Auto 525i 10/2004. Moottori M54.
Tuli tuossa viikonloppuna vaihdettua öljypohjan kautta öljyt ja suodatin/pohja + mekatroniikan holkki/sleeve(vuosi öljyä selvästi) sekä "8"tiiviste koneiston ja vaihteiston kuoren väliin. Liitin auki, pohja/öljyt pois, holkki irti ja mekatroniikka pöydälle, uusi "8" tiiviste paikalleen ja päinvastaisessa järjestyksessä takaisin.
Sitten virrat päälle ja pimpom, vikakoodia päälle. Vikakoodiksi tulee p0982 4E87 shiftlock. Oikosulku tai yhteys maahan näyttää inpa. Shiftlock solenoidihan on siinä vaihdekepin juuressa mutta tuskinpa se nyt tässä yhteydessä on mennyt vikaan, tietohan tulee solenoidille EGS:n eli mekatroniikan kautta.
Nyt näyttöön tulee ilmoitus gear can be engaged without depressing brake ja vaihteen saa tosiaan ilman jarrua päälle mutta auto ja vaihteisto toimii tällöin normaalisti. Pari kertaa tuli myös "punainen ratas" jolloin loota vikatilassa ja kulkee kolmosella, muita koodeja ei kuitenkaan tule tässäkään tapauksessa.
Otin auki kaikki kahteen kertaan varmistuakseni että holkki/liitin on tarpeeksi syvällä ja siinä ei ole vika.
Jostain syystä siis aina kun virrat kytkee päälle, shiftlock solenoidi on vapautettuna ja antaa vaihtaa koska tahansa vaihteen ilman jarrua.
Olisko hyviä ideoita mistä lähteä vikaa hakemaan/mittaamaan, nimimerkki "Hajosiko mekatroniikka/egs" :think
Tuli tuossa viikonloppuna vaihdettua öljypohjan kautta öljyt ja suodatin/pohja + mekatroniikan holkki/sleeve(vuosi öljyä selvästi) sekä "8"tiiviste koneiston ja vaihteiston kuoren väliin. Liitin auki, pohja/öljyt pois, holkki irti ja mekatroniikka pöydälle, uusi "8" tiiviste paikalleen ja päinvastaisessa järjestyksessä takaisin.
Sitten virrat päälle ja pimpom, vikakoodia päälle. Vikakoodiksi tulee p0982 4E87 shiftlock. Oikosulku tai yhteys maahan näyttää inpa. Shiftlock solenoidihan on siinä vaihdekepin juuressa mutta tuskinpa se nyt tässä yhteydessä on mennyt vikaan, tietohan tulee solenoidille EGS:n eli mekatroniikan kautta.
Nyt näyttöön tulee ilmoitus gear can be engaged without depressing brake ja vaihteen saa tosiaan ilman jarrua päälle mutta auto ja vaihteisto toimii tällöin normaalisti. Pari kertaa tuli myös "punainen ratas" jolloin loota vikatilassa ja kulkee kolmosella, muita koodeja ei kuitenkaan tule tässäkään tapauksessa.
Otin auki kaikki kahteen kertaan varmistuakseni että holkki/liitin on tarpeeksi syvällä ja siinä ei ole vika.
Jostain syystä siis aina kun virrat kytkee päälle, shiftlock solenoidi on vapautettuna ja antaa vaihtaa koska tahansa vaihteen ilman jarrua.
Olisko hyviä ideoita mistä lähteä vikaa hakemaan/mittaamaan, nimimerkki "Hajosiko mekatroniikka/egs" :think
Comment