Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maffiongelmaa 535d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1640
    • Vähäkyrö

    Maffiongelmaa 535d

    Vikakoodia antaa maffista ja dpf:n liian tiheästä regeneroinnista. Tarkkoja sanamuotoja en muista, on hyvän aikaa ku koodit viimeks luin. Vaihdoin maffin ja samat koodit tulee takas heti nollauksen jälkeen. Aiempi maf oli joku nimetön "Made in Italy, uusi on Bosch. Maffin adaptaatiotkin nollasin, ne oli muistaakseni 0 ja -1 tms. Kuitenkin hyvin pienet. Vaikuttais siltä, että maffin signaali katoaa jonnekkin, kun vikakoodi palaa heti nollauksen jälkeen.

    Mistä nyt lähteä etsimään vikaa? Meneekö maffin piuhat suoraan eculle, että vois johdon päistä mitata, onko välillä katkos? Missä sijaitsee ecu? Onko muilla ollut samaa ja osais kertoa mistä on vikaa löydetty?
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Vikakoodia antaa maffista ja dpf:n liian tiheästä regeneroinnista. Tarkkoja sanamuotoja en muista, on hyvän aikaa ku koodit viimeks luin. Vaihdoin maffin ja samat koodit tulee takas heti nollauksen jälkeen. Aiempi maf oli joku nimetön "Made in Italy, uusi on Bosch. Maffin adaptaatiotkin nollasin, ne oli muistaakseni 0 ja -1 tms. Kuitenkin hyvin pienet. Vaikuttais siltä, että maffin signaali katoaa jonnekkin, kun vikakoodi palaa heti nollauksen jälkeen.

    Mistä nyt lähteä etsimään vikaa? Meneekö maffin piuhat suoraan eculle, että vois johdon päistä mitata, onko välillä katkos? Missä sijaitsee ecu? Onko muilla ollut samaa ja osais kertoa mistä on vikaa löydetty?
    Ennen kaikkea muuta tsekkailua niin katso ahtoilman lämpötila. Todella usein on tuo anturi rikki eli näyttää 70-90 astetta jo valmiina, mikä aiheuttaa DPF polttojen epäonnistumisen ja kaikkea muutakin. Maffilta menee johdot suoraan ecuun, joka sijaitsee apukuskin puolella lähes tuulilasin alla boksissa. Esisuodattimen joutuu purkaan pois (katkeaa puolivälistä)
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1640
      • Vähäkyrö

      #3
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Ennen kaikkea muuta tsekkailua niin katso ahtoilman lämpötila. Todella usein on tuo anturi rikki eli näyttää 70-90 astetta jo valmiina, mikä aiheuttaa DPF polttojen epäonnistumisen ja kaikkea muutakin. Maffilta menee johdot suoraan ecuun, joka sijaitsee apukuskin puolella lähes tuulilasin alla boksissa. Esisuodattimen joutuu purkaan pois (katkeaa puolivälistä)
      DPF poltto kyllä tapahtuu. Aiheuttaako se ahtoilman tunnistin maffin vikakoodin?

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Originally posted by Samppae39 View Post
        DPF poltto kyllä tapahtuu. Aiheuttaako se ahtoilman tunnistin maffin vikakoodin?
        Ei aiheuta. DPF polttoihin kyllä aiheuttaa häiriön. Kyllä se maffin koodi on yleensä poistunut kalibroinnilla. Sulakkeet katsottu? Sitten sen johtosarjan kimppuun, ei ole pitkiä vetoja eculle. Laitas se maffin koodi tarkalleen mistä herjaa.
        Last edited by VolvoTDi; 02-11-2016, 08:50.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎