Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530i käyntihäiriöt + muut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Demz
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 112
    • Helsinki

    E60 530i käyntihäiriöt + muut

    Jeeps, hetken aikaa kerkesin ajaa tyytyväisenä termarivaihdon jälkeen, kunnes alkoi tapahtumaan seuraavaa, auto on E60 530ia 2004:

    - Kylmien kelien tullessa kierrokset alkoivat humppaamaan ja tätänykyä homma on ihan jokapäiväistä. Käynnistyksessä kierrokset ovat ok, ja alkavat laskemaan koneen lämmitessä. Kuitenkin neulan laskettua 600 rpm paikkeille alkaa humppaus - neula vaeltelee 600-900 välillä. Tämä jatkuu myös ajossa ja myös korkeammilla kierroksilla, kunnes kone on täysin lämmennyt (93-94c). Lämpösellä koneella ongelmaa ei enää ole.

    - Pari päivää sitten alkoi herjaamaan dynamic drive failurea, joka kuitenkin poistuu jos auton sammuttaa. Epäilin akkua ja salavalikosta katsottuna jännite näytti olevan 11.8-12.1v. Tänään sitten kaiken kukkuraksi pamahti oil level low, mutta se ei pidä paikkaansa, koska tikusta katsottuna öljyä on tasan min/max puolivälissä. Kyseistä ilmoitusta ei kuitenkaan tullut sen jälkeen, kun auto oli välissä sammuksissa.

    Tarkempaa diagnoosia en osaa antaa, mutta vikakoodinluku näytti P0174 joka on ilmeisesti johonkin vuotoon viittaava. Luulisin, että tuo selittää myös ne humppaukset.

    Anyways, ennen kuin joutaa huoltoon, niin mitäs pikaisia/yksinkertaisia tsekkauksia voi tässä kotipihalla tehdä vian korjaamiseksi? Jos joku olisi innokas jelppaamaan (korvausta vastaan, Turku), niin sekin käy vallan mainiosti, koska oma osaaminen on aika minimaalista ilman kunnollisia ohjeita
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Itse voi aloittaa etsimällä imuvuotoja. Onnistuu melko helposti ihan parkkipaikalla. Tässä youtube video, jossa selitetään mitä tehdään ja miksi (ei tosin BMW:stä, mutta samat periaatteet pätee).



    Videolla varoitellaan jenkkityyliin vähän turhaankin, katsoo nyt ettei kuumaan pakosarjaan jne suihkuta mitään palavaa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #3
      Originally posted by Demz View Post
      Jeeps, hetken aikaa kerkesin ajaa tyytyväisenä termarivaihdon jälkeen, kunnes alkoi tapahtumaan seuraavaa, auto on E60 530ia 2004:

      - Kylmien kelien tullessa kierrokset alkoivat humppaamaan ja tätänykyä homma on ihan jokapäiväistä. Käynnistyksessä kierrokset ovat ok, ja alkavat laskemaan koneen lämmitessä. Kuitenkin neulan laskettua 600 rpm paikkeille alkaa humppaus - neula vaeltelee 600-900 välillä. Tämä jatkuu myös ajossa ja myös korkeammilla kierroksilla, kunnes kone on täysin lämmennyt (93-94c). Lämpösellä koneella ongelmaa ei enää ole.

      - Pari päivää sitten alkoi herjaamaan dynamic drive failurea, joka kuitenkin poistuu jos auton sammuttaa. Epäilin akkua ja salavalikosta katsottuna jännite näytti olevan 11.8-12.1v. Tänään sitten kaiken kukkuraksi pamahti oil level low, mutta se ei pidä paikkaansa, koska tikusta katsottuna öljyä on tasan min/max puolivälissä. Kyseistä ilmoitusta ei kuitenkaan tullut sen jälkeen, kun auto oli välissä sammuksissa.

      Tarkempaa diagnoosia en osaa antaa, mutta vikakoodinluku näytti P0174 joka on ilmeisesti johonkin vuotoon viittaava. Luulisin, että tuo selittää myös ne humppaukset.

      Anyways, ennen kuin joutaa huoltoon, niin mitäs pikaisia/yksinkertaisia tsekkauksia voi tässä kotipihalla tehdä vian korjaamiseksi? Jos joku olisi innokas jelppaamaan (korvausta vastaan, Turku), niin sekin käy vallan mainiosti, koska oma osaaminen on aika minimaalista ilman kunnollisia ohjeita
      Moi. Poikkea pajalla niin katsotaan!
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • Makro86
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 146
        • Eurajoki

        #4
        Originally posted by suppari View Post
        Moi. Poikkea pajalla niin katsotaan!

        Itellä vähän varmaan tähän liittyvää ongelmaa omassa E61 LCI 05/2007 530i bmw:ssä. Mittarissa nyt semmoiset 198tkm.
        Elikkäst ollut varmaan 1kk ajan jo tälläinen mutta kun kilsoja tulee niin vähän ja aina autolla pääsee paikasta a paikkaan b. Auton siis kun käynnistää vaikka parin yön jälkeen niin käynnistyy kyllä mutta sitten kierrokset seilaa jossain 600-800rpm välillä ja auto täristää/nykii. Kun pakittaa auton tallista niin nykii. Konehuoneesta koneen vierestä oikealta kuuluu tasaisin väliajoin jonkunlaista naksuntaa yms epätasaisuutta.
        Siitä sitten pääsee ihan normaalisti liikkeelle ja matka sujuu normaalisti ja auto toimii niin kuin kuuluukin. Lämpimänä ei ongelmia. Aina kun auto on kylmä/seisonut niin tollasta nykimistä/tärinää esiintyy mutta ei estä normaalia ajoa.

        Mitä siis avuksi??
        **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

        Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
        Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
        Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
        Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 446
          • E-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Makro86 View Post
          Itellä vähän varmaan tähän liittyvää ongelmaa omassa E61 LCI 05/2007 530i bmw:ssä. Mittarissa nyt semmoiset 198tkm.
          Elikkäst ollut varmaan 1kk ajan jo tälläinen mutta kun kilsoja tulee niin vähän ja aina autolla pääsee paikasta a paikkaan b. Auton siis kun käynnistää vaikka parin yön jälkeen niin käynnistyy kyllä mutta sitten kierrokset seilaa jossain 600-800rpm välillä ja auto täristää/nykii. Kun pakittaa auton tallista niin nykii. Konehuoneesta koneen vierestä oikealta kuuluu tasaisin väliajoin jonkunlaista naksuntaa yms epätasaisuutta.
          Siitä sitten pääsee ihan normaalisti liikkeelle ja matka sujuu normaalisti ja auto toimii niin kuin kuuluukin. Lämpimänä ei ongelmia. Aina kun auto on kylmä/seisonut niin tollasta nykimistä/tärinää esiintyy mutta ei estä normaalia ajoa.

          Mitä siis avuksi??
          Varmaan vika on suutin tulppa Puola linjalla. Veikkaisin suutinta.
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • Makro86
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 146
            • Eurajoki

            #6
            Originally posted by Maili View Post
            Varmaan vika on suutin tulppa Puola linjalla. Veikkaisin suutinta.
            Suuttimien vaihto auttoi, samassa meni myös nox anturi uusiksi Taas toimii
            **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

            Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
            Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
            Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
            Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎