Announcement

Collapse
No announcement yet.

hiukkassuodatin 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tsouns
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 50
    • Rovaniemi

    hiukkassuodatin 530d

    Noniin. Se alkaa olla particle filter vaihto ilmeisesti edessä. Reilu 190 000 on mittarissa -05 vuosimallin 530 :ssä. Mitäs porukka sanoo että tässä nyt sitten kannattaisi tehdä? Ostaa uusi suodatin kiloeuroilla vai onko tässä jotain muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

    Ei huvittaisi reilun kymppitonnin autoon tonnia laittaa suodattimen takia. Mitä olette itse tehneet? Olen ymmärtänyt että jotkut ovat poistaneetkin koko roskan sieltä häirittemästä? Minkälainen rojekti se kaikkinensa on sitten ollut? Ja hinnoista saa tietenkin kans kertoa.
  • Roito
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 3921
    • Tavastila/Kotka

    #2
    AJtechille vaan, suodatin hiiteen, ohjelma sisään ja hymysuin ajaa auringonlaskuun.. alle tonnilla selviät
    BMW E70 X5 käyttismöhkö
    MB W639 Kummisetä

    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Originally posted by Tsouns View Post
      Noniin. Se alkaa olla particle filter vaihto ilmeisesti edessä. Reilu 190 000 on mittarissa -05 vuosimallin 530 :ssä. Mitäs porukka sanoo että tässä nyt sitten kannattaisi tehdä? Ostaa uusi suodatin kiloeuroilla vai onko tässä jotain muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

      Ei huvittaisi reilun kymppitonnin autoon tonnia laittaa suodattimen takia. Mitä olette itse tehneet? Olen ymmärtänyt että jotkut ovat poistaneetkin koko roskan sieltä häirittemästä? Minkälainen rojekti se kaikkinensa on sitten ollut? Ja hinnoista saa tietenkin kans kertoa.
      Miksi sille pitäsisi ylipäätänsä tehdä mitään? Onko ollut jotain oireita? Voihan olla, että ajat vielä toisen mokoman, ilman ongelmia.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        Mistä olet päätellyt että filtteri on finaalissa? Tämän ikäisissä on "hieno" laskuri joka läskee vaihtamaan filtterin kun 200tkm tulee täyteen, todellisuudessa filtteri kuitenkin monesti kestää huomattavasti pidemmälle. Jos termostaatit, kaasuläppä jne ovat kunnossa, merkitään testerillä filtteri vain vaihdetuksi ja kovaa ajoa. Jos taas filtteri on tukossa, tarkistetaan edellä mainitut vikapaikat, suoritetaan pakkopolttoajo, merkataan suodatin vaihdetuksi ja edelleen kovaa ajoa.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Tsouns
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 50
          • Rovaniemi

          #5
          Ookei, mitään se ei kyllä siis ole oireillut. Tuli vain tosiaan se mittari siihen pisteesee että alkoi ilmottamaan. Ajattelinkin jo että kannatteeko sitä kunnossa olevaa korjatakaan. Eli tuon pitäisi testerillä tosiaan saada kuitatuksi?

          ajtech voisi sitten tulla kyseeseen kun on siellä suunnalla muutenkin käymässä, kuinka ne katsurit on huomanneet noota dpf poistoja?

          Comment

          • >Jon1<
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1054
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Tsouns View Post
            Ookei, mitään se ei kyllä siis ole oireillut. Tuli vain tosiaan se mittari siihen pisteesee että alkoi ilmottamaan. Ajattelinkin jo että kannatteeko sitä kunnossa olevaa korjatakaan. Eli tuon pitäisi testerillä tosiaan saada kuitatuksi?

            ajtech voisi sitten tulla kyseeseen kun on siellä suunnalla muutenkin käymässä, kuinka ne katsurit on huomanneet noota dpf poistoja?
            Vanhan pöntön jos tyhjäät niin eivät huomaa mitenkään.. Itsellä dpf:n tilalla vaimennin ja hyvin mennyt leimalta läpi
            ex:F11 535xd M-Sport
            ex:e61 530D M-Sport
            ex:e38 740i mafia
            ex:e36 328
            ex:e36 320
            ex:e30 320->325

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Joo ei ne sitä katsastuksessa huomaa mutta miksi pitäisi maksaa siitä että autosta rikotaan ehjä osa?
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Roito
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 3921
                • Tavastila/Kotka

                #8
                Originally posted by böntti View Post
                Joo ei ne sitä katsastuksessa huomaa mutta miksi pitäisi maksaa siitä että autosta rikotaan ehjä osa?
                lissöö voimmoo :think
                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                MB W639 Kummisetä

                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #9
                  No se on sitten eri homma jos ollaan lisää voimaa hakemassa. Voimaakin toki tulee ihan samalla mitalla vaikka ehjä dpf olisi paikallaan.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Tsouns
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 50
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Tarkoitus ei ole alkaa tosiaan ehjää särkemään nyt. kyllä se särkynee sitten aikanaan, mutta silloinkaan tuskin uutta pönttöä tulen ostamaan, vaan tyhjätään se vanha pönttö.

                    Tuota, sitten taas yksinkertaisempi kysymys; voiko sen huoltovalon nollata ihan millä vaan testerillä vai pitääkö olla jokin tietty?

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #11
                      Sen voi nollata mittariston piilovalikosta, katso youtubesta ohje (e60 service interval reset).
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • _Sylin_teri_
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 366
                        • Suomi finland

                        #12
                        Milläs lci:stä saa nollattua kun siinä kertoo vaan vikakoodilla vaihtotarpeesta ja ei meikäläisen mielestä oo siellä salavalikossa sitä?

                        Istalla varmaan saa?

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          #13
                          Originally posted by _Sylin_teri_ View Post

                          Istalla varmaan saa?
                          Kyllä
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • Tsouns
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 50
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Hmh. Asentaja sanoo ettei pääse sisälle tonne tietokoneeseen, autocom käytössä. Mistähän se tämä johtuu? Onko ollut vastaavaa problematiikkaa muilla?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎