Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 -06 ohjaus jumittaa, missä vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pörry
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 2
    • Fineland

    E61 -06 ohjaus jumittaa, missä vika?

    Moro,

    Bemarini ohjaus jumittaa esim. peruuttaessa parkkipaikalta pois. Eli ratti kääntyy hieman, mutta sitten töksähtää kuin seinään. Tämän tapahtuessa, rattia pitää kääntää hieman vastakkaiseen suuntaan, jonka jälkeen ohjaus pelittää jälleen suhtkoht normaalisti. Oireet ilmenevät lähinnä, kun auto on ollut pitkään parkissa, esimerkiksi aamuisin tai työpäivän jälkeen.

    Yritin etsiä tietoa aiemmista keskusteluista, mutta eipä ainakaan omaan silmään osunut, joten olisikohan jollain tietoa ja eritoten ratkaisua kyseiseen ongelmaan?
    Last edited by Pörry; 23-11-2016, 14:12. Reason: Ja auto on siis 530xi
  • Kulmikas
    Bimmer Rookie
    • Nov 2015
    • 98
    • Kajaani

    #2
    Onko autossa aktiiviohjaus? Kuulostaisi niinkuin rattilukko menisi jostain syystä päälle?
    Last edited by Kulmikas; 23-11-2016, 16:10.
    BMW 530D E61 -04
    BMW 530D E60 -04

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #3
      Entäs tehostajan öljyt, onko tarpeeksi?
      Jos tuo "töksähdys" on totaalinen, silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin rattilukko (onko autossa nappistartti = sähköinen rattilukko), mutta, jos tehostin menee pois päältä, ohjaus on todella jäykkä, mutta käsivoimin vielä liikkuu.
      Jos autossa tosiaan aktiiviohjaus, vika voi pahimmassa tapauksessa olla siellä. Eli piuhan päähän.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Pörry
        Newbiemmer
        • Nov 2016
        • 2
        • Fineland

        #4
        Nyt kun olen enemmän tutustunut ongelman anatomiaan, niin todettakoon että eipä se ratti ihan totaalisesti jumiudu. Mutta todella jäykkä jokatapauksessa... jäykempi kuin että olisi pelkkä ohjaustehostin pois pelistä. Tehostimen pumppu on vaihdettu viikko-pari sitten, eli siinä ei vika ole. Tietääkseni aktiiviohjausta ei autosta löydy, ja oireisiin viittavaa vikakoodiakaan ei koneelle tullut.

        Comment

        • Kulmikas
          Bimmer Rookie
          • Nov 2015
          • 98
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by Pörry View Post
          Nyt kun olen enemmän tutustunut ongelman anatomiaan, niin todettakoon että eipä se ratti ihan totaalisesti jumiudu. Mutta todella jäykkä jokatapauksessa... jäykempi kuin että olisi pelkkä ohjaustehostin pois pelistä. Tehostimen pumppu on vaihdettu viikko-pari sitten, eli siinä ei vika ole. Tietääkseni aktiiviohjausta ei autosta löydy, ja oireisiin viittavaa vikakoodiakaan ei koneelle tullut.
          Entäs kampiakselin hihnapyörän kunto? Eihän ole sieltä värinänvaimennin mennyt rikki? Se nimittäin pyörittää sitä ohjaustehostinta ja tuon hihnapyörän rikkoutuminen on ihan yleistä näissä.
          BMW 530D E61 -04
          BMW 530D E60 -04

          Comment

          • KOMBI7
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 82
            • Satakunta

            #6
            Originally posted by Kulmikas View Post
            Entäs kampiakselin hihnapyörän kunto? Eihän ole sieltä värinänvaimennin mennyt rikki? Se nimittäin pyörittää sitä ohjaustehostinta ja tuon hihnapyörän rikkoutuminen on ihan yleistä näissä.
            Veikkaan myös tuota värinänvaimenninta. Itsellä teki ohjausta jäykäksi parkkihallissa käännellessä ja vaimenntimen kumi oli aloittanut pykimisensä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎