suhteen kun ovat muovia kuten nuo puskurin kuoretkin. Takarontti voi kyllä tosiaan olla ruosteessa lasin alta alanurkista koska luukunkehyksen suojamuovit tuppaa hinkkaamaan maalipinnan puhki.

                Piuhassahan se kannattaa kanssa käyttää ja lukasta vikakoodit läpi, ja sitten vetelet jonnekin mukulakivikadulle tai vastaavalle ja kuuntelet ettei etupää kolise. Jos ei ole termari ja/tai hehkuremppaa tehty niin suurella todennäköisyydellä molemmat saa fiksata kuntoon.
                Last edited by Macke; 17-06-2016, 14:36.

                Comment

                • J.O.
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 35
                  • Espoo

                  #9
                  Ja eikös näissä ole ne surullisen kuuluisat imusarjan läpät, jotka irrotessaan aiheuttavat "ihanan kallista" remonttia? Eli onko ne läpät poistettu vai ei. Ja takana ilmajousituksen kompressorin ilmanottoletku: jos ei ole vaihdettu, niin voi olla jo rikki ja kun kompressori menee rikki, niin se on merkkikorjaamolla vähintään toiminta-tonni.

                  Comment

                  • jpaakkonen
                    Newbiemmer
                    • Jun 2016
                    • 15
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by J.O. View Post
                    Ja eikös näissä ole ne surullisen kuuluisat imusarjan läpät, jotka irrotessaan aiheuttavat "ihanan kallista" remonttia? Eli onko ne läpät poistettu vai ei. Ja takana ilmajousituksen kompressorin ilmanottoletku: jos ei ole vaihdettu, niin voi olla jo rikki ja kun kompressori menee rikki, niin se on merkkikorjaamolla vähintään toiminta-tonni.
                    Täältä toiselta foorumilta katselin että juuri tässä mallissa läppiä ei olisi

                    Comment

                    • Ale-ksi
                      BTCF Member
                      • Dec 2011
                      • 275
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by J.O. View Post
                      Ja eikös näissä ole ne surullisen kuuluisat imusarjan läpät, jotka irrotessaan aiheuttavat "ihanan kallista" remonttia? Eli onko ne läpät poistettu vai ei.
                      LCI 525d:stä noita läppiä ei ole löytynyt edes uutena.

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by J.O. View Post
                        Ja takana ilmajousituksen kompressorin ilmanottoletku: jos ei ole vaihdettu, niin voi olla jo rikki ja kun kompressori menee rikki, niin se on merkkikorjaamolla vähintään toiminta-tonni.
                        Ehkä merkkikorjaamolla, mutta jos viitsii itse tehdä puoli tuntia töitä niin uusi kompura on paikoillaan alle 300 euron kustannuksilla.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • jpaakkonen
                          Newbiemmer
                          • Jun 2016
                          • 15
                          • Helsinki

                          #13
                          Moikka,

                          Tosiaan kiitoksia paljon avusta. Vaikuttaa todella pätevältä foorumilta
                          Käyn huomenna näyttämässä autoa täälläkin kommentoineen kaverin JW-Service pajalla. Sopivasti lähellä auton sijaintia.

                          Siellä saataneen hyvä yleiskuva kunnosta.
                          Nämä 4 nyt listasin. Vaikuttaisi että paljon saisi estettyä takatilan purkamisella ja johtojen/putkien kunnossapitämisellä. Pitää sitten katsoa missä nuo saisi tehtyä, itsellä ei oikein ole paikkaa tehdä moisia...

                          Johtosarjat takana
                          - ota takaluukku auki ja kurkkaa lampun kanssa sinne saranoihin missä menee nuo johtosarjat... jos on teipit löystynyt tms johtonipun ympärillä niin kohta on remonttia niihin tiedossa.
                          Panoraamakatto poistoputket
                          - Testaa panoraamakaton toiminta ja jos ostat niin ensimmäisenä ihan varuiksi putsaa ne luukun vesiputket ettei tule sen kanssa ongelmia.
                          Rouste
                          - takalasin kulmista kontin puolelta kupliiko
                          Kompressorin ilmanottoletku
                          - takana ilmajousituksen kompressorin ilmanottoletku

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            #14
                            Kannattaa vielä vähän kurkata takakontin välipohjan alle onko merkkejä kosteudesta/ jälkiä että olis ollut kosteutta. Sinne tuo vesi yleensä valuu jos panoraman vedenpoistokanavat tukossa.

                            Siellä pitäis olla ainakin 1 ohjainmoduli noilla varusteilla.
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by Tojopa View Post
                              Ota yhteyttä nimimerkkiin jaki ja pyydä tutkimaan auton historia.
                              Tuo onnistuu mullakin
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎