Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 pitkät valot ei pysy päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anttiha
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 138
    • Tampere

    e61 pitkät valot ei pysy päällä

    Auto pre-LCI 530xd -06. Autossa kurvixenonit ja valoautomatiikka.
    Vikana on, että pitkät valot ei pysy päällä kuin noin 1min ajan. Lisäksi apukuskin full beam eli sisempi polttimo ei pala.

    Autoon virrat ja pitkät päälle viiksestä ja kuulee kun xenonien peilit kääntyy ja keskivalo syttyy. Noin 1min kuluttua peilit kääntyy takaisin ja keskivalo sammuu. Pitkiä ei saa enää syttymään viikseä eteenpäin työntämällä.
    Viiksestä vetämällä valot palaa kaikki normaalisti, eli keskimmäiset molemmat ja omat xenonit palaa.

    Ainoa vikakoodi minkä valojen ohjainlaitteista löysin oli Bi-xenonklappe defekt. Liittyykö asiaan vai onko tämä muuta ongelmaa?

    Mitään ideoita ja mistä lähtisi jatkamaan etsintää?
    Attached Files
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10031
    • KVLA

    #2
    "Bi-xenon-luukku" viallinen? Mites noi jännitteet. Aika alhaiset. Vaikuttaisiko asiaan.

    Comment

    • Anttiha
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 138
      • Tampere

      #3
      No joo, jännitteet ehkä tossa alhaiset. Auto ei ollut käynnissä ja hetken jo touhunnut.
      Sama vika käynnissä olevalla autolla, siinä jännite ollut ~13V

      Sen verran piti lisätä, että pitkissä oli jälkiasennusxenonsarja, jonka sittemmin poistin ja laitoin perus halogenit paikalleen.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Anttiha View Post
        No joo, jännitteet ehkä tossa alhaiset. Auto ei ollut käynnissä ja hetken jo touhunnut.
        Sama vika käynnissä olevalla autolla, siinä jännite ollut ~13V

        Sen verran piti lisätä, että pitkissä oli jälkiasennusxenonsarja, jonka sittemmin poistin ja laitoin perus halogenit paikalleen.
        13V on myös liian matala. Kannattaa varmistaa, että jännitteet on kunnossa. Aiheuttaa muuten mielenkiintoisia ongelmia.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Anttiha
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 138
          • Tampere

          #5
          Jännitteet on kunnossa. Auto käynnissä jännite 14,2V.

          Muita vikapaikkoja alettava etsiä. Miten rikkinäinen ohjainlaite käyttäytyy valoilla ja mikä tarkkaan ottaen tuota lisävalo/suljinta ohjaa?

          Comment

          • Art_Zi
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 170
            • Kemi

            #6
            Aihetta hieman sivuten...pitäiskö noi pitkät valot syttyä automaattisesti heti jos pimiällä taipaleella lyö sen pitkien automatiikan päälle? Ei meinaa saaha toimimaan automaattipitkiä toimimaan millään...
            E61 525dA preLCI -2007
            VW Typ2 -1967
            Ex. E46 328ia touring

            Comment

            • ekaBMW
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 441
              • Oulu

              #7
              Itsellä (LCI) toimii seuraavasti:

              Jos automatiikka päällä idrivessa
              - Viiksestä vetämällä voi vilauttaa pitkiä
              - Viiksen pukkaaminen eteenpäin aktivoi automatiikan. Sytyttää pitkät jos ei ole valoisaa, vastaantulijoita eikä katuvaloja. Mittaristossa pitkien merkin vieressä A kirjain.
              - Jos viikseä pukkaa toisen kerran niin pitkät syttyy automatiikasta välittämättä. A kirjain sammuu.
              - viiksestä vetämällä pakotetaan lyhyet päälle niin kuin ilman automatiikkaakin.

              Itsellä kokemuksia vain tästä yhdestä autosta. Onko automatiikat kehittyneet uudemmissa ja muissa merkeissä?
              Itsellä vaihtaa aivan liian helposti lyhyville
              a) pitkällä suoralla vastaantulija jopa 4 km päässä.
              b) useiden liikennemerkkien kohdalla (heijastavat liian hyvin valoa takaisin)
              Kun auto on sivuutettu, menee pari sekuntia ennen kuin pitkät syttyvät eli aivan liikaa viivettä. Suositushan on että sytytetään jo hieman ENNEN kuin vastaantulija sivuutetaan.
              Takavalojen osalta (hitaampaa lähestyessä) tuntuu että välillä vaihtaa liian aikaisin ja välillä liian myöhään.
              Tuo valoautomatiikka on sellainen varuste jonka otan vain jos tulee mukana "ilmaiseksi". Sen verran paljon joutuu puuttumaan toimintaan manuaalisesti. (Välillä olen sammuttanut kokonaan idrivesta)
              F11 530d xDrive 09/16
              Ex E60 530d xDrive A 10/08
              Ex E60 520dA 09/08 liisari
              Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
              Ex Opel Kadett 1.6 -89

              Comment

              • Art_Zi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 170
                • Kemi

                #8
                Mites pre LCI:ssä? iDrivessä ei vissii oo mitään valikkoja? Ei vaan omassa syty. Tai no kerran kävivät päällä ku mettäpätkää ajelin mutta sen jälkeen en oo saanu toimiin..
                E61 525dA preLCI -2007
                VW Typ2 -1967
                Ex. E46 328ia touring

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎