Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d öljy vuoto ja hetkellinen savuttaminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hene-82
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 14
    • kuopio

    535d öljy vuoto ja hetkellinen savuttaminen.

    Potilaana 535d -05. Selvis että venttiilikopan välistä ruikkasee öljyä turbojen puolelle paljon, imusarjan puolelle vähän ja kerää suuttimien juurelle myös, venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon vissiin. Viime talvella teki ensimmäisen kerran pakkasilla ja silloin vaihdoin öljynerottimen vortexin ja sen kannen + öljyt, loppu sillä vähäksi aikaa.. Nyt on melkeinpä päivittäin oireillut. Laitoin paineilmaa huohottimen putkeen ja ei mielestäny päästäny läpi mistään paitsi kun avas öljyntäyttökorkin, sen jälkeen alkoi huohottimen putkesta vähän valuttamaan vähän öljyä imuilman putkeen mitä teki aiemminkin. Vorteksin kannen kalvon tarkastin, oli ehjän näkönen ja jous paikoillaan. Auto myös oireilee sillein että yön yli öljyä valunut ilmeisesti huohottimen putkesta imuputkeen ja sit joskus jopa vedot vähän poissa aikaa poissa ja kahdesti lähtenyt öljyllä palamaan eli kiihtynyt vaikka lopettanut kaasun painamisen ja samalla sotkee öljyllä konehuoneen, ilmeisesti venttiilikopan välistä. Joutunu jarrulla hiastamaan.. Sitten kun öljyt palaneet niin toimii normaalisti eikä taida pahemmin roiskia öljyäkään, ehkä välillä. Välillä siis oireilee yleensä kun on seissyt vähän pidempään.. Mistähän vois johtua? Onko normaalia et siellä välillä on sellanen paine että roiskii venttiilikopan välistä jos kerran tiiviste antaunut viime talvella että nyt sitten oireilee noin? Moottori käy nätisti eikä huohota kun ottaa öljyn täyttökorkin pois.
  • Hene-82
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 14
    • kuopio

    #2
    Tuli mieleen että se öljyntulo loppuu varmaan huohottimen putkesta kun vaihdan sen vuotavan venttiilikopan tiivisteen. Se öljynerotin ei varmaan toimi oikein sen vuotavan tiivisteen takia? Pittää hakkee läjä tiivisteitä ja toivoo että ei oo suuttimet tiukassa..

    Comment

    • bmw320de46
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 68
      • Pirkanmaa

      #3
      Omassa 525d vuoti myös venttilikannen tiiviste ja läppienakselien tulppaukset. Vaihdoin venttilikannen sekä imusarjan-tiivisteet ja läppien tilalle oikeat muoviset kannet o-renkailla. Ulkoiset öljyvuodot loppuivat kokonaan suosittelen! Minulla ei oireillut muuten, mutta oletko kurkannut onko välijäähdyttimessä öljyä?

      Comment

      • Hene-82
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 14
        • kuopio

        #4
        Tiivisteet on hommattu, pitää vaihtaa joku vkl. En ole kattonu välijähyttimeen. Isomman turbon ja pakosarjan välinen tiiviste myös vuotaa, viheltää pienillä kieroksilla siitä välistä..
        Toimi taas normaalisti muutaman päivän ja moottori pysy puhtaana. Matka-ajon jälkeen jätin auton pyörimään n 10minuutiks näyttämään valoa yöllä pihaan kun piti halkoja kantaa niin seuraavana päivänä kun lähdin töihin ajamaan niin normaalisti lähti käymään eikä savuttanut ja moottori oli kuiva öljystä, mutta kun isolle tielle menin ja kiihytin niin ei kiihtynyt kaasu pohjassakaan. Ajoin bussipysäkille niin moottori oli ihan öljyssä, oli roiskinu venakopan välistä. No lähin ajamaan niin savua tuli putkesta niin paljon ettei taakse sen savupilven läpi nähnyt. Savun hälvettyä auto taas alko vetämään normaalisti eikä sen jälkeen öljyäkään roiskinut lisää mistään..

        Tuntus et välillä jostain pääsis painetta väärään paikkaan ja siks ruiskasee venttiilikopan tiivisteen välistä?
        Jos sielä jotakin muutakin häikkää on niin se varmaan särkis sen uudenkin tiivisteen.
        Last edited by Hene-82; 13-09-2016, 23:40.

        Comment

        • Böke
          Newbiemmer
          • Apr 2009
          • 5
          • finland

          #5
          Tuliko tähän vikaan mitää selvyyttä?:think

          Comment

          • Hene-82
            Newbiemmer
            • Apr 2005
            • 14
            • kuopio

            #6
            kyllä tuli, venttiilikopan tiiviste. Pasteen tähän saman jonka tänään kännipäissäni kirjotteli facebookin bmw vika ja vinkkiryhmään kuvien kera..

            "Jess. 535d öljyvuoto / sinisensavutuksen sain ratkottua. Roiski öljyä turbojen puolelle sekä venttiilikopan päälle niin et suutimet ui öljyssä. Käytin pikku turbon irti ja selvis et puuttu palasia ja sitten tarkistin isoman turbon, siinä sama homa sekä välysyä molemmissa. Vein auton fin turbolle jossa korjasivat molemmat turbot. Vika silti jatkui ja sielä jo sanovat et kans pittää irrottaa et näkis tilanteen ja epäilivät et joku öljyrengas mennyt männästä tjsp, en oikein jaksanut uskoo koska vika ei ollut jatkuvaa ja mekaninen vika oireilee yleensä kokoajan. Auto siis oireili vain sillein et kun anto runtua ajaessa niin venakoppaan tuli paine ja sen välistä roiski öljyä ja sitten sinistä savua vitusti tunki putkesta myöhemmin.. Huohottanut ei mitenkään öljykorkin auki ollessa vaikka anto kieroksia ja ei öljyllä sotkenut konehuonetta. Vaihdoin sitten viikko sitte venttiilikopan tiivisteen ja siihen loppu oireillut. Tiiviste oli finaalissa ihan kuin olis kovaa muovia ollut josta pääs imusarjassa olevat ahtopaineet venttiilikoppaan ja roiski öljyä kopan välistä/öljykorkin/huohottimeen. Aattelin kirjottaa tänne kun en löytänyt foorumeilta vastaavaa tapausta. 292tkm ajettu 535d softattu kippo kysseisessä joka oireili pari kertaa ennen ohjelmointia ja kuukauden päästä ohjelmoimin jälkeen lähes joka kerta kun polkas."

            Comment

            • Hene-82
              Newbiemmer
              • Apr 2005
              • 14
              • kuopio

              #7
              sitä kun pähkäili liikaa niin ei osanu ajatella kahta vikaa yheksi aiheuttajaksi alkuun.


              Last edited by Hene-82; 23-10-2016, 03:00.

              Comment

              • marsep
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2009
                • 361
                • HML

                #8
                Itsellä prikulleen samanlaiset oireet. Minkäslainen homma vaihtaa tuo tiiviste?
                E61 535d -05 "377/747"

                ex. E38 728 -97

                Comment

                • marsep
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2009
                  • 361
                  • HML

                  #9
                  Tarvitseeko nuo venttiilikopan pultit vaihtaa samalla?
                  E61 535d -05 "377/747"

                  ex. E38 728 -97

                  Comment

                  • ///THe
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 841
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by marsep View Post
                    Tarvitseeko nuo venttiilikopan pultit vaihtaa samalla?
                    Ei ole pakollista vaihtaa. Aika mieto momentti, eikä ole venyviä pultteja.
                    X5 F15 ///Msport
                    CRX 2gen +25psi

                    Comment

                    • Kulmikas
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2015
                      • 98
                      • Kajaani

                      #11
                      Minkälainen homma oli vaihtaa tuo tiiviste? :think
                      BMW 530D E61 -04
                      BMW 530D E60 -04

                      Comment

                      • Hene-82
                        Newbiemmer
                        • Apr 2005
                        • 14
                        • kuopio

                        #12
                        Originally posted by Kulmikas View Post
                        Minkälainen homma oli vaihtaa tuo tiiviste? :think
                        Aika simppeli homma. Muutama tunti menee heittämällä, saa aika paljon pyöritellä pultteja / muttereita purin muovit pois ja sen tukiraudan edestä. Lämpimästä moottorista löysäsin yhden suuttimen muutereita kerrallaan ja laitoin auton käyntiin niin napsahti aina irti. Sen jälkeen hiukan kirin ja toiselle suuttimelle sama jne. Kun olin varma et jokainen suutin lähtee irti niin purin suuttimet, imusarjan ja venakopan. Joutuu irrottamaan joitain alipaineletkuja, pari sähköliitintä, huohotinputken jne. Suuttimiin sit uudet kuparitiivisteet ja elä sotke niitten järjestystä. Vaihdoin samalla alipaineletkut ja hehkun.
                        Last edited by Hene-82; 28-01-2017, 01:45.

                        Comment

                        • marsep
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2009
                          • 361
                          • HML

                          #13
                          Itsellekkin vaihdatin tuon tiivisteen. Loppu hirveä savuttaminen ja öljyjen vuotaminen.

                          Itse tiiviste ei ollut rikki, mutta oli ihan koppura.

                          Nyt on rempan jälkeen tullu pari tonnia ajettua ja ei oo vieny yhtään öljyä ja keskikulutus tippunut litran.
                          E61 535d -05 "377/747"

                          ex. E38 728 -97

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎