Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahtovuodon korjausta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Artsi 98
    Newbiemmer
    • Aug 2016
    • 3
    • Helsinki

Ahtovuodon korjausta

Tervehdys,

Hankin e61 535d m-sportin -05 ja imusarjan läppien irroituksen jälkeen imusarjalle tulevan ahtoputken kuminen ylämutka halkesi (ei kestänyt ilmeisesti haperona vääntelyä). Nyt tulee ahdot pihalle kun nousevat. Onko kellään tietoa mistä saisi pelkät letkumutkat ettei tarvisi ehjää putkea vaihtaa? Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista.

Yt. Aaro
  • Käyttäjä
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 60
    • kuun pimeä puoli

Ebaysta tilasin itse, esim. tää
    e61 530d 2004
    ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

Comment

• Artsi 98
      Newbiemmer
      • Aug 2016
      • 3
      • Helsinki

Originally posted by Käyttäjä View Post
      Ebaysta tilasin itse, esim. tää
      Kiitos linkistä! Onkohan tuo pätkä samanlainen, sisähalkaisija ym. 530d ja 535d? Osaisko joku vahvistaa? Suomessako ei kukaan myy erikseen?

Comment

• AnttiMH
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 146
        • Esbo

Pari vaihtoehtoa, osa voi olla joidenkin mielestä myös huonoja, joten punnitse ja harkitse itse.

Jos hakusessa sellainen osa mikä yleensä myydään vain jonkun kalliin osan kanssa, katso Autoromuttamot, siellä on todennäköisesti myynnissä osa minkä tarvitset (toki käytettynä, joten katso ikää ja kilometrejä). Ehkei paras paikka kumiletkun hakuseen.... Romuttamoiden kohdalla netistä voi hakea tai laittaa nettiin s-postia, voi myös soittaa. Ensin pitää toki osata tarkkaan selittää mitä tarvitsee.

E-Bay.de Sieltä olen itse löytänyt uusia osia halvemmalla kuin mistään autovaraosa tai autotarvikeliikkeestä netistä. Pitää osata vähän Saksaa tai osata kääntää hakusanoja netissä suomesta saksaan. Myös varaosanumerolla voi hakea. Tässä kannattaa olla tarkkana että saa alkuperäisosaa tai Lemförderiä tms. jos sellaista hakee, myynnissä myös paljon käytettyä osaa. Edullisesti on myynnissä kaikenlaisista maista tulevia "BMW" osia. Myyjän luotettavuutta voi arvuutella myyjän % tyytyväisyysarvion perusteella.

Varaosanumerot saa esim täältä hakemalla automallin kautta. Osanumerot vaihtuvat vuodesta toiseen, joten samalla osalla voi olla lukuisia numeroita, mutta osat siis vastaavat toisiaan, jos olet laittanut oikean valmistuspäivämäärän ja automallin.

Toki ebay.co.uk löytyy myös kaikenlaista, ja englanniksi. Esim. ohjaukseen liittyvissä osissa pitää olla tarkkana ettei tilaa jotain mikä sopii vain autoihin joissa ratti oikealla.
        Last edited by AnttiMH; 05-08-2016, 11:26. Reason: kirjoitusvirhe.

Comment

• Ile R
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 32
          • Kajaani

Itsellä oli sama homma että oli halki. Bematorilta tuli käytetty ja nimen omaan se ylimmäinen letku pitäisi olla sama vaikkei ole 535 oma. Tai ainakin se menee paikalleen

Comment

• revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

Minä ostin tämän setin, tässä on sekä ylä- että alaletku. 535d.

| Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

Comment

• Artsi 98
              Newbiemmer
              • Aug 2016
              • 3
              • Helsinki

Kiitokset kaikille kommentoineille hyvistä vastauksista! Homma ratkesi niin, että sitkeän metsästyksen jälkeen löysin KL-varaosilta hyllystä setin, jossa oli sekä ylä- että alamutka klemmareineen ja ylös myös se muoviosa jossa on kiinnitysklipsi. Jotta seuraavilla osan etsijöillä olisi helpompaa, niin ostamani setin valmistaja näytti olevan Bugiad (Germany) ja numerot joista joku on valmistajan varaosanumero jolla se KL-varaosilta löytyy ovat:

76791
              1D11D04
              5080125B

Ei siis löytynyt Bemarin varaosanumerolla, myyjä sanoi ettei heidän järjestelmänsä anna sillä muuta kuin sen koko setin jossa myös alumiiniputki, eikä löytänyt heidän osaviidakosta pelkkiä noita palasia. Kävi tuuri kun joku korjaamoasiakas oli hakenut saman setin ja tiennyt valmistajan oman osanumeron, jolloin myyjä pirautti minulle takaisin, että nyt löytyi.

Vaikutti ainakin pikaisella vilkaisulla mielestäni laadukkaalta setiltä ja hinta oli muistaakseni n. 149e. Eli säästää tuossa nyt kuitenkin sen vähintään n. 120e, jos ei alumiiniputkessa ole mitään vikaa. Pussissa tosin oli hämäävästi merkintä 520d, mutta halkaisija vaikutti olevan sama. Kun googlailin varaosanumeroita niin vaikutti siltä että samaa osasettiä on tehty eri numeroilla (käy ilmeisesti useampaan koneeseen). Asennus tapahtui Rahumets Servicellä kun oli muutakin remppaa, ja oikeanlaiset kuulemma olivat.
              Last edited by Artsi 98; 06-08-2016, 20:46.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎