Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljytason tunnistin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alkojonisti
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 13
    • Helsinki

Öljytason tunnistin

Moro!

Onko kellään tietoa mikä avuksi, kun olen melko varma että öljytason tunnistin ei toimi. Auto ei siis anna siitä vikailmoitusta, mutta auto vuotaa selkeästi öljyä ja kone sanoo että öljymäärä olisi täynnä.

Kesällä vielä tunnistin toimi oikein, ilmoitti aina kun piti lisätä 1 litra. Näin kävi n. 1300km välein. Nyt lähiaikoina auto on alkanut vuotaa tavallista enemmän öljyä (merkkaa parkkipaikan). Nyt viime lisäyksestä 1000km mutta auto sanoo että öljymäärä olisi muka täynnä. Melko pelottavaa ajaa, kun en tiedä kuinka paljon autossa oikeasti öljyä.

Olen kyllä viemässä autoa lähiaikoina huoltoon jotta vaihtavat öljypohjan tiivisteen jotta vuotaminen loppuu. Helpoinhan olisi samalla mainita että tutkivat tuota tunnistin-asiaa. Mietin vain että jos olisi helppo homma itse korjata niin säästyisi rahaa?

Auto on -05 523 e60.
  • alkojonisti
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 13
    • Helsinki

Osaako kukaan auttaa?

Comment

• asdteme
      BTCF Member
      • Mar 2015
      • 756
      • P-Savo

Originally posted by alkojonisti View Post
      Osaako kukaan auttaa?
      Eikö siinä ole oikeaa mittatikkua josta tarkistaa? Omassa 525d LCI:ssä mittatikusta katsottuna öljy alarajassa, idriven kautta näytti kuitenkin öljymääräksi 3/4, eli melkein täynnä.
      better late than never

E90 325i
      E30 M3
      E92 M3 Competition

Comment

• alkojonisti
        Newbiemmer
        • Dec 2016
        • 13
        • Helsinki

Originally posted by asdteme View Post
        Eikö siinä ole oikeaa mittatikkua josta tarkistaa? Omassa 525d LCI:ssä mittatikusta katsottuna öljy alarajassa, idriven kautta näytti kuitenkin öljymääräksi 3/4, eli melkein täynnä.
        Ei ole, ainoastaan koneen kautta. Ilmeisesti LCI:hin lisäsivät tuon fyysinen tikun.

Comment

• E39touring
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 203
          • Janakkala

Tuolta löydät lisää asiasta, jos vaikka auttaa vian etsinnässä...?

Comment

• jariz
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 103

Onko tuo anturi kaikissa e6x autoissa? Mulla ei ainakaan herjaa mitään vaikka taso on tikusta katsottuna minimissä. Moottori on m54b30.

Comment

• pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6750
              • PK-seutu

Originally posted by jariz View Post
              Onko tuo anturi kaikissa e6x autoissa? Mulla ei ainakaan herjaa mitään vaikka taso on tikusta katsottuna minimissä. Moottori on m54b30.
              Nimenomaan M54 koneiden tyyppivika. Sensori vaihtoon. About satasen joutuu köyhtymään. Suosittelen vaihtamista. Kuivana ajettu kone tulee vähän kalliimmaksi kuin satanen
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• asdteme
                BTCF Member
                • Mar 2015
                • 756
                • P-Savo

Originally posted by jariz View Post
                Ainakaan edellisessä 525d pre lci ei ollut ko anturia idriven kautta näkyvillä. Joissain on, joissain ei..
                better late than never

E90 325i
                E30 M3
                E92 M3 Competition

Comment

• alkojonisti
                  Newbiemmer
                  • Dec 2016
                  • 13
                  • Helsinki

Sitä vain mietin, että auttaakohan sensorin vaihto sillä idrive ei vioittuneesta sensorista valita. Ja mistä tiedän että vika on todella korjattu jos uusikin sensori sitten näyttää öljyä olevan :think

Comment

• alkojonisti
                    Newbiemmer
                    • Dec 2016
                    • 13
                    • Helsinki

Vaihdoin autoon öljyt ja anturi toimii taas. Varmaan oli jotai paskaa vanhoista öljyistä anturissa.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎