Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d ei vedä yli 3500rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jnj
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 70
    • Jkl

    535d ei vedä yli 3500rpm

    2005 272hv mallinen 535d, josta vedot hukassa yli 3500 kierroksen. Alempaa vetää oikein hyvin, mutta n. 3100-3500 välillä veto katkeaa kuin seinään. Ahdot häviää tässä kohtaa ja koneestakin alkaa melkoinen nakutus kuulua.
    Kun vika alkoi ilmetä, ei tehon leikkaantuminen alussa ollut noin terävä, vaan enempi vaan hiipui yläkierroksilla.
    Vikaa on etsitty eikä vielä ole löytynyt. Alipaineletkut uusittu ja alipainepumpulla testattu ettei enää vuoda. Ahtimetkin vuosi sitten kunnostettu.
    Dpf on poistettu ja ohjelmoitu.
    Vikakoodeiksi antaa 4530, 41AB ja 3EED. Nuo kaksi ekaa tulee siinä 3000 jälkeen kun veto loppuu ja on tullut 3EED käynnistäessä.
    Hyviä vinkkejä olisin vailla.
  • Kernwaffe
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 173
    • Masku

    #2
    Vuotaako ahtoputki?

    Comment

    • jnj
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 70
      • Jkl

      #3
      En usko. Ei kuulu suhinaa ja n. 1 bar paineella testasin, eikä ainakaan sillä paineella vuotanut. Pitää ehkä testata vielä kovemmalla paineella.
      Ahto pyynti on parhaillaan n. 2.3 bar, mutta toteutuma muistaakseni 1.2 bar.
      Edit: tai tuossa alla kuvassa näyttäs maks pyyntö olevan jopa 2.5 bar.
      Last edited by jnj; 09-11-2016, 20:05.

      Comment

      • jnj
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 70
        • Jkl

        #4
        Tässä vielä vikakoodit datalla.
        Attached Files

        Comment

        • Jacques
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 573
          • pk

          #5
          Villinä veikkauksena ehdottaisin ahtopaineensäätimiä syyllisiksi.
          Tässä aika hyvä kuvaus niiden toiminnasta: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1066141
          Omassa ne menivät vaihtoon jo 100tkm jälkeen.
          G30 540i
          F32 435d

          Comment

          • jnj
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 70
            • Jkl

            #6
            Nekin on uusittu. Tai tuota imupuolen compressor bypass venttiiliä en uusinut, mutta vaikutti toimivalle.
            Onkos näitten ohjaus 12V vai 5V? Taisin 12v:lla testata. Eli olenko ne testatessa saanut rikki?? Pitäs ehkä vielä uudelleen tarkastaa.
            Osaattekos sanoa kuinka tuo pakopuolen turbine control valven säätö pitäs tehdä? Jos päässyt hieman säätö liikkumaan painekellon tangossa, niin mihin asentoon se pitäisi säätää? Tai miten tarkastaa, että säätö on kohdallaan. Jollakin enkulla oli ko säätö päässyt hieman liikkumaan ja antoi samat oireet.
            Last edited by jnj; 09-11-2016, 20:10.

            Comment

            • jnj
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 70
              • Jkl

              #7
              Auto toimii taas.
              Alipaineletkut kaikki kävin vielä läpi ja yksi kesällä uusittu solenoidi vuosi.
              Ja suurin syy oli DPF. Sehän piti olla poistettu, mutta tarkemmalla tutkinnalla olikin vielä paikallaan.. Nyt virtaa putki ja auto vetää sen minkä nastarengas pitää.
              Ohjelmoitu nyt 347hv/745nm ja voi sanoa että aika pirteä. Ostin syksyllä F11 535d xdriven ja kyllä tämä vanhempi selvästi pirteemmälle tuntuu.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎