Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 Purkaa akkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >Jon1<
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1054
    • Kuopio

    e61 Purkaa akkua

    Tänä aamuna töistä lähtiessä wepasto ei lähtenyt päälle. Akku niin tyhjä että jaksoi startata juuri ja juuri. Kotiin ajellessa mittaristo sekoili ihan omiaan kaikki varoitusvalot vilkkui vähän aikaa, en saanut pitkiä pois päältä ja tuulilasinpyyhkiät pyyhki samaan aikaan. Tätä kesti n.5sekuntia ja tilanne ohi. Pihassa rupesin tutkimaan tilannetta. Hävittänyt kaikki service tiedot tulevista huolloista, mittariston salavalikkoon ei pääse. Koodit kuittaamalla palasi service ennalleen mutta salavalikkoon ei edelleen pääse. En ole ennen ainakaan kiinnittänyt huomiota mutta konepellin alta kuuluu outo nakse välillä vaikka auto "nukkuu".

    Vikakoodit

    Dme/dde: 4020
    Ehc: D704
    Pdc: E204 CAN-low,physical bus error
    E205 CAN-High, physical bus error
    Hud: D844 CAN: low
    Cas: D904
    Rls: DA44
    Kombi: E104 Can low error
    Bzm/szm: E244
    Zbe: E2c4
    Fas: E444 K-CAN: Bus wire error
    Bfs: E484
    Lm: E504
    Kbm: E584 K-Can short circuit
    Klima: E704
    Shzh: E784

    Nuo viat ei poistu. Mystisintä tässä se että airbägin valot palanut kesästä asti, kun konkkien vaihto ei auttanut niin nyt kuittaantui pois eikä ole syttynyt :think. Jotain can väylä häikkää kait tässä on vikojen perusteella.
    Last edited by >Jon1<; 21-12-2016, 15:43.
    ex:F11 535xd M-Sport
    ex:e61 530D M-Sport
    ex:e38 740i mafia
    ex:e36 328
    ex:e36 320
    ex:e30 320->325

  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Millä nuo koodit on luettu? Hieman erikoinen tuo koodin formaatti. Eikö siihen saanut mitään nimeä/selitettä koodille? Harva varmaan muistaa mitä mikäkin koodi tarkoittaa..
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • >Jon1<
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1054
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Millä nuo koodit on luettu? Hieman erikoinen tuo koodin formaatti. Eikö siihen saanut mitään nimeä/selitettä koodille? Harva varmaan muistaa mitä mikäkin koodi tarkoittaa..
      Inpalla on luettu
      ex:F11 535xd M-Sport
      ex:e61 530D M-Sport
      ex:e38 740i mafia
      ex:e36 328
      ex:e36 320
      ex:e30 320->325

      Comment

      • naepsae
        Newbiemmer
        • Jan 2016
        • 13
        • TAMPERE

        #4
        Itsellä e60 tyhjäsi akun itekseen yön yli tai ainakin tuli varoitus virran suuresta kulumisesta yöaikaan.

        Otin akun napaan kiinnnittyvän virtavalvonnan johdon irti. Tällöin auton elektroniikka ei valvo jännitettä ja sitä kautta aiheuta ongelmia. Käsittääkseni tuohon virtavalvontaan liittyi vika, joka syö akkua.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by >Jon1< View Post
          Inpalla on luettu
          Mitäs nämä koodin perässä oleva *60 jne. ovat? Akun tyhjentyminen aiheuttaa välillä ihmeellisiä ongelmia. Lataa se akku nyt ainakin täyteen ja käytä akun kenkää irti ja katso auttoiko mitään. Akun ja laturin kunto kannattaa varmistaa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • melli
            Bimmer Rookie
            • May 2015
            • 147
            • Pori

            #6
            Tarkista nyt ettei ole akkukotelo täynnä vettä vaikka vuodenaika ei siihen oikein sovikaan.

            Mulla oli kesällä piripinnassa ja tyhjäsi akun totaalisesti ja räpsi laturista sulakkeita kunnes tajusin mennä kurkkaamaan. Panoraaman letkut oli kyllä aukaistu mutta silti vaan tulvi. Nyt on läpivientikumit poistettu niin valuu ulos saman tien mitä siten tuleekin.
            E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

            Comment

            • >Jon1<
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1054
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Mitäs nämä koodin perässä oleva *60 jne. ovat? Akun tyhjentyminen aiheuttaa välillä ihmeellisiä ongelmia. Lataa se akku nyt ainakin täyteen ja käytä akun kenkää irti ja katso auttoiko mitään. Akun ja laturin kunto kannattaa varmistaa.
              Nuista viimeisistä numeroista en edes tiedä mutta ovat erillään aina tuon koodin jälkeen. Akku on noin vuosi sitten vaihdettu. Lataakin ihan normaalisti 14.5-14.7v luokkaa mitä mittaria pidin kiinni. Ihmettellin vaan tänään kun testasin että akun jännite tippuu, kun auton sammuttaa heti 12.5v. Yön jäljiltä oli 12.05v ja webasto ei ollut lähtenyt päälle mutta lähtee heti kun käynnistää.
              ex:F11 535xd M-Sport
              ex:e61 530D M-Sport
              ex:e38 740i mafia
              ex:e36 328
              ex:e36 320
              ex:e30 320->325

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by >Jon1< View Post
                Nuista viimeisistä numeroista en edes tiedä mutta ovat erillään aina tuon koodin jälkeen. Akku on noin vuosi sitten vaihdettu. Lataakin ihan normaalisti 14.5-14.7v luokkaa mitä mittaria pidin kiinni. Ihmettellin vaan tänään kun testasin että akun jännite tippuu, kun auton sammuttaa heti 12.5v. Yön jäljiltä oli 12.05v ja webasto ei ollut lähtenyt päälle mutta lähtee heti kun käynnistää.
                Ne neljä ensimmäistä on se koodi. 12.05v tarkoittaa, että sulla on melkein tyhjä akku (olettaen, että siellä nyt ei hirveästi kuormaa). Mittaappa paljonko se akun jännite on kun auto nukkuu, silloin pitäisi täydessä akussa olla yli 12.5V. heti sammuttamisen jälkeen jännite on korkeampi, koska sitä on juuri ladattu, jännitteen asettuminen kestää. Akun varauksen voi kohtuullisesti päätellä lepojännitteestä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • >Jon1<
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1054
                  • Kuopio

                  #9
                  Ekaan postaukseen lisätty koodien selitteitä. Eikö nuita saa näkyviin muutakun tonkimalla kaikki moduulit erikseen läpi? Mulla ainakin tulee vaan pelkkät koodit näkyviin kun viat lukee inpalla. Joku tässä nyt akkua syö. Mitä kauemmin auto seisoo sitä vähemmän virtaa akussa. Nyt seisoi 9h ja jännitettä akussa oli 11.96v.
                  ex:F11 535xd M-Sport
                  ex:e61 530D M-Sport
                  ex:e38 740i mafia
                  ex:e36 328
                  ex:e36 320
                  ex:e30 320->325

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by >Jon1< View Post
                    Ekaan postaukseen lisätty koodien selitteitä. Eikö nuita saa näkyviin muutakun tonkimalla kaikki moduulit erikseen läpi? Mulla ainakin tulee vaan pelkkät koodit näkyviin kun viat lukee inpalla. Joku tässä nyt akkua syö. Mitä kauemmin auto seisoo sitä vähemmän virtaa akussa. Nyt seisoi 9h ja jännitettä akussa oli 11.96v.
                    INPA:lla et saa kaikkia koodeja selitteineen kerralla luettu, eli moduulit pitää käydä läpi. Esim. ISTA:lla saa kaikki kerralla näkyviin. Kun siellä joku syö akkua, niin eikun mittaamaan lepovirrankulutus ja sitten etsimään mikä sen virran vie. En nyt muista näkikö INPA:lla IBS tietoja tarkemmin, ISTA:lla ainakin näkee.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • dumpi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 46
                      • Salo

                      #11
                      Jos konehuoneesta kuuluu naksetta tahi "pörinää" niin laite ei ole nukkumassa.
                      Helpoin olisi alkuun kokeilla onko penkkimodulit ehjät, eli piuhat niistä irti ja kuulostelemaan jääkö unille. Oireenahan on että rikkonainen moduli herättelee auton ohjausjärjestelmän muutaman minuutin välein. Saman tyyppistä tekee myös rikkonainen comfort acces. Hakua kehiin niin kohtalontovereita löytyy

                      Comment

                      • Dudismi
                        BTCF Member
                        • Feb 2006
                        • 166
                        • Rauma

                        #12
                        Itsellä löytyi vika Mulf yksiköstä. Herätteli autoa aina välillä. Siitä piuhat irti ja ongelma paikantui.
                        E30 325i
                        E36 325i cabriolet
                        F11 520da
                        Harley bagger

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1995
                          • Tampere

                          #13
                          Löytyköhän alkuperäisellä postaajalla check control:lista virheitä ja oliko ne yhtään järkeviä? Huomasin nimittäin itse että jos CAN väylässä on häiriöitä niin tulee mitä ihmeellisimpiä vikoja esim. pyyhkijät menee itsestään päälle. En tiedä onko tuo sitten joku varotoimenpide.

                          Comment

                          • >Jon1<
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1054
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by pheno View Post
                            Löytyköhän alkuperäisellä postaajalla check control:lista virheitä ja oliko ne yhtään järkeviä? Huomasin nimittäin itse että jos CAN väylässä on häiriöitä niin tulee mitä ihmeellisimpiä vikoja esim. pyyhkijät menee itsestään päälle. En tiedä onko tuo sitten joku varotoimenpide.
                            check ok. Sillon kun akku oli käynyt todella tyhjänä niin teki kyllä vaikka ja mitä myös pyyhkijät pyyhki aikansa. Otin ibs piuhan irti ja nyt auto seisoi taas sen 9h niin akussa olikin jo 12.3v jännitettä :think konehuoneesta kuuluu toistuvasti vaan tuo "surina" sama ääni yleensä kuuluu kun avaa autosta ovet
                            Last edited by >Jon1<; 17-12-2016, 17:21.
                            ex:F11 535xd M-Sport
                            ex:e61 530D M-Sport
                            ex:e38 740i mafia
                            ex:e36 328
                            ex:e36 320
                            ex:e30 320->325

                            Comment

                            • >Jon1<
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1054
                              • Kuopio

                              #15
                              Tänään mittailin vähän sulakkeita ja sieltä ei ainakaan löytynyt että virtaa liikkuisi. Pitäisikö tuon kuskin oven lasinlukitusnapin vihreä valo sammua? Jää ainakin palamaan vai pitääkö ovien olla lukossa?
                              ex:F11 535xd M-Sport
                              ex:e61 530D M-Sport
                              ex:e38 740i mafia
                              ex:e36 328
                              ex:e36 320
                              ex:e30 320->325

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎