Käytin 2004 3.0d E61:n tänään korjaamolla hehkujen ja hehkureleen vaihdossa. Jotenkin korjaamolla saivat toimenpiteeseen kulumaan 6 tuntia. Piti kuulemma induktiolämmittimellä irroittaa vanhoja tulppia. Onko normaali ajankäyttö?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onko kohtuullinen?
Collapse
X
-
Riippuu paljolti siitä kuinka jumissa vanhat hehkut oli. Tommosista rempoista olis hyvä sopii kiinteä könttä hinta ennen remonttia, ei tuu nii pahasti kusetetuks.
Nelisylinteriseen meni hommassa n. 2-3h aloittelijalta (minulta)G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
-
-
Ihan hyvin voi mennä tuo aika. Riippuu täysin miten tiukassa ne hehkut on. Pahimmillaan katkeaa hehku kanteen ja sitten irroitellaan helposti jo kansi.. Kuten edellä ssanottiin, niin rempoista kannattaa sopia kirjallisesti korjaamon kanssa ja käskeä ilmoittamaan, jos rempassa menee paljon pidempään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kerran hehkut on olleet jumissa ja ovat kovalla työllä saaneet ne ehjänä pois ilman katkeamisia, niin kyllä. Tehdystä työstä tulee saada korvaus.
6 tuntia työvelotusta + osat voi hehkujen kanssa touhutessa maksaa ihan mielellään, kun hetken pohtii paljonko kustannus olis jos ois hehku poikki kannessa ja pitäis ruveta ottaan hattua pois moottoristaAjossa: Citroën Jumper h1l2
Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé
Ex:
1x F30
1x E60
5x E36
1x E34
1x E46
2x E30
2x Toyota
1x Ford
1x Honda
Comment
-
-
Originally posted by Ripatti View PostKäytin 2004 3.0d E61:n tänään korjaamolla hehkujen ja hehkureleen vaihdossa. Jotenkin korjaamolla saivat toimenpiteeseen kulumaan 6 tuntia. Piti kuulemma induktiolämmittimellä irroittaa vanhoja tulppia. Onko normaali ajankäyttö?
Ajallahan ei ole mitään tekemistä kohtuullisuuden kanssa, raha se on mikä ratkaisee.
Comment
-
-
Anteeks kun kyselen itsestäänselvyyksiä, mutta kun en noiden kiisseleiden kanssa ole paljon puuhinut: Millä ne hehkut pitäisi ottaa irti? Ja pitäisikö niiden olla kuinka tiukassa? Millä niitä on revitty kun ne on katkenneet? Onko siihen joku spessutooli jolla ei katkea mutta jota ei joka korjaamolla ole?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostAnteeks kun kyselen itsestäänselvyyksiä, mutta kun en noiden kiisseleiden kanssa ole paljon puuhinut: Millä ne hehkut pitäisi ottaa irti? Ja pitäisikö niiden olla kuinka tiukassa? Millä niitä on revitty kun ne on katkenneet? Onko siihen joku spessutooli jolla ei katkea mutta jota ei joka korjaamolla ole?G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Itsekään en ole tässä mikään asiantuntija, mutta kovin ihmetyttää tuo induktiolämmittimen käyttö. Tulppahan laajenee lämmitettäessä, eikä varmasti irtoa.
Itse olen aina irroittaessa ajanut koneen siihen lämpötilaan, että flekti lähtee päälle, auto seis ja HETI purkuhommiin. Kun hehkut on esillä, kylmäsprayllä hehkuun niin kauan (n.3s), että vetää jäähän ja momenttiavaimella auki.
(Olen ensin selvittänyt tulppien katkeamismomentin valmistajalta ja säätänyt avaimen max 2/3 tästä.) Vielä ei ole tullut tulppaa vastaan, joka ei tällä metodilla olisi irronnut. Jopa mersun pelätyt pitkät hehkut on irronneet ilman ongelmia.
Autodatan mukaan pitäisi kulua alle 2 tuntia, eikä siinä itselläkään releen vaihdon kanssa paljoa kauempaa kulunut.
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostEi kait se induktiolämmitin hehkutulppaa edes lämmittäisi vaan sitä kiuasta kynttilän ympärillä.
Comment
-
Comment