Kollegalla ongelma 2009 e60-koppaisen 530 Xia:n kanssa. Autoa pitää aina lämmittää - lämpöiselläkin ilmalla - muutoin lähtee kyllä käyntiin, mutta tosi alhaisella kierroksilla. Onko hyviä arvauksia? Auto kävi jo Laakkosella, mutta syytä ei löytynyt. Vianselvitystä voivat toki jatkaa siihen 100€/h hintaan...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2009 530 Xia käynnistysongelmat ilman lämmitystä
Collapse
X
-
Lämpötilanturin toiminnan voisi tarkistaa testerillä. Oliko mitään vikakoodeja?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Kiitokset ehdotuksista, vienpä terveisiä. Oletan, ettei ainakaan suoranaisesti mitään aiheeseen ilmiselvästi liittyvää vikakoodia löytynyt, kun Laakkosella ei ollut mitään ideaa mistä vikaa lähteä etsimään. Kysäisen kuitenkin että onko nuo lämpötila-anturi ja kampiakselin asentoanturi tsekattu, tiedä sitten jättäisivätkö välttämättä vikakoodia.. Mutta ilmeisesti ihan "obvious" tosiaan ei luulisi vian olevan (tai sitten Laakkonen ei vaan ymmärrä....)
Comment
-
-
Vikakoodien ja muutenkin ongelmien etsimisen ratkaisee se huoltomiehen pätevyys.
Aikanaan etsivät minun uudesta mondeosta tyhjäkäynnin värinää testerillä pari päivää ja hallissa ohi käveli huoltomies joka tokaisi "hydraulinen moottoripukki kun on rikki niin sepäs ei testerissä näy" ja jatkoi matkaansa. Niin se vaan vika oli siinä.
Veholla ottivat vikakoodeja useaan kertaan ja olivat vaihtamassa puolta moottoria kun viimeinen autoa sorkkinut huoltomies tiesi vian olevan IMMissä joka harvoin antaa vikakoodia. Tähän päätyi arvoja tutkimalla testeristä...
Että niitä testereitäkin pitää osata tulkita....
Comment
-
-
Vähän lisää infoa asiaan..
"Vikakoodin tsekkasivat sekä Laakkosella että yhdessä toisessa huollossa... ei auttanut. Koodi: "29CE, combustion misfires, cylinder 2" , loput kuvana. Näiden johdosta vaihdettiin kakkossylinterin suutin (toimi viikon ok) ja sitten viikon jälkeen vaihdettiin kakkossylinterin puola ja uusi akkukin. Ja taas toimi viikon ok ja sitten vika taas alkoi..."
Comment
-
Comment