Announcement

Collapse
No announcement yet.

2009 530 Xia käynnistysongelmat ilman lämmitystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H-M
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 388

    2009 530 Xia käynnistysongelmat ilman lämmitystä

    Kollegalla ongelma 2009 e60-koppaisen 530 Xia:n kanssa. Autoa pitää aina lämmittää - lämpöiselläkin ilmalla - muutoin lähtee kyllä käyntiin, mutta tosi alhaisella kierroksilla. Onko hyviä arvauksia? Auto kävi jo Laakkosella, mutta syytä ei löytynyt. Vianselvitystä voivat toki jatkaa siihen 100€/h hintaan...
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Lämpötilanturin toiminnan voisi tarkistaa testerillä. Oliko mitään vikakoodeja?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      Eikös asentoantureista jompikumpi oireile juuri kylmällä koneella, oliko niin että kampiakselin ?

      Nokkien anturi oireilee kuumalla koneella ?

      Comment

      • H-M
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 388

        #4
        Kiitokset ehdotuksista, vienpä terveisiä. Oletan, ettei ainakaan suoranaisesti mitään aiheeseen ilmiselvästi liittyvää vikakoodia löytynyt, kun Laakkosella ei ollut mitään ideaa mistä vikaa lähteä etsimään. Kysäisen kuitenkin että onko nuo lämpötila-anturi ja kampiakselin asentoanturi tsekattu, tiedä sitten jättäisivätkö välttämättä vikakoodia.. Mutta ilmeisesti ihan "obvious" tosiaan ei luulisi vian olevan (tai sitten Laakkonen ei vaan ymmärrä....)

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #5
          Vikakoodien ja muutenkin ongelmien etsimisen ratkaisee se huoltomiehen pätevyys.

          Aikanaan etsivät minun uudesta mondeosta tyhjäkäynnin värinää testerillä pari päivää ja hallissa ohi käveli huoltomies joka tokaisi "hydraulinen moottoripukki kun on rikki niin sepäs ei testerissä näy" ja jatkoi matkaansa. Niin se vaan vika oli siinä.

          Veholla ottivat vikakoodeja useaan kertaan ja olivat vaihtamassa puolta moottoria kun viimeinen autoa sorkkinut huoltomies tiesi vian olevan IMMissä joka harvoin antaa vikakoodia. Tähän päätyi arvoja tutkimalla testeristä...

          Että niitä testereitäkin pitää osata tulkita....

          Comment

          • H-M
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 388

            #6
            Vähän lisää infoa asiaan..

            "Vikakoodin tsekkasivat sekä Laakkosella että yhdessä toisessa huollossa... ei auttanut. Koodi: "29CE, combustion misfires, cylinder 2" , loput kuvana. Näiden johdosta vaihdettiin kakkossylinterin suutin (toimi viikon ok) ja sitten viikon jälkeen vaihdettiin kakkossylinterin puola ja uusi akkukin. Ja taas toimi viikon ok ja sitten vika taas alkoi..."


            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎