Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 530 xd Ruostesuojaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kettula 04
    Bimmer Rookie
    • Jan 2015
    • 29
    • liminka

    e61 530 xd Ruostesuojaus

    Miten olette suojanneet helmakotelot ,sekä pohjan suojaus.Mitä alusta aineita suosittelette.Purin muovit ja pohja suojaukset ja poistin kumitulpat massaus reijistä.Bmw 2006 vm ja täysin ruosteeton kauttaaltaan.Helmaan oli jotain tehtaalla yritetty laittaa joissain reijissä näkyi hivenen :think jotain ,mut 90%reijissä ei ollut mitään.Pohja oli hyvässä massassa
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by kettula 04 View Post
    Miten olette suojanneet helmakotelot ,sekä pohjan suojaus.Mitä alusta aineita suosittelette.Purin muovit ja pohja suojaukset ja poistin kumitulpat massaus reijistä.Bmw 2006 vm ja täysin ruosteeton kauttaaltaan.Helmaan oli jotain tehtaalla yritetty laittaa joissain reijissä näkyi hivenen :think jotain ,mut 90%reijissä ei ollut mitään.Pohja oli hyvässä massassa
    Ei mitenkään, turhaa ajan ja rahan hukkaa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      #3
      Parhaan ruostesuojauksen taitaa saada kun pesee huolella pohjan (nyt kun on muovit purettu pois) ja kuivumisen jälkeen kasaa auton takaisin lähtötilanteeseen. Sitten vaan kovaa ajoa. 80-luvun ruostesuojaamosta säästyneet rahat voi käyttää vaikka etelän matkaan.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by kettula 04 View Post
        Miten olette suojanneet helmakotelot ,sekä pohjan suojaus.Mitä alusta aineita suosittelette.Purin muovit ja pohja suojaukset ja poistin kumitulpat massaus reijistä.Bmw 2006 vm ja täysin ruosteeton kauttaaltaan.Helmaan oli jotain tehtaalla yritetty laittaa joissain reijissä näkyi hivenen :think jotain ,mut 90%reijissä ei ollut mitään.Pohja oli hyvässä massassa
        Älä herran tähden lähde suttaamaan uuden koritekniikan rakenteisiin mitään ”massaa”, mikäli haluat pitääkkin sen ruosteettomana ja ennen kaikkea homeettomana(nämä ”massat” pikku hiljaa tukkivat rakenteiden sisäisen tuuletuksen ja autostasi tulee homepommi).
        Eli se on juuri niin hyvässä kunnossa kuin sen 10-vuotiaana pitääkin olla, mutta jos nyt menet ja pilaat sen pinnoitukset+tuuletuksen massoilla, se EI ole enään hyvässä kunnossa seuraavan 10-vuoden kuluttua.
        Kunhan pidät huolen että suojamuovit pohjassa ovat kiinni kuten pitääkin, teet alustan tarkastuksen parin vuoden välein ja tarvittaessa pikkukorjaukset alkuperäisin materiaalein+menetelmin(kaikki pinnoitukset erilaisia ”muoveja”, ei maaöljypohjaisia ”massoja”), se kyllä kestää isältä pojalle.

        Comment

        • Kernwaffe
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 173
          • Masku

          #5
          Entä jos edellinen omistaja on rässinyt pohjapanssarit paskaksi?

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #6
            Originally posted by Kernwaffe View Post
            Entä jos edellinen omistaja on rässinyt pohjapanssarit paskaksi?
            Korjaa maalipinnan/ suojauksen missä mennyt puhki, oikein, ja hommaa ehjät pohjasuojat, vaikkapa?

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Kernwaffe View Post
              Entä jos edellinen omistaja on rässinyt pohjapanssarit paskaksi?
              Se ei korjaannu sillä että pohjan erilaisten Polyuretaani=muovipinnoitusten päälle vedetään maaöljypohjaisia tervoja, jotka pehmittävät+irroittavat niitä oikeasti suojaavia PU-pinnoitteita.
              Samalla saadaan kärpäspaperiefekti auton rakenteiden tuuletukselle/aukoille, eli pikku hiljaa tukkeutuvat läpivistaavan pölyn vuoksi ja sen jälkeen ollaan homeongelman äärellä.

              Tätä alustarakennetta EI OLE suunniteltu toimivaksi ilman suojaavia muovipanssareita/suojia.
              Eli, jos ne pohjamuovit on ”rässitty paskaksi”, ne varmasti pitäisi vaihtaa uusiin/ehjiin?

              Comment

              • Tume
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 250
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Ei mitenkään, turhaa ajan ja rahan hukkaa...
                +1. En oo törmännyt E6x:ssä korirakenteissa ruosteisiin koskaan, pl. väärän käytön aiheuttamat vauriot. Esim. tunkki livennyt, renkaat raapinut kaariin tai pohja ajettu kiville ja jätetty korjaamatta. Ovet sitten erikseen, mutta niitäkin vain harvoja ruosteisia sattunut omalle kohdalle.
                F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                Comment

                • jariz
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 103

                  #9
                  Kyllä nämäkin ruostuu. Käytin pohjamuovit irti ja alta löytyi monestakin kohtaa ruostetta. Ihan semmoista mikä lähti kynnellä rapsuttamalla paloina irti. Samalta näyttää myös alueilla jossa ei ole suojamuoveja. Kai tämä sitten on joku maanantai kappale kerran muilla on siistit pohjat.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #10
                    -08 ei ole yhtään ruostetta pohjassa vaikka on kuuluisa Suomiauto jopa.

                    Comment

                    • kettula 04
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2015
                      • 29
                      • liminka

                      #11
                      Asiaa aikani pähkäiltyä:think aloin toimeen .Led 4000lm taskarilla katseleen helmakotelon kumitulppien reijistä,eipä näkynyt mitään nykyajan uretaani /ns.muovi pinnoitteita ,vaan vahvistus/pistehitsauskohdissa jonkinlaista ruosteen alkua.Sit sormihommiksi reikään ...sinne oli laitettu hajusta ja tahmeudesta päätellen kotelosuojaa tehtaan tahi entisten omistajien toimesta,joten alkoi mulla sama käsittely ja reilusti. Tuli saumoista ainetta kunnolla ulos.Helman pohjassa oli lisäreikiä myös tasaisin välein en tiedä onko tehdastekosia,vai joku jälkeen tehnyt,mut hyvä niin ettei mene "Pölystä" orggokset tukkoon käsittelyn vuoksi .Minä sain ainakin nyt mielenrauhan säästöä liikkeen hintaan 800e-10epurkki kotelomassaa =790e pääsee sinne ulkomaille.Pohjalle en tehnyt mitään muuta kun pesin ja kuivasin Maalit ja massat olivat kuin uudet auto 2006.Ps.kun se massa on kuivanut voi tökkiä net tuuletusreijät auki ja vaikka porata jokin lisää.Mun autot ei enää salakavalasti ruostu helman sisältä päin.Hain Toyota Land Cruiser 2006 saksasta 98 auto seisoi 9 vuotena jonka mulla oli 10kk vuodessa kuivassa tallissa,meni helmat maali ja kalvanointi oli helmassa mut sai työnnellä sormen läpi kummaltakin puolelta mistä halus

                      Comment

                      • kettula 04
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2015
                        • 29
                        • liminka

                        #12
                        kuvia

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by kettula 04 View Post
                          Asiaa aikani pähkäiltyä:think aloin toimeen .Led 4000lm taskarilla katseleen helmakotelon kumitulppien reijistä,eipä näkynyt mitään nykyajan uretaani /ns.muovi pinnoitteita ,vaan vahvistus/pistehitsauskohdissa jonkinlaista ruosteen alkua.Sit sormihommiksi reikään ...sinne oli laitettu hajusta ja tahmeudesta päätellen kotelosuojaa tehtaan tahi entisten omistajien toimesta,joten alkoi mulla sama käsittely ja reilusti. Tuli saumoista ainetta kunnolla ulos.Helman pohjassa oli lisäreikiä myös tasaisin välein en tiedä onko tehdastekosia,vai joku jälkeen tehnyt,mut hyvä niin ettei mene "Pölystä" orggokset tukkoon käsittelyn vuoksi .Minä sain ainakin nyt mielenrauhan säästöä liikkeen hintaan 800e-10epurkki kotelomassaa =790e pääsee sinne ulkomaille.Pohjalle en tehnyt mitään muuta kun pesin ja kuivasin Maalit ja massat olivat kuin uudet auto 2006.Ps.kun se massa on kuivanut voi tökkiä net tuuletusreijät auki ja vaikka porata jokin lisää.Mun autot ei enää salakavalasti ruostu helman sisältä päin.Hain Toyota Land Cruiser 2006 saksasta 98 auto seisoi 9 vuotena jonka mulla oli 10kk vuodessa kuivassa tallissa,meni helmat maali ja kalvanointi oli helmassa mut sai työnnellä sormen läpi kummaltakin puolelta mistä halus
                          Se ”ruostuminen” on sitten tästä eteenpäin pienin murheesi.
                          Homeongelmaa pukkaa ennen kuin paali kutsuu...mutta kukin toki tyylillään.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10031
                            • KVLA

                            #14
                            Onnea valitsemallesi uralle. Toivottavasti ei kympin purkille tule lähivuosina reilua lisähintaa.

                            Comment

                            • jariz
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2004
                              • 103

                              #15
                              Mikä tuossa e6x:ssä tarkalleen ottaen homehtuu jos esim. alustan palkit ja pohjalevyn ruostesuojaa? Käsittääkseni ainoat homehtuvat materiaalit on sisustassa. Tuskin ilmanvaihto tapahtuu pohjalevyn kautta?
                              Alkuperäistä "massaa" tuossa näyttää olevan aika vähän. Onko siitä haittaa jos peltipinnalla olevat kohdat suojaa? Minulla ne ainakin ruostuu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎