Miten olette suojanneet helmakotelot ,sekä pohjan suojaus.Mitä alusta aineita suosittelette.Purin muovit ja pohja suojaukset ja poistin kumitulpat massaus reijistä.Bmw 2006 vm ja täysin ruosteeton kauttaaltaan.Helmaan oli jotain tehtaalla yritetty laittaa joissain reijissä näkyi hivenen :think jotain ,mut 90%reijissä ei ollut mitään.Pohja oli hyvässä massassa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 530 xd Ruostesuojaus
Collapse
X
-
Originally posted by kettula 04 View PostMiten olette suojanneet helmakotelot ,sekä pohjan suojaus.Mitä alusta aineita suosittelette.Purin muovit ja pohja suojaukset ja poistin kumitulpat massaus reijistä.Bmw 2006 vm ja täysin ruosteeton kauttaaltaan.Helmaan oli jotain tehtaalla yritetty laittaa joissain reijissä näkyi hivenen :think jotain ,mut 90%reijissä ei ollut mitään.Pohja oli hyvässä massassaM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Originally posted by kettula 04 View PostMiten olette suojanneet helmakotelot ,sekä pohjan suojaus.Mitä alusta aineita suosittelette.Purin muovit ja pohja suojaukset ja poistin kumitulpat massaus reijistä.Bmw 2006 vm ja täysin ruosteeton kauttaaltaan.Helmaan oli jotain tehtaalla yritetty laittaa joissain reijissä näkyi hivenen :think jotain ,mut 90%reijissä ei ollut mitään.Pohja oli hyvässä massassa
Eli se on juuri niin hyvässä kunnossa kuin sen 10-vuotiaana pitääkin olla, mutta jos nyt menet ja pilaat sen pinnoitukset+tuuletuksen massoilla, se EI ole enään hyvässä kunnossa seuraavan 10-vuoden kuluttua.
Kunhan pidät huolen että suojamuovit pohjassa ovat kiinni kuten pitääkin, teet alustan tarkastuksen parin vuoden välein ja tarvittaessa pikkukorjaukset alkuperäisin materiaalein+menetelmin(kaikki pinnoitukset erilaisia ”muoveja”, ei maaöljypohjaisia ”massoja”), se kyllä kestää isältä pojalle.
Comment
-
-
Originally posted by Kernwaffe View PostEntä jos edellinen omistaja on rässinyt pohjapanssarit paskaksi?
Samalla saadaan kärpäspaperiefekti auton rakenteiden tuuletukselle/aukoille, eli pikku hiljaa tukkeutuvat läpivistaavan pölyn vuoksi ja sen jälkeen ollaan homeongelman äärellä.
Tätä alustarakennetta EI OLE suunniteltu toimivaksi ilman suojaavia muovipanssareita/suojia.
Eli, jos ne pohjamuovit on ”rässitty paskaksi”, ne varmasti pitäisi vaihtaa uusiin/ehjiin?
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi mitenkään, turhaa ajan ja rahan hukkaa...F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74
Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34
Comment
-
-
Asiaa aikani pähkäiltyä:think aloin toimeen .Led 4000lm taskarilla katseleen helmakotelon kumitulppien reijistä,eipä näkynyt mitään nykyajan uretaani /ns.muovi pinnoitteita ,vaan vahvistus/pistehitsauskohdissa jonkinlaista ruosteen alkua.Sit sormihommiksi reikään ...sinne oli laitettu hajusta ja tahmeudesta päätellen kotelosuojaa tehtaan tahi entisten omistajien toimesta,joten alkoi mulla sama käsittely ja reilusti. Tuli saumoista ainetta kunnolla ulos.Helman pohjassa oli lisäreikiä myös tasaisin välein en tiedä onko tehdastekosia,vai joku jälkeen tehnyt,mut hyvä niin ettei mene "Pölystä" orggokset tukkoon käsittelyn vuoksi .Minä sain ainakin nyt mielenrauhan säästöä liikkeen hintaan 800e-10epurkki kotelomassaa =790e pääsee sinne ulkomaille.Pohjalle en tehnyt mitään muuta kun pesin ja kuivasin Maalit ja massat olivat kuin uudet auto 2006.Ps.kun se massa on kuivanut voi tökkiä net tuuletusreijät auki ja vaikka porata jokin lisää.Mun autot ei enää salakavalasti ruostu helman sisältä päin.Hain Toyota Land Cruiser 2006 saksasta 98 auto seisoi 9 vuotena jonka mulla oli 10kk vuodessa kuivassa tallissa,meni helmat maali ja kalvanointi oli helmassa mut sai työnnellä sormen läpi kummaltakin puolelta mistä halus
Comment
-
-
Originally posted by kettula 04 View PostAsiaa aikani pähkäiltyä:think aloin toimeen .Led 4000lm taskarilla katseleen helmakotelon kumitulppien reijistä,eipä näkynyt mitään nykyajan uretaani /ns.muovi pinnoitteita ,vaan vahvistus/pistehitsauskohdissa jonkinlaista ruosteen alkua.Sit sormihommiksi reikään ...sinne oli laitettu hajusta ja tahmeudesta päätellen kotelosuojaa tehtaan tahi entisten omistajien toimesta,joten alkoi mulla sama käsittely ja reilusti. Tuli saumoista ainetta kunnolla ulos.Helman pohjassa oli lisäreikiä myös tasaisin välein en tiedä onko tehdastekosia,vai joku jälkeen tehnyt,mut hyvä niin ettei mene "Pölystä" orggokset tukkoon käsittelyn vuoksi .Minä sain ainakin nyt mielenrauhan säästöä liikkeen hintaan 800e-10epurkki kotelomassaa =790e pääsee sinne ulkomaille.Pohjalle en tehnyt mitään muuta kun pesin ja kuivasin Maalit ja massat olivat kuin uudet auto 2006.Ps.kun se massa on kuivanut voi tökkiä net tuuletusreijät auki ja vaikka porata jokin lisää.Mun autot ei enää salakavalasti ruostu helman sisältä päin.Hain Toyota Land Cruiser 2006 saksasta 98 auto seisoi 9 vuotena jonka mulla oli 10kk vuodessa kuivassa tallissa,meni helmat maali ja kalvanointi oli helmassa mut sai työnnellä sormen läpi kummaltakin puolelta mistä halus
Homeongelmaa pukkaa ennen kuin paali kutsuu...mutta kukin toki tyylillään.
Comment
-
-
Mikä tuossa e6x:ssä tarkalleen ottaen homehtuu jos esim. alustan palkit ja pohjalevyn ruostesuojaa? Käsittääkseni ainoat homehtuvat materiaalit on sisustassa. Tuskin ilmanvaihto tapahtuu pohjalevyn kautta?
Alkuperäistä "massaa" tuossa näyttää olevan aika vähän. Onko siitä haittaa jos peltipinnalla olevat kohdat suojaa? Minulla ne ainakin ruostuu.
Comment
-
Comment