Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e61 -05 starttaa laiskasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tero.ruokanen
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 5
    • Rovaniemi

    Bmw e61 -05 starttaa laiskasti

    Kertokaapas viisaammat mitä alan tuosta autosta korjauttaan. Se starttaa tosi laiskasti taas kun ilmat kylmenee. Akun siihen viime talvena vaihdatin ja se vaihtu kuiva akusta märkään ja herjasi sitten akun varaus tiloja ja kuukauden päästä ajoin akkuliikkeeseen takaisin ja he koodasivat sen ja herjaus poistui ja ongelmat. Mutta tänä talvena on taas tosi laiska käynnistyyn. Ei herjaa mitään vikaa muutako että vaihdelaatikko rikki kun viimisil voimil käynnistyy. Mutta tämä poistuu ku auton hetken kuluttua sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Startti pyörähtää ensin tosi hitaasti ja sitten nopenee pikku hiljaa. Laturilta tulee hyvin virtaa ja akkuki käytetty rasitus testis ja kaikki kunnos. Akun lataa täyteen niin siltikki on aika laiska lähteen käyntiin kylmänä. Tarviiko tuo viel jonku koodauksen et osaa antaa akulta täyttä virtaa startille ja ladata sitä oikein? Vai onko startti rikki? Auto nukahtaa kyl ainaki silmä ja korva määräsesti ku p valo sammuu vaihteistolta noin 20 minsas ja mikään ei jää pyöriin. Peräkontin johtosarjat on joku vaihtanut minua enemmin ja takalasin luukun napin vaihdoin ite ku alko pomppiin auki. Auttakaa toki et mistä kantsis aloittaa ku tuo bemarin huolto ei mailman halvinta lystiä ja ite ei viitti tuol pakkases etes yrittää räpiä.
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #2
    Mittaappa startin virranotto. Siltähän tuo vaikuttas oireiden perusteella, meinaan starttivialta.
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • Tero.ruokanen
      Newbiemmer
      • Nov 2016
      • 5
      • Rovaniemi

      #3
      Paljon tuossa kyseisessä autossa pitää virtaa tulla startille?

      Comment

      • harossi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 619
        • Haukipudas

        #4
        Omaani vaihdoin juuri uuden startin. Starttasi laiskasti ja startin ääni oli vähän ruma. Nyt pyörtittää iloisesti!
        e39 M5

        Comment

        • Tero.ruokanen
          Newbiemmer
          • Nov 2016
          • 5
          • Rovaniemi

          #5
          Tuosta ei kuulu kuitenkaan minkäänlaista sivu ääntä vaan pyörittää vaan niin laiskasti ettei taho lähteä käyntiin. Pitää akkua laata ja olla koko ajan melkein lämmityksessä. Siks epäilen et onko vika kuitenkaan startissa vai mis. Se päävirtajohdon läpi vienti oli tuosta wetterin mukaan tarkastettu ku ei näkyny avoimena siellä. Noh nyt se on menossa korjaamolle tällä viikolla ja mitataan startille tuleva virta ja tarvittaessa uusitaan se. Mitkä siel eteläs on hinnat bemarin startille kun täällä oli merkkiliikkeessä 579e ja halvin tarvike oli 249+pantti.

          Comment

          • harossi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 619
            • Haukipudas

            #6
            Originally posted by Tero.ruokanen View Post
            Tuosta ei kuulu kuitenkaan minkäänlaista sivu ääntä vaan pyörittää vaan niin laiskasti ettei taho lähteä käyntiin. Pitää akkua laata ja olla koko ajan melkein lämmityksessä. Siks epäilen et onko vika kuitenkaan startissa vai mis. Se päävirtajohdon läpi vienti oli tuosta wetterin mukaan tarkastettu ku ei näkyny avoimena siellä. Noh nyt se on menossa korjaamolle tällä viikolla ja mitataan startille tuleva virta ja tarvittaessa uusitaan se. Mitkä siel eteläs on hinnat bemarin startille kun täällä oli merkkiliikkeessä 579e ja halvin tarvike oli 249+pantti.
            niitä startteja on sitten 9 ja 11 piikkisillä rattailla. Omaani tuli eka väärä. Oulussa halvin oli noin 190e + vanha vaihdossa.
            e39 M5

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Tero.ruokanen View Post
              Mitkä siel eteläs on hinnat bemarin startille kun täällä oli merkkiliikkeessä 579e ja halvin tarvike oli 249+pantti.
              Minulle vaihtui alku syksystä Bosch vaihtostartti tuohon sigun autoon. Hinta paikallisessa varaosa liikkeessä 170€+ vanha vaihdossa.
              Last edited by Heguli 31; 30-12-2016, 19:54.

              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                #8
                Mistähän hitosta sitä tietäis että kuinka monella piikillä se oma startti on? Kokeilin joskus osanumeron perusteella huntata ja lopputulos oli se, että ainakin ulkomailta tyrkytettiin 9 tai 11 piikkistä starttiva. Omakin startti on jokseenkin rauhallinen tohon muijan äxään verrattuna, se kipittää melkein yhtä innokkaasti kuin jonkun riisikupin startti...

                Comment

                • barcisto
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 25
                  • Raisio

                  #9
                  Mulla oli samanlaista oiretta. Startin vaihto auttoi.

                  Ilmeisesti startti kerää jotain hiilipölyä ja vetää sitä maihin = starttaa laiskasti.
                  Näin kuulin bemari gurulta.. toikin ilmeisesti tyyppivika..

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Macke View Post
                    Mistähän hitosta sitä tietäis että kuinka monella piikillä se oma startti on? Kokeilin joskus osanumeron perusteella huntata ja lopputulos oli se, että ainakin ulkomailta tyrkytettiin 9 tai 11 piikkistä starttiva. Omakin startti on jokseenkin rauhallinen tohon muijan äxään verrattuna, se kipittää melkein yhtä innokkaasti kuin jonkun riisikupin startti...
                    M57N on 11 piikkiä, m57N2 on 9 piikkiä. Erottaa ulkoisesti jos startti on "kasassa" kahdella pitkällä pultilla niin on tuo vanhempi 11 hampainen.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎