Jeeps, hetken aikaa kerkesin ajaa tyytyväisenä termarivaihdon jälkeen, kunnes alkoi tapahtumaan seuraavaa, auto on E60 530ia 2004:
- Kylmien kelien tullessa kierrokset alkoivat humppaamaan ja tätänykyä homma on ihan jokapäiväistä. Käynnistyksessä kierrokset ovat ok, ja alkavat laskemaan koneen lämmitessä. Kuitenkin neulan laskettua 600 rpm paikkeille alkaa humppaus - neula vaeltelee 600-900 välillä. Tämä jatkuu myös ajossa ja myös korkeammilla kierroksilla, kunnes kone on täysin lämmennyt (93-94c). Lämpösellä koneella ongelmaa ei enää ole.
- Pari päivää sitten alkoi herjaamaan dynamic drive failurea, joka kuitenkin poistuu jos auton sammuttaa. Epäilin akkua ja salavalikosta katsottuna jännite näytti olevan 11.8-12.1v. Tänään sitten kaiken kukkuraksi pamahti oil level low, mutta se ei pidä paikkaansa, koska tikusta katsottuna öljyä on tasan min/max puolivälissä. Kyseistä ilmoitusta ei kuitenkaan tullut sen jälkeen, kun auto oli välissä sammuksissa.
Tarkempaa diagnoosia en osaa antaa, mutta vikakoodinluku näytti P0174 joka on ilmeisesti johonkin vuotoon viittaava. Luulisin, että tuo selittää myös ne humppaukset.
Anyways, ennen kuin joutaa huoltoon, niin mitäs pikaisia/yksinkertaisia tsekkauksia voi tässä kotipihalla tehdä vian korjaamiseksi? Jos joku olisi innokas jelppaamaan (korvausta vastaan, Turku), niin sekin käy vallan mainiosti, koska oma osaaminen on aika minimaalista ilman kunnollisia ohjeita
- Kylmien kelien tullessa kierrokset alkoivat humppaamaan ja tätänykyä homma on ihan jokapäiväistä. Käynnistyksessä kierrokset ovat ok, ja alkavat laskemaan koneen lämmitessä. Kuitenkin neulan laskettua 600 rpm paikkeille alkaa humppaus - neula vaeltelee 600-900 välillä. Tämä jatkuu myös ajossa ja myös korkeammilla kierroksilla, kunnes kone on täysin lämmennyt (93-94c). Lämpösellä koneella ongelmaa ei enää ole.
- Pari päivää sitten alkoi herjaamaan dynamic drive failurea, joka kuitenkin poistuu jos auton sammuttaa. Epäilin akkua ja salavalikosta katsottuna jännite näytti olevan 11.8-12.1v. Tänään sitten kaiken kukkuraksi pamahti oil level low, mutta se ei pidä paikkaansa, koska tikusta katsottuna öljyä on tasan min/max puolivälissä. Kyseistä ilmoitusta ei kuitenkaan tullut sen jälkeen, kun auto oli välissä sammuksissa.
Tarkempaa diagnoosia en osaa antaa, mutta vikakoodinluku näytti P0174 joka on ilmeisesti johonkin vuotoon viittaava. Luulisin, että tuo selittää myös ne humppaukset.
Anyways, ennen kuin joutaa huoltoon, niin mitäs pikaisia/yksinkertaisia tsekkauksia voi tässä kotipihalla tehdä vian korjaamiseksi? Jos joku olisi innokas jelppaamaan (korvausta vastaan, Turku), niin sekin käy vallan mainiosti, koska oma osaaminen on aika minimaalista ilman kunnollisia ohjeita
Comment