Announcement

Collapse
No announcement yet.

520da vm2008 nokkaketjun ongelmista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    #46
    Köyhänä en siis enää voi sijoittaa enempää kuin mitä saan tuosta 520da:sta kaikkine lisukkeineen joiden kera uskon arvon olevan n.15 - 16.000€.
    Tämän, ehkä ongelmapommin sijaan haluaisin vähintään yhtä hiljaisen auton, jossa ei nokkaketjun ja/tai imuläppien ongelmat ole odottamassa mahdollisia kuluja minulle jolla ei niiden hoitamiseen varat riitä.
    Colrollat ei ole ratkaisu, eikä korealaiset Kalokset, joten jos sopii, niin oikeita apuja, ja jos oikeita vaihtoehtoja ei ole, niin jatkan riskillä nykyisen käyttöä.
    Ystävällisin terveisin,
    Markku

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #47
      Originally posted by HTK12 View Post
      Ei tarvitse risteyttää foorumilta, kun näitä ja näiden omistaja näkee kohtuu usein vikakoodeja lukiessa.
      Joo mutta ei ne kaikki viat kolise joka autoon. Minulla ei ole panodraamaa esim. Ja ccc ei nyt taida joka autosta hajota.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #48
        Originally posted by markku55 View Post
        Köyhänä en siis enää voi sijoittaa enempää kuin mitä saan tuosta 520da:sta kaikkine lisukkeineen joiden kera uskon arvon olevan n.15 - 16.000€.
        Tämän, ehkä ongelmapommin sijaan haluaisin vähintään yhtä hiljaisen auton, jossa ei nokkaketjun ja/tai imuläppien ongelmat ole odottamassa mahdollisia kuluja minulle jolla ei niiden hoitamiseen varat riitä.
        Colrollat ei ole ratkaisu, eikä korealaiset Kalokset, joten jos sopii, niin oikeita apuja, ja jos oikeita vaihtoehtoja ei ole, niin jatkan riskillä nykyisen käyttöä.
        Ystävällisin terveisin,
        Markku
        Halvin ratkaisu on melko varmasti jatkaa "riskillä" ja vaikka maksaa pari tonnia mielenrauhasta, tarkastuttaa se jakopää.

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          #49
          Mistä markkinoilta olet ajatellut saavasi 15-16 k€:a autostasi?
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #50
            Minulle tarjottiin muistaakseni 13000€ tuosta 525xda:sta pari kk sitten. Ajettu silloin 230tkm. Minä toinen omistaja. Tosin tuo on karvalakki.

            Comment

            • pertsa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 219
              • Tampere

              #51
              Originally posted by kye View Post
              Mistä markkinoilta olet ajatellut saavasi 15-16 k€:a autostasi?
              Eiköhän se todellinen hyvitys ole aika kaukana tuosta, jos saman hintaluokan peliin on vaihtamassa. Halvin ratkaisu varmasti on jatkaa nykyisellä ja tehdä se jakopää, jossain muualla kuin merkkiliikkeessä, jos mitään takuujuttuja ei ole tarjolla.
              G31 530dxA 2017
              ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
              ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
              ex:E60 525iA 2008 titan silber

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Joo mutta ei ne kaikki viat kolise joka autoon. Minulla ei ole panodraamaa esim. Ja ccc ei nyt taida joka autosta hajota.
                No ei tietenkään kaikki viat tule, mutta väitän silti, että keskimäärin kalliimpi auto korjata kuin vertaamasi E39. Ihan siksi, että E60 nyt vaan on niin paljon enemmän himmeliä, joka voi hajota. Vanhassa autossa tuppaavat hajoamaan. Siksi se Corolla on keskimäärin paljon edullisempi pitkässä juoksussa vrt. BMW. Mitä enemmän ja hienompia varusteita, sen enemmän on niitä vikakohteita. E60 ei ole enää mikään uusi auto, joten ihan normaalia, että korjattavaa alkaa olla.

                CCC nyt laukeaa todella monesta autosta. Viime viikolla juuri koodailin yhteen E60:iin uuden (siis käytetyn CCC:n), kun entinen oli hajonnut. Oli purkamaamolta, jossa toiminta oli kuulemma testattu. Noh toimihan se itse CCC, mutta sen vahvari oli rikki (toiselta puolelta ei kuulunut mitään). Seuraava käytetty oli sitten jo ihan toimiva. Uusi olisi Laakkosella ollut ~1000€ + asennus + koodaus. Käytettyä eivät suostu koodaamaan marmorilla. CIC on jo paljon luotettavampi ja niitä hajoaa käsittääkseni vähän.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6724
                  • PK-seutu

                  #53
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  No ei tietenkään kaikki viat tule, mutta väitän silti, että keskimäärin kalliimpi auto korjata kuin vertaamasi E39. Ihan siksi, että E60 nyt vaan on niin paljon enemmän himmeliä, joka voi hajota. Vanhassa autossa tuppaavat hajoamaan. Siksi se Corolla on keskimäärin paljon edullisempi pitkässä juoksussa vrt. BMW. Mitä enemmän ja hienompia varusteita, sen enemmän on niitä vikakohteita. E60 ei ole enää mikään uusi auto, joten ihan normaalia, että korjattavaa alkaa olla.

                  CCC nyt laukeaa todella monesta autosta. Viime viikolla juuri koodailin yhteen E60:iin uuden (siis käytetyn CCC:n), kun entinen oli hajonnut. Oli purkamaamolta, jossa toiminta oli kuulemma testattu. Noh toimihan se itse CCC, mutta sen vahvari oli rikki (toiselta puolelta ei kuulunut mitään). Seuraava käytetty oli sitten jo ihan toimiva. Uusi olisi Laakkosella ollut ~1000€ + asennus + koodaus. Käytettyä eivät suostu koodaamaan marmorilla. CIC on jo paljon luotettavampi ja niitä hajoaa käsittääkseni vähän.
                  Taitaa "mit alles" E39:ssä olla jonnin verran enemmän hajoavaa varustetta kuin karvalakki E6x autossa. Todennäköisempää se kuitenkin on että vanhempaa E39:ä joutuu vähän väliä käyttämään pajalla. Ja se se onkin fiksua teettää ulkopuolisella korjaustöitä muutaman tonnin vanhaan miinaan :think
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #54
                    Originally posted by pyroz View Post
                    Taitaa "mit alles" E39:ssä olla jonnin verran enemmän hajoavaa varustetta kuin karvalakki E6x autossa. Todennäköisempää se kuitenkin on että vanhempaa E39:ä joutuu vähän väliä käyttämään pajalla. Ja se se onkin fiksua teettää ulkopuolisella korjaustöitä muutaman tonnin vanhaan miinaan :think
                    Kun otetaan suunnilleen saman tasoiset E39 ja E60, niin kyllä siinä E60 on paljon enemmän himmeliä. Kun vilkaiset E60 sähköjä, niin ovat paljon monimutkaisemmat kuin E39:ssä. Noh onko se sitten viisasta sitä E60 siellä pajalla käyttää, kun siihenkin sitä vikaa melkovarmasti tulee? Toki koritaakun säilymisen kannalta E60 on pakko käyttää huollossa. Otetaan nyt esimerkiksi akun vaihto, E39 akun voit heittää itse sinne konttiin parkkipaikalla, E60 se pitää koodata/ilmoittaa akun vaihto. Alkaa kyllä mennä melkolailla offtopic.
                    Last edited by HTK12; 22-11-2016, 00:55.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #55
                      Offina kun mennään niin mikä ero on ccc ja cic ?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #56
                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Offina kun mennään niin mikä ero on ccc ja cic ?
                        CIC on uudempi. Pieniä parannuksia aika paljon. Paljon luotettavampi kuin CCC. Isoin ero taitaa olla se, että CIC on kiintolevy ja CCC ei ole. CIC kartat ladataan kiintolevylle, CCC kartat DVD:llä. Erilainen controlleri jne.
                        Last edited by HTK12; 22-11-2016, 16:18.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          #57
                          Eikö tuohon rahaan saisi toimivan Volvon? Kai niissä melutaso on siedettävä. Korvatulpat on ainakin helppo ja halpa keino pidemmille matkoille.
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #58
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            CIC on uudempi. Pieniä parannuksia aika paljon. Paljon luotettavampi kuin CCC. Isoin ero taitaa olla se, että CIC on kiintolevy ja CCC ei ole. CIC kartat ladataan kiintolevylle, CCC kartat DVD:llä. Erilainen controlleri jne.
                            Eli tämä on navigaattori ?
                            Ei kai tämmöistä ole pakko autoonsa valita...niin ei ole hajoavaa cicciäkään sitten.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #59
                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Eli tämä on navigaattori ?
                              Ei kai tämmöistä ole pakko autoonsa valita...niin ei ole hajoavaa cicciäkään sitten.
                              Kun ostaa käytettyä autoa, niin hieman hankala niitä varusteita valita. Eikä se CCC nyt ainut hajoava varuste ole E6x korissa, otin sen nyt vain esimerkiksi. Toki jos etsii aina sen täysin karvalakki mallin pienimmällä koneella ja ilman nelivetoa, niin välttyy varmasti monelta ongelmalta.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • markku55
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2015
                                • 200
                                • Hanko

                                #60
                                Tämä mallini on M-varusteltu, melkoisen runsaalla lisävarustevalikoimalla paisuttettu, mutta joo, voihan se olla, etten saa tuosta 15t€, joten jos oikeasti hinta uusien lisävarusteiden ja uusien renkaiden, sekä uusien Konin iskareiden myötä ole säilyttänyt alkuperäistä ostohintaa 21t€ sen paremmin kuin miinus yli 6t€, niin taidan ottaa riskin ja katsoa kuulunko noihin, mihin lie prosenttilukuun kuuluviin, jotka kokevat totaalisen koneen hajoamisen.
                                Olisi kiva tietää mikä on hajoamisen odote, 1%, 5%, 10% vai peräti useammat hajoavat alle 250tkm?
                                Kiitos kaikille mielipiteistä, riskinotto kykyni ei nykytilanteessa ole muuta kuin nolla, mutta mitä muuta voin tehdä?
                                Hyvää pikkujoulua kaikille!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎