Käytin tänään autoa 520d -07 kaverin korjaamolla piuhassa. Akku ainakin oli finiitto ja antoi useita vikakoodeja heikkovirtaisuuden vuoksi. Nyt on 100 Ah akku ja yhtä vikakoodia ei voinut poistaa. Eli vika olisi kaasupolkimen ja moottorin välissä Koodi: 43E2 throttle venttiilin säädin. Pitää käyttää merkkikorjaamossa, jos ei satu jollakin olemaan tietoa tuosta ongelmasta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vikakoodi 43E2
Collapse
X
-
Onhan se akun vaihto nyt ilmoitettu autolle? Tuo koodi taisi olla kaasuläpälle (noista suomenkielisistä koodiesta nyt ota selvää), joten veikataan, että kaasuläpän elektroniikka on saanu öljykylvyn. Näissä tyypillisesti vuotaa se läpän akselin tiiviste. Oliko DPF:stä koodia? Lähinnä siksi kyselen, että kun kaasuläpältä on vikakoodia ei poltto onnistu -> DPF menee tukkoon. Pakkopoltolla tosin usein saa sen tukossa olevan DPF auki.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Akun kävin ostamassa paikallisesta tarvikeliikkeestä ja heillä on sopimus Laakksoen kanssa asennuksesta. Laakkosella kävin laitattamassa akun paikalleen. Meidän Laakkosella ei ole bimmerin huoltoo, mut 100 kilometrin päässä on. Uskon, et akun asennus on mennyt ihan oikeella tavalla. Eli mullakin tuo oire ilmenee kylmänä, pitkän seisomisen jälkeen. Ensimmäisellä 50 metrillä ei ota kierroksia. Sen jälkeen toimii normaalisti. Jos käyttää vähän aikaa tyhjäkäynnillä, niin oiretta ei ole. Mut pitää kysyä tuosta Laakkoselsta jos sieltä saisi apua ja jos ei, niin sitten pitää kai käydä kirkolla...
Comment
-
Comment