Announcement

Collapse
No announcement yet.

E6x prelci automaatin vaihteenvalitsin ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///THe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 840
    • Espoo

    E6x prelci automaatin vaihteenvalitsin ongelmia

    Olisiko jollakin kokemusta e6x automaatin vaihteenvalitsimen korjaamisesta? Omassa (e61 535d prelci) alkoi ensin sammuilemaan vaihteenvalitsimen vieressä olevat vaihdetta ilmaisevat ledit (vai liekko normi lamput?) ja nyt lopetti toimintansa manuaalilla pienemmälle vaihto. Pikaisella haulla ja googlauksella ei sattunut ohjeita silmiin. :think

    Onko purettavissa/korjattavissa vai tilatakko suoraan vaihto-osa? Jos jollakin ehjää tarjota, niin voi tarjota privaan. Suht edullisiahan nuo ebayssä näkyy olevan onneksi.
    X5 F15 ///Msport
    CRX 2gen +25psi
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by ///THe View Post
    Olisiko jollakin kokemusta e6x automaatin vaihteenvalitsimen korjaamisesta? Omassa (e61 535d prelci) alkoi ensin sammuilemaan vaihteenvalitsimen vieressä olevat vaihdetta ilmaisevat ledit (vai liekko normi lamput?) ja nyt lopetti toimintansa manuaalilla pienemmälle vaihto. Pikaisella haulla ja googlauksella ei sattunut ohjeita silmiin. :think

    Onko purettavissa/korjattavissa vai tilatakko suoraan vaihto-osa? Jos jollakin ehjää tarjota, niin voi tarjota privaan. Suht edullisiahan nuo ebayssä näkyy olevan onneksi.
    Ota kepin ympäriltä muovit pois ja tarkasta onko sähköliittimet kiinni ja johdot ehjät. Todennäköisesti vika löytyy sieltä.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by markok View Post
      johdot ehjät. Todennäköisesti vika löytyy sieltä.
      Ne johdot (tai siis se kohta mistä menee poikki), on melko lailla piilossa. Joskus pitää purkaa koko johtosarja esille ennen kuin huomaa mikä on poikki.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • ///THe
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 840
        • Espoo

        #4
        Unohtunut tänne päivitellä, mutta vika oli kepin omassa johtosarjassa. Pikaisella vilkaisulla kaikki näytti olevan kunnossa, mutta kun purkasin kepin pöydälle, niin johtosarja teipin rajasta 3 johdinta kokonaan poikki, 4 jo osittain murtunut ja peräti 1 ehjä. Lyhensin johtimia noin 40-50mm (jättäen sen ylimääräisen lenkin pois pakkilukon solenoidin suojamuovin alla), juotin piuhat kiinni ja päälle pidemmälle matkaa hyvä kutistesukka. Taas kaikki rokkaa.
        X5 F15 ///Msport
        CRX 2gen +25psi

        Comment

        • nappe74
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 2845
          • South Carelia

          #5
          Mikäs noista johtosarjoista on se yleisin mistä johtoja murtuu??

          Itsellä hävisi myös valo joka näyttää kepin vieressä vaihdetta eikä DS/man. enää toimi !!

          EDIT: Päällisin puolin kaikki liittimet sekä piuhat sukkineen on ehjiä eikä mielestäni mikään johtonippu joudu mihinkään puristukseen/venytykseen...

          EDIT2: onko tuo vaihteensiirrin paketti miten hankala irroittaa pöydälle notta pääsisi katsomaan tarkemmin johtoja??

          Kuvasta poiketen keskikonsoli vaihdekepin ympäriltä on jo irroitettu.
          Last edited by nappe74; 17-02-2018, 14:39.
          G30 530e xDrive A M-Sport -20

          ex-Bimmerit:
          F10 525dA xDrive M-Sport -13
          E21 316 -80
          E91 330xdA M-Sport -06
          E53 X5 3.0iA Sport -04
          E91 335xiA M-Sport -08
          E60 530iA M-Sport -06
          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
          E91 320d -06
          E39 530iAT M-Sport -01
          E36 328iA -96
          E39 528iA -96
          E36 325i -92

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 840
            • Espoo

            #6
            Originally posted by nappe74 View Post
            Mikäs noista johtosarjoista on se yleisin mistä johtoja murtuu??

            Itsellä hävisi myös valo joka näyttää kepin vieressä vaihdetta eikä DS/man. enää toimi !!

            EDIT: Päällisin puolin kaikki liittimet sekä piuhat sukkineen on ehjiä eikä mielestäni mikään johtonippu joudu mihinkään puristukseen/venytykseen...

            EDIT2: onko tuo vaihteensiirrin paketti miten hankala irroittaa pöydälle notta pääsisi katsomaan tarkemmin johtoja??

            Kuvasta poiketen keskikonsoli vaihdekepin ympäriltä on jo irroitettu.
            Mulla johdot oli murtuneet vaihteenvalitsimen johtosarjasta (tulee tuosta takaa oikealle sivulle ja on suojamuovian alla). Vaihteen valitsin lähtee pöydälle, kun otat tuossa kuvassa valitsimen takalaidalla näkyvän tyyppiset torxit irti (oisko ollut 3kpl) ja lisäksi laatikon kyljestä vaijeri irti (10mm mutteri). Muista katsoa vaihteenvalitsimen positio samaksi.
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2845
              • South Carelia

              #7
              Tuli hoidettua tämäkin operaatio ilman vaihteensiirtimen irroitusta, riitti että löysää isot torxit että siirrinmötikkää saa kallistettua... erinomainen video aiheesta löytyy juutuupista —-> https://youtu.be/i9BGR0k-T90 vaikka onkin 335 autona !!

              Kaksi johtoa siis oli poikki ja loput nirhautuneita...

              Ongelma tuli lopussa... keltainen rattaan kuva huutomerkillä mittaristoon ja ISTAlla vikakoodi 00A0B6 CAS: Selector-lever interlock eikä vaihde suostu liikkumaan P-asennosta mihinkään !!
              Vikakoodin nollauskaan ei auta, sama uusiutuu heti...

              Mikä nyt neuvoksi??
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2845
                • South Carelia

                #8
                Syy selvisi kun aloin kuunnella napsaus ääntä...

                Solenoidin tappi joka ohjaa P-asennon vapautusvipua olivat irronneet toisistaan kasausvaiheessa... ei onneksi vakavampaa !!
                Last edited by nappe74; 17-02-2018, 14:39.
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • Monni2015
                  Newbiemmer
                  • Aug 2015
                  • 15
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Eilen ajettu auto parkkiin ja kaikki toimi hyvin. Tänään ei keppi liiku alaspäin lainkaan. Liittynee näihin johto ongelmiin myös. Onko jotain mitä voi parkkipaikalla tehdä vai hinataan ko pajalle huomenna. Vai mitä mestarit sanoo? Auto e61 530 xd - 08

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎