Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 katkoo virtaa isosta näytöstä/abs yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PertsaT
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 3
    • Polvijärvi

    E61 katkoo virtaa isosta näytöstä/abs yms.

    E61 -05 katkoo ison näytön virtaa, yleensä aamuisin. Muutaman sekunnin päästä virtoihin palattua herjaa rengaspaineita, control systemssiä, abs yms. Akkuakin välillä. Joutuu kuittailee rengaspaineita, ja sammuttelee että saa ohjautehostimen peliin takas. Starttaus hyvä ja nopea, mutta luulen virran vähenevän parkissa sähkölaitteita ajatellen.

    Akun vaihdoin uuteen->muutama päivä oireitta, sitten jatkui taas. Poikkeuksena sääntöön ei tee aamulla, mutta kesken päivän heittää oireet taas.

    Vakiojutut tsekattu->Akku, päävirranläpiviennin hapettuminen, vesien lasku konttiin<- Ne ok. Luukun johtoihin en päässyt helposti käsiksi+älykäs lataus mahdollinen..?

    En löytänyt aivan noilla oireilla olevaa vikaa netistä.


    Onko vastaavaa ongelmaviidakkoa ollut muilla? Ideoita mistä vika juontaa juuriaan..?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Tarkista takakontin pohja onko siellä vettä..
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • PertsaT
      Newbiemmer
      • Sep 2016
      • 3
      • Polvijärvi

      #3
      Kontin vesi siis tarkastettu...

      Kontissa ei ollut onneksi vettä. Ilmeisesti jokin kontaktihäiriä tai katkos, koska nyt oireet tuli asfalttimonttuun ajamisesta..


      Originally posted by buksin-1 View Post
      Tarkista takakontin pohja onko siellä vettä..

      Comment

      • PertsaT
        Newbiemmer
        • Sep 2016
        • 3
        • Polvijärvi

        #4
        Taisi vika löytyä...

        Etsitty vettä, tsekattu läpivientiä, vaihdettu akkua, korjattu takaluukun johdot etc. Jääty tielle ja kirottu. Laturiakin mitattu 3 krt, mutta nyt 2 kk leikkimisen jälkeen herjas laturia, ja todellakin, lataus oli loppunut. Nyt laturi vaihdettu ja eka reissu ilman vikavaloja takana. Ehkäpä vikana oli säädin tai laturi muuten. Pääasia ettei enää menis hermo��K

        Comment

        • bore^
          Bimmer Rookie
          • Aug 2016
          • 169
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by PertsaT View Post
          Etsitty vettä, tsekattu läpivientiä, vaihdettu akkua, korjattu takaluukun johdot etc. Jääty tielle ja kirottu. Laturiakin mitattu 3 krt, mutta nyt 2 kk leikkimisen jälkeen herjas laturia, ja todellakin, lataus oli loppunut. Nyt laturi vaihdettu ja eka reissu ilman vikavaloja takana. Ehkäpä vikana oli säädin tai laturi muuten. Pääasia ettei enää menis hermo��K
          Juu jännitteen säädin antoi latauspiikkejä. Auto alkaa poistelee yksi kerrallaan apulaitteita jottei ohjainyksiköt kärsisi. Mulla pomppas lataus 17v ja voi jeesus mikä joulukuusi...
          E61 2006 530d m-sport

          Comment

          • bmwnoob
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 45
            • lahti

            #6
            Minulla on samaa ongelmaa. Kyseessä 05 e61.
            Vaihdettuja osia (tähän asiaan liittyen):
            akun kaapelit (BMW:n toimesta)
            laturi
            jännitteen säädin
            akku

            Tarkistettu ettei ole vettä kontissa.

            Auto jättänyt nyt parina päivänä peräkkäin tielle. Ongelmat alkaa yleensä samalla kaavalla. Ensin poistetaan käytöstä abs, sitten ohjaustehostin ja muita laitteita kunnes onkin koko joulukuusi täysin valaistu ja hienosti vilkkuu. Auto sammuu ja ei inahda mihinkään (aivan kuin akku olisi täysin finaalissa)-

            Onko kellään antaa mitään vinkkiä mikä tuon mahtaa aiheuttaa ? Restraint system error tulee myös tasasin väliaijoin. Tämän ongelman saan poistumaan jos käyn akun + -navasta lähtevää mustaa ohutta kaapelia heiluttelemassa ja kuittaan viat. (Ilman mustan kaapelin heiluttelua ei tuo vika poistu vaan palautuu heti uudelleen käynnistyksessä)

            Alkaa käpy palamaan kun ei voi luottaa autoon sen vertaa että kauppaan pääsisi. BMW huoltoon on turha asiasta soitella. Siellä vain levitellään käsiä ja nostellaan olkapäitä.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by bmwnoob View Post
              Minulla on samaa ongelmaa. Kyseessä 05 e61.
              Vaihdettuja osia (tähän asiaan liittyen):
              akun kaapelit (BMW:n toimesta)
              laturi
              jännitteen säädin
              akku

              Tarkistettu ettei ole vettä kontissa.

              Auto jättänyt nyt parina päivänä peräkkäin tielle. Ongelmat alkaa yleensä samalla kaavalla. Ensin poistetaan käytöstä abs, sitten ohjaustehostin ja muita laitteita kunnes onkin koko joulukuusi täysin valaistu ja hienosti vilkkuu. Auto sammuu ja ei inahda mihinkään (aivan kuin akku olisi täysin finaalissa)-

              Onko kellään antaa mitään vinkkiä mikä tuon mahtaa aiheuttaa ? Restraint system error tulee myös tasasin väliaijoin. Tämän ongelman saan poistumaan jos käyn akun + -navasta lähtevää mustaa ohutta kaapelia heiluttelemassa ja kuittaan viat. (Ilman mustan kaapelin heiluttelua ei tuo vika poistu vaan palautuu heti uudelleen käynnistyksessä)

              Alkaa käpy palamaan kun ei voi luottaa autoon sen vertaa että kauppaan pääsisi. BMW huoltoon on turha asiasta soitella. Siellä vain levitellään käsiä ja nostellaan olkapäitä.
              Kuulostaisi, että sieltä loppuu virta. Onko mitattu lataako laturi? On niitä valmiiksi rikkinäisiä ennenkin saatu. Mikäli temppuilee vain välillä, niin se vanha akku ladattuna konttiin ja yleismittari mukaan. Mittariston salavalikosta voi myös laittaa jännitteen näkymään. Näkee heti kun alkaa latauksen kanssa olemaan ongelmia, niin voi kurvailla kotiin. Kontissa olevasta akusta saa sitten vielä virtaa, jos sattuu sammumaan.Kun ei kovin kauakana ole kotoa, niin sillä vara-akulla saa kurvailtua takaisin kotipihaan. Onko se auton alle oleva akkukaapelin liitos varmasti kunnossa?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • bmwnoob
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 45
                • lahti

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Kuulostaisi, että sieltä loppuu virta. Onko mitattu lataako laturi? On niitä valmiiksi rikkinäisiä ennenkin saatu. Mikäli temppuilee vain välillä, niin se vanha akku ladattuna konttiin ja yleismittari mukaan. Mittariston salavalikosta voi myös laittaa jännitteen näkymään. Näkee heti kun alkaa latauksen kanssa olemaan ongelmia, niin voi kurvailla kotiin. Kontissa olevasta akusta saa sitten vielä virtaa, jos sattuu sammumaan.Kun ei kovin kauakana ole kotoa, niin sillä vara-akulla saa kurvailtua takaisin kotipihaan. Onko se auton alle oleva akkukaapelin liitos varmasti kunnossa?

                Juu siltähän se kuulostelee. Autoa on nyt tutkinut useampi paja. Viimeisin löydös oli se, ettei laturi lataa sen ollessa kylmä. Noh, laturi vaihtoon ja tyytyväisenä baanalle -> jätti taas tielle. Syynä taas se, että akusta virta loppu ja laturi ei lataa. Hieman virtaa toisesta akusta ja taas lähtee laturi lataamaan ja voi taas ajella hyvin ongelmitta. Seuraavassa kylmäkäynnistyksessä ei taas laturi toimi.

                Mikähän mahtaa olla vikana, ettei laturi aina lataa ? Onko akun "koodaus" tekemättä ? Voiko se edes aiheuttaa tälläistä ? Voisko DDR -rele vaikuttaa asiaan mitenkään ? Heitän nyt arvailuja ilmoille kun en keksi enää mitää syytä tähän. Kaikki kaapelit ja liitokset käyty läpi -> ei ongelmaa niissä.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by bmwnoob View Post
                  Juu siltähän se kuulostelee. Autoa on nyt tutkinut useampi paja. Viimeisin löydös oli se, ettei laturi lataa sen ollessa kylmä. Noh, laturi vaihtoon ja tyytyväisenä baanalle -> jätti taas tielle. Syynä taas se, että akusta virta loppu ja laturi ei lataa. Hieman virtaa toisesta akusta ja taas lähtee laturi lataamaan ja voi taas ajella hyvin ongelmitta. Seuraavassa kylmäkäynnistyksessä ei taas laturi toimi.

                  Mikähän mahtaa olla vikana, ettei laturi aina lataa ? Onko akun "koodaus" tekemättä ? Voiko se edes aiheuttaa tälläistä ? Voisko DDR -rele vaikuttaa asiaan mitenkään ? Heitän nyt arvailuja ilmoille kun en keksi enää mitää syytä tähän. Kaikki kaapelit ja liitokset käyty läpi -> ei ongelmaa niissä.
                  Voihan se akun koodauskin olla tekemättä. Kokeile ottaa IBS piuha irti ja katso lataako sitten.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10031
                    • KVLA

                    #10
                    Tuo IBS johto saattaa myös vaurioitua (huolimattomasti tehdyssä) akun vaihdossa. Myös ulkona pakkasella tehdessä voi vaurioita tulla.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎