Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrokset hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joonas__
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 67
    • Varkaus

    Kierrokset hukassa

    Autona 04 530d e61. Oireena on ettei auto meinaa vetää millään ja muutenkaan ei kierrä yli 3500rpm. Vika ei anna näyttöön mitään herjaa. Outoa on ku auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen ni hetken se toimii niinkuin pitää. Muutaman koodin se antaa dde:ltä. Välillä kiertää normaalisti vaikka koodit on päällä ja välillä vaatii nollauksen. Koodit on
    - 4203 gluehsteuetgeraet, 4448 botschaft, 45f8 botschaft ja sit 4a70 joka ilmeisesti tulee ohjelmasta. Turbon päällä olevasta ilmaputkesta oli porsinu tiiviste pihalle, vaihdoin sen tänään eikä auttanu. Liittimiin ympäri konehuonetta suihkutellu kontaktisprayta. Voisko vika kuitenkin olla ahtovuodoissa. Dpf:ssä se ei ole kun on poistettu ohjelmasta ja autosta pari viikkoo sitte.
    Näistä puutumisista ollu aiemminkin juttua, olisin kuitenki kiitollinen jos jollain olisi tietoa millä nää on ratkennu.
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Ilmamassamittari?
    Harvoin antaa vikakoodia edes.

    Comment

    • Joonas__
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 67
      • Varkaus

      #3
      Ilmamassamittaria vähän epäilly itekin, vaan eikös sen pitäis toimia vähän paremmin johto irrotettuna. Kokeilin johto irti mutta ei ollut vaikutusta.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        En tiedä, edellinen imm testaus oli Audissa jossa piuhan irroitus kyykytti auton täysin, ei suostunut toimimaan ollenkaan ja käytti vain yhtä vaihdetta. Bmw:stä kokemus puuttuu.

        Comment

        • Joonas__
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 67
          • Varkaus

          #5
          Okei, pitääpä tutkia lisää. Livedataa ku katsoin ni ilmamassa oli puolet pienempi ku pyynti. Eikös tää viittaa joko kunnon vuotoon tai rikkinäiseen mittariin.

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #6
            Siis: ilmamassamittarin liittimen irroitus siirtää moottorinohjauksen (ainakin bmw:ssä) varaohjelmalle joka perustuu ahtopainekarttoihin.

            Tällä saadaan suljettua imm-vika. Eli jos toimii paremmin, imm on rikki, jos huonommin tai samalla tavalla, vika ei ole imm:ssä. Toki voi olla kaksi vikaa päällekkäin, eli imm ja joku muu, jolloin auto toimii huonommin imm irroitettuna.
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • Joonas__
              Bimmer Rookie
              • Aug 2015
              • 67
              • Varkaus

              #7
              Tilasin kuitenkin uuden mittarin. Katotaan auttaako?
              Autohan ottaa paikallaan starttauksen jälkeen hyvin kierroksia jonkun aikaa, sitten kun lähtee liikkeelle ni puutuu heti.
              Millä ohjelmalla ne arvot saa kuitattua vaihdon jälkeen?

              Comment

              • Joonas__
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 67
                • Varkaus

                #8
                Mikä osa on linkistä numero 9? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=13_0652
                En nähnyt siinä johtoo ollenkaan.

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1361
                  • Tampere

                  #9
                  Lämmitin jonka pitäisi estää jäätyminen. Ei taida edes löytyä kaikista tuontipeleistä, mutta on jälkiasennettavissa. Todennäköisesti toimii hyvin ilmankin. Tällä vialla ja tuolla ei luonnollisesti ole mitään tekemistä keskenään.

                  Comment

                  • Joonas__
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2015
                    • 67
                    • Varkaus

                    #10
                    Vika paikallistettu ja kyllä se sit on se IMM. Päästin piuhan irti heti starttauksen jälkeen ja nyt ainaki 100km pääsi ongelmitta. Illalla vaihdan uuden mittarin. Onko siin niin että piuha on irroitettava ennen kuin menee vikatilaan?
                    Miten nollataan uudesta mittarista adaptaatio arvot?

                    Comment

                    • Joonas__
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2015
                      • 67
                      • Varkaus

                      #11
                      No eihän se ruennut toimimaan vaikka vaihdoin mittarin ja nollasin adaptaatiot.
                      Tänään ajossa katselin livedataa ja charge air pressure jää täydellä kaasulla noin 1000 pyynnistä, silloin kun vika on päällä. Silloin kun viat kuittaa pois niin vastaa vähän aikaa hyvin pyyntiä, kunnes menee vikatilaan.
                      Mikähän ihme tässä nyt on?
                      Last edited by Joonas__; 26-08-2016, 09:39.

                      Comment

                      • Telehell
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2016
                        • 330
                        • Joensuu

                        #12
                        Miten nollasit adaptioarvot?
                        Mitsubishi Outlander PHEV
                        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                        Ex: Nissan Primera P11 -01
                        Ex: Nissan Sunny -94

                        Comment

                        • Joonas__
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2015
                          • 67
                          • Varkaus

                          #13
                          Dissillä auton ollessa sammuksissa mut tietysti virrat päällä. Service > adaptations > air mass meter, jotenki siihen suuntaan.

                          Comment

                          • Joonas__
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2015
                            • 67
                            • Varkaus

                            #14
                            Eilen ja tänään vikaa yritetty kovasti paikallistaa. Eilen luulin jo onnistuneen ku pakokaasun lauhdittimessa oleva haitari oli melkeen poikki. Pikku hitsaukset ja taas pitää.
                            Imusarjan takaa lähtevä alipaine letku oli susi ja vaihdoin uuden. Ahtoputket tarkistettu.
                            Dissillä en oikee saanu mitään ulos, en oikee osaa käyttää.
                            Sen verran kuitenki sain selvää ettei rail paineet nouse tarpeeks auton ollessa sammutettuna. Pyynti oli 13 ja paineet seilas 6.5- 8.7. Onkohan siinä seuraava vaihtokohde?

                            Comment

                            • Joonas__
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2015
                              • 67
                              • Varkaus

                              #15
                              Vastapaineet huitelee yli 500 tyhjäkäynnillä vaikka dpf on poistettu. Pitäis olla disin mukaan alle 65. Tyhjensinkö nyt kuitenkin väärän pöntön linkin os 3. http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...iculate_filter

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎