Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikko ongelmia apuja siihen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ariman
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 20
    • Finland

    Vaihdelaatikko ongelmia apuja siihen

    Moikka!

    530 xd vm. 2006

    Onko muilla sattumalta ollut tämän kaltaista vikaa?
    Löytyykö sivustolta apuja ongelmaani, ajoittain auto vaihtaa S kun D on päällä, tätä on jatkunut silloin tällöin. Vika on ollut olemassa aika kauan, se tuli yllättäen ja on alkanut vaihtaa D ollessa päällä itsestään S vaihteelle. Sitten nyt aivan viime aikoina on jopa tehnyt sellaista että kun lähtee D liikenteeseen rauhallisesti, nykäisee aika rajusti vaihtaessaan isompaa, tuntuu kuin ensin yrittäisi vaihtaa pienempää silmään kunnes vaihtaa isompaan, rykäisee siis vain liikkeelle lähdon jälkee.

    Vaihdoin öljyt josain 220th km kohdalla, ehkä vikä on siinä etten ollut ajoissa. Koitin myös sellaiseen laatikon puhdistukseen mutta eipä silloin löytynyt hesassa suutinta joka sopisi autoni laatikkoon joten jäi tekemättä ja vaihdoin öljyt sitten myöhemmin, nyt Turkuun on tullut toinen paikka jossa voi pestä laatikon yms ja saataa siis auttaa, vielä en ole koeillut tätä.

    Olisiko vika löydettävissä tai buutattaivissa jollain konstilla? Kiitos jos voit auttaa tai vastailla kokemuksella.

    t. arska
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Kun niitä öljyjä on menty vaihtamaan, niin onko siellä nyt oikeanlaiset öljyt ja varmasti oikea määrä öljyä?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1761
      • HKI/Orimattila

      #3
      Onko tää vika sis jatkuva vai tulee silloin tällöin? Jos tulee vain silloin tällöin epäilisin, että kyseessä on DPF-poltto, jolloin auto menee pienemmillä vaihteilla kuten Sportilla.

      Jos on jatkuvaa niin tarkistaisin myös öljyn määrän.
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • ariman
        Newbiemmer
        • Nov 2013
        • 20
        • Finland

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Kun niitä öljyjä on menty vaihtamaan, niin onko siellä nyt oikeanlaiset öljyt ja varmasti oikea määrä öljyä?
        Öljyt vaihdettiin kyllä alan liikkeessä joka bemareita huoltaa ja korjailee joten heidän kontolleen nuo asiat sitten jäivät koskien öljymerkkiä ja määrää.

        Vikakoodolukijaa itselläni ei ole ja olisko tuo INPA sellainen okei laite joka kannattaa hankkia jos sitä kautta koodeja saisi ihan mitä vaan sitten jatkoa ajatellen.

        Comment

        • ariman
          Newbiemmer
          • Nov 2013
          • 20
          • Finland

          #5
          Originally posted by E39Fin View Post
          Onko tää vika sis jatkuva vai tulee silloin tällöin? Jos tulee vain silloin tällöin epäilisin, että kyseessä on DPF-poltto, jolloin auto menee pienemmillä vaihteilla kuten Sportilla.

          Jos on jatkuvaa niin tarkistaisin myös öljyn määrän.
          Vika ei oikeastaa ole jatkuvaa nyt vielä, tulee ajoittain kuitenkin enemmän lähiaikoina. Joo DPF ei ainaskaan ole putsailtu tuota ja oliko jopa niin että tämän voisi josain kokonaan ohittaa ohjelmoinnilla??

          Öljyn määrää ei ole sen jälkeen tarkistettu.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by ariman View Post
            Öljyt vaihdettiin kyllä alan liikkeessä joka bemareita huoltaa ja korjailee joten heidän kontolleen nuo asiat sitten jäivät koskien öljymerkkiä ja määrää.

            Vikakoodolukijaa itselläni ei ole ja olisko tuo INPA sellainen okei laite joka kannattaa hankkia jos sitä kautta koodeja saisi ihan mitä vaan sitten jatkoa ajatellen.
            Mikäli haluaa itse näitä tutkia, niin kyllähän INPA&ISTA yhdistelmä on aikalailla paras mitä harrastaja voi järkevästi hankkia. Molemmat on BMW:n omia softia, joten toimivat todella hyvin BMW:n kanssa. Vaatii läppärin ja piuhan.

            INPA on tehtaalle tarkoitettu softa. INPA:ssa tämän ikäisten kanssa koodit tulevat yleensä saksaksi. ISTA on merkkihuollon käyttöön tarkoitettu ja sen saa kokonaan englanniksi. ISTA on hitaampi kuin INPA.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • MayheM
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 521
              • Oulu

              #7
              Heitetäämpä puuhun liittyen, kun itsellä vastaava peli juuri hommattu. Joskus kuullut, että tomaatin öljynvaihdoista ollut kahta koulukuntaa. Mutta onko olemassa konsensusta, että olisikohan syytä vaihdella tuohon omaan 167 tkm mentyyn peliin? Ja aihetta sivuten: kuinka kestävä loota on kyseessä, jos miettii koneen kutittelua ohjelmalla? Ja ohjelmoinnin syynähän olisi ennen kaikkea kulutus, joka seka-ajossa 8,5, matkalla "norminopeuksin" ~7,2-7,3, parhaillaan pintakaasulla 80-90 km/h saattaa mennä 6,6 tienoille. Onkohan normaalia 530 xdA 2006, rengastus 245/40R18?
              BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
              BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
              BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
              BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
              VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
              BMW E46 323i -98 (2008-2011)
              Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
              Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
              Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

              Comment

              • Telehell
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2016
                • 330
                • Joensuu

                #8
                No haynesia lainaten: "eihän tuoreet öljyt koskaan pahasta ole". Toisaalta taas saa lukea ns. paskashokeista joita tullut öljyn vaihtojen jälkeen. Ehkä itse jättäisin vaihtamatta jos vaihteisto muuten normaalisti toimii.

                Itsellä 525 kulutus 225/17 renkailla matkassa 6.6 ja kaupungissa 13-14. En tiedä yhdistettyä kun en koskaan aja 50/50 kaupunkia ja maantietä
                Mitsubishi Outlander PHEV
                Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                Ex: Nissan Primera P11 -01
                Ex: Nissan Sunny -94

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  #9
                  Mulla nyt tankillisen kulutus 6.4, 70% matka-ajoa pääosin alle 100km/h, motaria 100km ja loput kaupunkiajoa. Keskinopeus 60.4km/h :think
                  Onko mulla vikaa kun menee näin vähällä?
                  Ja ennen kuin kukaan sanoo niin kulutuslukema todellinen kulutus.
                  Last edited by E39Fin; 30-06-2016, 23:38.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • AjE
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 104
                    • i3

                    #10
                    Oma `06 530xd keskikulutus 7,2. Ajosta arkena 90% 50km suuntaansa työmatkaa kantatietä pitkin.

                    Ei taida olla kuin litran ero keskikulutuksessa mitä toteutui VAG 4 sylinterisillä dieseleillä.

                    Comment

                    • jamo1
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2003
                      • 90

                      #11
                      535d lci fault code 4f85 e-kytkin

                      Vikaa koitettu korjata öljyjä vaihtamalla ja adptaatioita nollailemalle. Vika pysyikin pari kuukautta poissa talvella, mutta nyt pahentunut lämpimillä keleillä. Elikkä laatikko lähtee luistamaan 5- ja 6-vaihteella noin 2000rpm kun vääntöä reilusti, ja menee vikatilaan. Kylmillä öljyillä ei luista. Ite vois vielä megatronikkaa zip-kitin laittaa ja tiivisteet, mutta meneeköhän hukkaan? Mitä oon selvitellyt niin mahdollisesti vika e-kytkimen akselinholkki kulunut väljäksi ja hukkaa siitä paineet. Laatikolla ajettu 220tkm et mikäköhän ois järkevä ratkaisu, ja mielellään kuulisin mikä vika muilla ollut samalla vikakoodilla. Recro pyytää 2500€ jos ajas auton pihaa ja lähtis seuraavana päivänä kunnostetulla laatikolla 100tkm takuulla. Mitä noita osa hintoja kattelin niin ei hirveen kallis tollanen helasarja, eikä kytkinkään ihan maltaita. Onks kukaan harrastaja purkanut näitä, onko tekemätön paikka? Laatikon vois irrottaa autost jos jollain harrastajal homma hallinnas ja kiinnostust esim iltahommist.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎