Moi,
BMW harrastaminen on kyllä mukavaa puuhaa, kun aina on jotain mikä ei toimi riippumatta siitä millä mallilla ajellee.
Hommasin tämän kyseisen auton nyt kesällä ja aluksi ohjaustehostin piti ääntä, mutta hiljeni sitten 1kk ajon jälkeen ja siitä ei ole ollut mitään vaivaa sen jälkeen. Oletan, koska auto oli seissyt jonkin aikaa, että vika oli siinä.
Nyt on tullut automaattiin vika mikä on foorumeita lueskeltuani ilmeisesti melko yleinen. 80-100km/h välillä kierrokset heittää sen 300-500rpm ja aiheuttaa ns. nykimistä. DS päällä tämä tosiaan häviää ja olen myös huomannut, että hetkellisesti saa myös vian poistumaan, kun nostaa pakkovaihteilla kierrokset hieman ylemmäs eli n.3500rpm ja sitten takaisin normaaliiin niin menee hetki ennen kuin laatikko aloittaa taas sen saman "nykimisen"
Koska kyseessä on 04" vuotinen auto ja kuiteista huomasin, että laatikko on vaihdettu, mutta en mielestäni nähnyt paljonko oli ajettu siinä vaiheessa. Nyt autolla on ajettu 303tkm.
Öljynvaihto sekä hiukkassuodattimen poltto ja softat ovat ilmeisesti pääsyitä tämän laatinkon kierrosten heittelehtimiseen, mutta onko tässä nyt levyt vai turbiini? Dartissani ainakin alkaa samanlainen nykiminen ja kierrosten hakeminen, kun siellä on liian vähän öljyä. Voisiko olla mahdollista jos lisäisi hiukan sinne tavaraa, että tämä ongelma poistuisi sillä?
Onko tämä nyt ominaisuus mitä kuuntelen 3 vuotta ja sitten vaihdan taas toiseen malliin, koska rakkaudesta bmw:hen
Testerit eivät ainakaan kokemuksista löydä vikoja näistä laatikoista joka huoltamolla.
Epäilen sitä öljyn vähyyttä siksi, että se välillä ns. paukauttaa vaiheen eli vähän sama, kun nostaisi manuaalilla kytkimen liian nopeasti ja samaa tekee tosiaa Darttini, kun siellä ei ole tarpeeksi öljyjä. Tosin mitään ääntä ei kuulu mistään, vaikka hieman paukattaakin vaihteita välilä. Voimaa tuntuu olevan kuin pienessä kylässä.
BMW harrastaminen on kyllä mukavaa puuhaa, kun aina on jotain mikä ei toimi riippumatta siitä millä mallilla ajellee.
Hommasin tämän kyseisen auton nyt kesällä ja aluksi ohjaustehostin piti ääntä, mutta hiljeni sitten 1kk ajon jälkeen ja siitä ei ole ollut mitään vaivaa sen jälkeen. Oletan, koska auto oli seissyt jonkin aikaa, että vika oli siinä.
Nyt on tullut automaattiin vika mikä on foorumeita lueskeltuani ilmeisesti melko yleinen. 80-100km/h välillä kierrokset heittää sen 300-500rpm ja aiheuttaa ns. nykimistä. DS päällä tämä tosiaan häviää ja olen myös huomannut, että hetkellisesti saa myös vian poistumaan, kun nostaa pakkovaihteilla kierrokset hieman ylemmäs eli n.3500rpm ja sitten takaisin normaaliiin niin menee hetki ennen kuin laatikko aloittaa taas sen saman "nykimisen"
Koska kyseessä on 04" vuotinen auto ja kuiteista huomasin, että laatikko on vaihdettu, mutta en mielestäni nähnyt paljonko oli ajettu siinä vaiheessa. Nyt autolla on ajettu 303tkm.
Öljynvaihto sekä hiukkassuodattimen poltto ja softat ovat ilmeisesti pääsyitä tämän laatinkon kierrosten heittelehtimiseen, mutta onko tässä nyt levyt vai turbiini? Dartissani ainakin alkaa samanlainen nykiminen ja kierrosten hakeminen, kun siellä on liian vähän öljyä. Voisiko olla mahdollista jos lisäisi hiukan sinne tavaraa, että tämä ongelma poistuisi sillä?
Onko tämä nyt ominaisuus mitä kuuntelen 3 vuotta ja sitten vaihdan taas toiseen malliin, koska rakkaudesta bmw:hen
Testerit eivät ainakaan kokemuksista löydä vikoja näistä laatikoista joka huoltamolla.
Epäilen sitä öljyn vähyyttä siksi, että se välillä ns. paukauttaa vaiheen eli vähän sama, kun nostaisi manuaalilla kytkimen liian nopeasti ja samaa tekee tosiaa Darttini, kun siellä ei ole tarpeeksi öljyjä. Tosin mitään ääntä ei kuulu mistään, vaikka hieman paukattaakin vaihteita välilä. Voimaa tuntuu olevan kuin pienessä kylässä.
Comment